Gå til innhold

Er popcorntime trygt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett artikler og innlegg som påstår at det både er trygt og utrygt. Ikke bruker jeg vpn av noe slag, men kan man bli tatt for å bruke programmet?

Er ikke snakk om å bruke det ofte, gjerne 1-2 filmer i måneden siden Netflix har et ræva utvalg. 

Anonymous poster hash: 9a1e9...91e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker VPN. Anbefaler det :) Da er du trygg hvis de skal finne på å "gjøre et eksempel ut av noen". Vi betaler bare 300 kr elns i året og da får jeg også alle netflix-regioner.

Anonymous poster hash: d9480...5e2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett artikler og innlegg som påstår at det både er trygt og utrygt. Ikke bruker jeg vpn av noe slag, men kan man bli tatt for å bruke programmet?

Er ikke snakk om å bruke det ofte, gjerne 1-2 filmer i måneden siden Netflix har et ræva utvalg. 

Høyst usannsynlig at man blir tatt, men som det sies her risikerer man jo alltid å være den man velger å gjøre et eksempel av. I så fall er du ille ute. Det er ikke lenger tvil om lovligheten, og VPN er en billig sikkerhet hvis man først bruker Popcorntime.

Jeg bruker ikke Popcorntime, men jeg bruker VPN, og det er en del jeg ikke tenkte på å bruke før jeg plutselig hadde tilgang (BBC iPlayer, f.eks.), og jeg synes helt klart det er verdt det.

Anonymous poster hash: 06090...064

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken VPN bruker dere?

Anonymous poster hash: c2b74...b5d
Skrevet

Jeg synes PT er genialt. Ikke hatt et eneste problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes PT er genialt. Ikke hatt et eneste problem.

At du ennå ikke har hatt et eneste problem med å benytte deg av en ulovlig tjeneste er ingen god indikator på at du ikke kan få det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken VPN bruker dere?

Jeg bruker ExpressVPN. Storfornøyd med dem, og du kan se en kort gjennomgang f.eks. her. Mange servere å velge mellom og enkle apper til mobil og nettbrett. Kanskje litt dyrere enn de fleste alternativene, men det er ikke mange kronene som skiller.

Jeg har ikke prøvd så mange forskjellige siden jeg tross alt er fornøyd med den jeg har, så det er mulig det finnes alternativer som er enda bedre. Men jeg er i hvert fall fornøyd med disse.

AnonymBruker
Skrevet

Det å bli tatt for å laste ned/streame filmer ulovlig kan svi. Men om du deler innholdet så lite som en person på nettet og blir tatt, det kan ødelegge et liv...

Anonymous poster hash: a8ed3...758

AnonymBruker
Skrevet

Huff har ingen planer om å få meg VPN med det først. Får heller bruke putlocker :( Noen som vet om det er trygt? 

AnonymBruker
Skrevet

Hva er VPN? haha:p

Anonymous poster hash: af22c...98f
Skrevet

At du ennå ikke har hatt et eneste problem med å benytte deg av en ulovlig tjeneste er ingen god indikator på at du ikke kan få det.

Og poenget ditt er?  :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

At TS' spørsmål var om man kunne bli tatt, ikke om den og den selv har blitt tatt. Mange (meg selv inkludert) har kjørt for fort gang på gang uten å få bot eller røkt hasj, men hvis noen spør om man kan få bot for det er jo svaret likevel ja. De alle fleste blir aldri tatt, men man kan tas.

Hva er VPN? haha:p

Anonymous poster hash: af22c...98f

VPN står for "virtual private network". Jeg kunne skrevet langt om hvordan det egentlig fungerer, men grovt forenklet innebærer det i praksis at du kobler deg til nettet via en annen på veien. En slags "tunnel". Det brukes f.eks. på universitetet og mange jobber, ved at du kan logge deg inn på ditt område på PC-ene der selv om du sitter hjemme. Jeg kan for eksempel gå inn på vpn.uio.no, skrive inn mitt brukernavn og passord, logge inn og få tilgang til tingene jeg ellers bare har tilgang til når jeg fysisk befinner meg på universitetet.

Det kan også brukes til å sørge for at sidene du besøker tror at du kobler deg til fra et annet sted enn du faktisk gjør. For eksempel kan du sitte i USA, koble deg til en norsk VPN og dermed få tilgang til ting på NRK.no som bare er tilgjengelig for personer som kobler seg til fra Norge.

VPN-bruk er helt lovlig, og det har veldig mange lovlige bruksområder. Det kan imidlertid også brukes til ulovligheter, og det er selvsagt like ulovlig å laste ned ulovlig eller utføre andre lovbrudd via VPN som å gjøre det direkte fra egen PC. Det er bare veldig vanskelig å spore deg opp, siden mellommannen du kobler deg opp gjennom ikke logger alt du driver med og utleverer det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er Putlocker safe? 

AnonymBruker
Skrevet

Det ble fint oppsummert under.

Forøvrig; kan ikke du bare ta og legge noen av disse kortene dine og se om TS kommer til å bli tatt for å bruke PT?

• Liker 2
Skrevet

Det ble fint oppsummert under.

Forøvrig; kan ikke du bare ta og legge noen av disse kortene dine og se om TS kommer til å bli tatt for å bruke PT?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da andre nettsider som er like bra som PT og som er lovlig og gratis. 

Primewire for eksempel, youtube har en del filmer. 

Der er lovlig å SE på filmer som er ulovlig opplastet. Men det er ulovlig å laste ned og dele (seede en fil, som du gjør med PT) og laste opp filmer.

Anonymous poster hash: 3b80e...eca
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da andre nettsider som er like bra som PT og som er lovlig og gratis. 

Primewire for eksempel, youtube har en del filmer. 

Der er lovlig å SE på filmer som er ulovlig opplastet. Men det er ulovlig å laste ned og dele (seede en fil, som du gjør med PT) og laste opp filmer.

Anonymous poster hash: 3b80e...eca

Må man ikke skrive inn kontonummer etc på Primewire?

AnonymBruker
Skrevet

Folk stiler så idiotiske spørsmål om popcorntime er trygt?

JA - bruk antivirus program så skal alt gå bra.

Anonymous poster hash: 2d4d5...f99
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte mener du at et antivirusprogram beskytter identiteten din?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...