Gå til innhold

Katter i ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bør noen komme innom kattene? Har to katter, men ingen katteluke, vurderer å la vinduet stå åpent? Hvor ofte må de som skal se etter kattene komme innom i løpet av en dag? Har kattekasse med sand inne, men kattene kan også være ute

Anonymous poster hash: bccb4...34d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naboen passer våre katter. Da er kattene ute, og vann og mat står i garasjen som de har tilgang på med tørre soveplasser. De får tilsyn en gang om dagen, nytt vann og påfyll av mat, og litt kos og oppmerksomhet så klart. På vinteren er de på pensjonat, pågrunn av kulden kan de ikke være ute hele tiden.

Anonymous poster hash: 8ab61...334

Skrevet

Vi har ei eldre nabodame som er kattepasser når vi er ute og reiser.

Hun får nøkkel, så hun stikker opp til oss om morgenen og slipper kattene inn. Fyller opp matskålene og skifter vann. Om ettermiddagen stikker hun også innom og slipper kattene ute. De er alltid ute om nettene (men ikke om vinteren når det er kaldt og mye snø, eller når de verste høststormene raser). Ofte så stikker hun innom og slipper de inn litt på tidligkvelden også før hun igjen går inn og tar de ut til natta.

Er så takknemlig for den supersnille naboen vår :)

Skrevet

Var det ikke slik at Mattilsynet gikk ut før sommeren i år, og skrev at katter med eiere på ferie burde ha 30min tilsyn om dagen? Som inneholdt kos og stell?

• Liker 1
Skrevet

Jeg passer ofte naboens katt og da går jeg innom morgen og kveld. Slipper ut og inn katten, fyller på mat og vann, skifter dokassa og gir kattepusen litt kos og oppmerksomhet. :)

Gjest Kattemamsen
Skrevet

Jeg vil si 2 ganger om dagen :)

Skrevet

Jeg passet på naboen sin katt da jeg var liten. Påfyll av vann og mat hver dag, koste og lekte med den så lenge den hadde lyst. Den var ikke inne i huset da, mener å huske den kanskje hadde en seng eller lignende på en lun og tørr plass der maten og vannet sto.

Skrevet

Aller helst har jeg noen boende i huset mens vi er borte (kan ikke fordra at pus er hjemme alene, hun er så sosial!)

Men sist gang var et vennepar oppom 2-3 ganger til dagen og slapp henne inn/ut og gav mat, det gikk greit det også, selv om det gjør vondt i mammahjertet :P

Skrevet

Aller helst har jeg noen boende i huset mens vi er borte (kan ikke fordra at pus er hjemme alene, hun er så sosial!)

Men sist gang var et vennepar oppom 2-3 ganger til dagen og slapp henne inn/ut og gav mat, det gikk greit det også, selv om det gjør vondt i mammahjertet :P

Enig! foretrekker at noen bor i huset , men vis det ikke går så er det greit med et par ganger om dagen.  Ellers så bor jeg sånn at jeg og naboen kan bare åpne en dør mellom oss så blir det liksom en stor leilighet så vis han er hjemme å passer pus åpner han bare opp døra å lar den stå åpen. 

Anonymous poster hash: 0f67b...d90

Gjest Klaveret
Skrevet

Mine katter er på "bestemorferie" når jeg er på ferie. Der er de blitt vant til å være selv om det bare er 1-2 ganger i året og kan være ute og inne akkurat som hjemme. 

Gjest Tigress
Skrevet

30 minutt tilsyn hjå den eine katta vår hadde drive han til vanvidd: han har ikkje tid til å vere inne så lenge, altså... 

Vi har verdas beste naboar, så ein av naboane våre går innom til frokost og middag og serverer. Og så blir dei sluppe ut eller inn. Dei går ute mykje av tida, særleg hannkatten er ofseleg mykje ute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...