Marshmallow Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Har sett at slike klokker har kommet på markedet, blant annet en som heter TomTom Cardio. Er det noen som har prøvd den eller en annen tilsvarende klokke? Er du i så fall fornøyd? Jeg liker ikke pulsbelte og vurderer å kjøpe meg en klokke som måler håndleddspuls. Men det er kanskje bedre å vente litt, til det har kommet flere modeller å velge mellom?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Fitbit Charge HR funker veldig bra. Det er en aktivitetsmåler da, ikke ei pulsklokke. Anonymous poster hash: c5adc...7a9
..... Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Jeg har tomtom og er veldig fornøyd! Hatt polar tidligere, men likte ikke pulsbeltet som jeg føltealdri lå helt riktig, samt atdetgav gnagsår.. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er at målt kaloriforbruk på fjelltur blir feil. Men det kan være fordi jeg har hatt dne innstilt på run, og om farten spiller inn, så blir jo den betydelig lavere. Evt kan det være at den har mistet kontakten en stund. 5 timers fjelltur med vel 800m stigning burde gi mer enn 600 kcal. Så neste gang skal jeg teste freestyle-mode...
Gjest Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Fitbit charge HR er helt greit for mitt bruk. Sammenlignet den med maskinen på sykehuset når samboeren var der, og den var like i nærheten store deler av tiden!
Marshmallow Skrevet 9. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 9. august 2015 Er det GPS på Fitbit? Vil gjerne ha det Ellers takk for svar- hvis flere har erfaringer med pulsklokker uten belte vil jeg gjerne høre om det
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Er det GPS på Fitbit? Vil gjerne ha det Ellers takk for svar- hvis flere har erfaringer med pulsklokker uten belte vil jeg gjerne høre om det Nei, det er det ikke. Den bruker GPSen på telefonen når du skal spore hvor du løper etc. Fitbit Surge har vel GPS. Anonymous poster hash: c5adc...7a9
Viljaa Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Jeg har veldig lyst på Fitbit, og står mellom HR Charge og Surge. Begge måler hjerterytme, mens Surge også har GPS. Sistnevnte kan man jo få gratis på mange apper også, men det frister veldig å samle all statistikken på ett sted. Det spørs litt når jeg får råd. Skal kjøpe en av de i bursdagsgave til samboer først, så kan han teste den for meg.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Jeg har veldig lyst på Fitbit, og står mellom HR Charge og Surge. Begge måler hjerterytme, mens Surge også har GPS. Sistnevnte kan man jo få gratis på mange apper også, men det frister veldig å samle all statistikken på ett sted. Det spørs litt når jeg får råd. Skal kjøpe en av de i bursdagsgave til samboer først, så kan han teste den for meg. Du får all statistikken på ett sted uansett, siden charge hr bruker telefon-gpsen. Du får kanskje ikke nøyaktig lengde på vanlig gange (da regner den ut fra antall skritt), men på treninga di får du opp hvor langt du har løpt/gått.Anonymous poster hash: c5adc...7a9
Viljaa Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Du får all statistikken på ett sted uansett, siden charge hr bruker telefon-gpsen. Du får kanskje ikke nøyaktig lengde på vanlig gange (da regner den ut fra antall skritt), men på treninga di får du opp hvor langt du har løpt/gått.Anonymous poster hash: c5adc...7a9 Okei, det visste jeg ikke, takk! Da får jeg tenke litt mer på det/prøve å lese meg litt opp på hvordan dette blir i praksis. Litt av grunnen til at jeg har lyst på fitbit er at jeg ikke alltid orker å ta med meg mobilen overalt, så det hadde vært kjekt med innebygd GPS i selve klokken. Men pris er jo også et kriterie, så jeg får tenke litt mer på det.
Marshmallow Skrevet 10. august 2015 Forfatter #11 Skrevet 10. august 2015 For min del blir det nok pulsklokke med GPS, jeg trenger å måle nøyaktig hvor langt og fort jeg løper. (har en jobb med fysiske tester jeg må trene til), Altså ikke en aktivitetsmåler. Men takk for info :-) Finnes det andre merker enn TomTom og Fitbit som har pulsklokker med håndleddspuls, og er det noen som har prøvd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå