Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann! Før brukte jeg foundation i et par år, og alt gikk fint lenge. Plutselig fikk jeg en reaksjon, tørre flekker i huden (dry spots). Jeg skjønte ikke hvorfor jeg fikk disse og trodde de ville gå over, så sminket bare over det. Det ble verre og et par dager senere våknet jeg med hovent, rødt, stivt og tørt ansikt. Jeg kunne ikke sminke over en så sensitiv og "skadet" hud så sluttet selvfølgelig med sminke. Dette vedvarte et par dager, før det flasset av.

Trodde det var allergisk reaksjon på noe annet, men når jeg sminket meg igjen fikk jeg disse røde dry spotsene som kom før reaksjonen så jeg stoppet i tide.

Så prøvde jeg å sminke meg med bare pudder og concealer i ansiktet og droppe foundation og huden min holdt seg bra av dette. Jeg fortsatte med dette i noen måneder og i går ville jeg prøve foundation igjen. Jeg fikk disse dry spotsene når jeg fjernet sminken og lurer på om jeg er allergisk? Bare rart jeg reagerer på KUN foundation? Og rart at jeg gikk årevis uten å reagere?? Bruker wake up make up foundation fra IsaDora om det skulle ha noe å si.

Anonymous poster hash: e67ae...214

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja da har du blitt allergisk mot et eller flere av stofferene som brukes i foundation. Prøv med det som heter økologisk /naturlig foundation/pudder som kun har naturlige ingredienser. IKKE forveksle det med mineral pudder, for de er også tilsatt flere kjemikalier som irriterer sensitiv hud.

Anonymous poster hash: d37f1...1e0
AnonymBruker
Skrevet

Okei takk ! Skal hvertfall ikke bruke denne Foundationen mere😅

Anonymous poster hash: e67ae...214

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...