AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Hva er egentlig så stas med det? Noen som vet? Anonymous poster hash: 11a37...528
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Enkelte steder i landet er det vel den eneste muligheten man har til å sitte "ute" uten å blåse bort eller fryse skvett i hjel? Men på sørlandet eller østlandet hadde jeg nok ikke helt sett poenget, nei. Anonymous poster hash: 346cd...166 1
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 (endret) Bor i Oslo og hadde innglassert veranda i min gamle leilighet. Nå har vi ikke lenger innglassert veranda, og det er noe jeg savner veldig. Det er jo fordi man kan bruke verandaen hele året, det ble lunt og deilig, det ble rett og slett et ekstra oppholdsrom, en forlengelse til stua. Glassene var såpass tykke og holdt såpass mye kulde ute at vi kunne sitte uten varmelampe på verandaen lenge etter at sommeren var over, altså til langt ut på høsten. I tillegg var det veldig praktisk fordi vi slapp å få snø, regn osv inn på verandaen vår, vi kunne ha puter og alt liggende ute hele året. Hadde vi bodd der lenger ville vi ha kjøpt oss varmelampe og brukt verandaen mer om vinteren også. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Det er vel ikke bare lunhet og varme og helårsbruken som gjør at innglassert veranda kan være smart. kjenner noen som bor tett på en veldig traffikert vei som har dette. Støy, eksos og støv blir vesentlig redusert. Anonymous poster hash: e1c78...3f7 4
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 (endret) Det er vel ikke bare lunhet og varme og helårsbruken som gjør at innglassert veranda kan være smart. kjenner noen som bor tett på en veldig traffikert vei som har dette. Støy, eksos og støv blir vesentlig redusert. Anonymous poster hash: e1c78...3f7 Ja, det er nok sant. Nå bodde jeg i et område med lite støy, eksos og støv, men det er klart: var ikke så ofte jeg trengte å vaske vinduene. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Men man får jo ikke sole seg eller frisk luft, bare masse lys og innsyn. Anonymous poster hash: 2fe4f...608 4
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 (endret) Men man får jo ikke sole seg eller frisk luft, bare masse lys og innsyn. Anonymous poster hash: 2fe4f...608 Jaha? De fleste innglasserte verandaer som jeg har vært borti så har det gått an å skyve til side glassene. På den måten blir det en helt vanlig veranda. Slik var det også på min innglasserte veranda. Det gir jo uansett ikke noe mer innsyn enn en vanlig veranda? Og det var i tillegg en elektrisk solskjerming foran der jeg hadde innglassert veranda slik at det omtrent ikke var mulig å se inn. Man kunne heldigvis dra bort de innglasserte vinduene, slik at man da fikk god solskjerming om sommeren, samtidig som man kunne sitte der i frisk luft og nyte varmen. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne 7
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Vi har et overbygg utenfor stuen. Der har jeg så lyst på å ha vinduer og dør, slik at vi kan sitte der ute når det regner og blåser. Nå blir syklene satt der og en pute kasse. Vi bor høyt og fritt, så her blåser det en del. Anonymous poster hash: 5682b...012
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Jaha? De fleste innglasserte verandaer som jeg har vært borti så har det gått an å skyve til side glassene. På den måten blir det en helt vanlig veranda. Slik var det også på min innglasserte veranda. Det gir jo uansett ikke noe mer innsyn enn en vanlig veranda? Og det var i tillegg en elektrisk solskjerming foran der jeg hadde innglassert veranda slik at det omtrent ikke var mulig å se inn. Man kunne heldigvis dra bort de innglasserte vinduene, slik at man da fikk god solskjerming om sommeren, samtidig som man kunne sitte der i frisk luft og nyte varmen. Mvh Yvonne Ok, det visste jeg ikke. Har aldri skjønt vitsen med disse. Men om man kan åpne, er det jo...perfekt! Anonymous poster hash: 2fe4f...608 2
Anglofil Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 (endret) Ok, det visste jeg ikke. Har aldri skjønt vitsen med disse. Men om man kan åpne, er det jo...perfekt! Anonymous poster hash: 2fe4f...608 Joda. På min innglasserte veranda var det slik at hver veranda besto av kanskje 8-10 glassplater som til sammen gjorde en flate. Disse gikk i eget spor, hvis jeg kan kalle det det, som man kunne skyve glassplatene fram og tilbake på, og på den ene siden kunne man trekke glasset helt ut slik at verandaen ble helt åpen. På den måten kunne man velge å åpne f.eks tre glassvinduer eller kun ett, alt ettersom hva slags behov man hadde. Mvh Yvonne Endret 8. august 2015 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Joda. På min innglasserte veranda var det slik at hver veranda besto av kanskje 8-10 glassplater som til sammen gjorde en flate. Disse gikk i eget spor, hvis jeg kan kalle det det, som man kunne skyve glassplatene fram og tilbake på, og på den ene siden kunne man trekke glasset helt ut slik at verandaen ble helt åpen. På den måten kunne man velge å åpne f.eks tre glassvinduer eller kun ett, alt ettersom hva slags behov man hadde. Mvh Yvonne Da skjønner jeg, ser jo disse overalt og aldri skjønt det Anonymous poster hash: 2fe4f...608
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Joda. På min innglasserte veranda var det slik at hver veranda besto av kanskje 8-10 glassplater som til sammen gjorde en flate. Disse gikk i eget spor, hvis jeg kan kalle det det, som man kunne skyve glassplatene fram og tilbake på, og på den ene siden kunne man trekke glasset helt ut slik at verandaen ble helt åpen. På den måten kunne man velge å åpne f.eks tre glassvinduer eller kun ett, alt ettersom hva slags behov man hadde. Mvh Yvonne Stemmer Det er denne løsningen som er den absolutt mest utbredte for innglasset veranda/balkong. Anonymous poster hash: 2b251...b71
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Jeg har nettopp kjøpt leilighet. Det er mange innglassede verandaer i bygget, men ikke min, dessverre, og jeg har ikke råd til å gjøre det selv. Men jeg har såå lyst på det! Anonymous poster hash: c7651...ba8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 - Det regner ikke på deg - Det blåser ikke på deg - Det snør ikke på deg - Lettere å gjøre lunt og varmt om kvelden - Kan benyttes hele året Innsyn er det selvfølgelig, men hva forventer man når man åpner døra enten det er ut til en veranda, eller ut døra? Kan jo ikke være redd for det, tviler på at noen gidder å stå med en kikkert akkurat. Anonymous poster hash: 895b4...976
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Jeg har nettopp kjøpt leilighet. Det er mange innglassede verandaer i bygget, men ikke min, dessverre, og jeg har ikke råd til å gjøre det selv. Men jeg har såå lyst på det! Anonymous poster hash: c7651...ba8 Da er det bare å begynne å spare! Skulle gjerne hatt innglasset selv, men i og med at jeg har katt som hopper opp og ned fra balkongen så går det ikke. Glassene kommer til å stå i veien for løypen hans. Men når han dør skal jeg glasse inn. Anonymous poster hash: be51f...f9b
Gjest SykkelJenny Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 (endret) Innglasset balkong er bare deilig. Det er et rom ekstra og et herlig sted å sitte og slappe av enten glasset er skjøvet til side på en solskinnsdag eller når glassene er for en regnværsdag eller på kvelden. Ved hjelp av varmeovner så har man en helårs oppholdsstue. Når jeg har gjester sitter vi omtrent bare her. Vask er ikke noe problem. Jeg bor med sjøen som nærmeste nabo men har heldigvis selvrensende glass. Endret 9. august 2015 av SykkelJenny
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Men du får jo ikke oppleve den glede som det er å ha mygg og knott svevende rundt deg når du sitter på en innglasset veranda da... Anonymous poster hash: 6441b...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Men hva med taket da? Går det an å ta det bort også? Eller skal man liksom ligge å sole seg under tak? Anonymous poster hash: 11a37...528
skrue Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Men hva med taket da? Går det an å ta det bort også? Eller skal man liksom ligge å sole seg under tak? Anonymous poster hash: 11a37...528 De fleste har vel et tak over seg uansett. Kanskje med unntak av de som er øverst. Kjenner forøvrig noen som holdt liv i balkongplantene til slutten av januar hvert år i Oslo.
Anglofil Skrevet 11. august 2015 #20 Skrevet 11. august 2015 Men hva med taket da? Går det an å ta det bort også? Eller skal man liksom ligge å sole seg under tak? Anonymous poster hash: 11a37...528 Man har jo gjerne tak over uansett? Vi bor øverst i fjerde etasje og har allikevel tak over, selv om vi ikke har innglassert balkong. Når sola er lav så går det fint å sola seg der. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå