Gå til innhold

"Hva vet (…) om deg?" - hvor samler de informasjonen sin fra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge stusset på disse SMS-tjenestene, hvor man kan sende en melding med et navn og så få tilsendt en hel del informasjon om vedkommende. For det første, hvordan fungerer dette når flere personer har samme navn? Er det lovlig, det de holder på med? Koster ikke en SMS sånn 50,-? Hva er greia egentlig?

Det er jo til og med reklamer for disse tjenestene på TV2 og så videre. For eksempel "sommerflørt" og det der.

Her er et eksempel: https://www.facebook.com/AskBongoNorway/timeline

Anonymous poster hash: 145e7...f75
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De googler deg. Og skriver ned all info de finner. Er det flere personer med samme navn sjekker de nummeret som sender melding, er dette denne personen er saken biff. Hvis ikke sjekker de facebookprofilen til nummeret og ser på ventelisten etter det navnet.

Anonymous poster hash: 8e717...452

Skrevet

Greia er å tjene penger. Helt latterlig at folk gidder å bruke det. Det er jo bare å google i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Hvem forresten er "de"?

Skrevet

Tror de går inn på facebookprofilen og ser hvilken informasjon de kan mate ut av de bildene/info som

Ikke er skjult. En venninne gjorde det med meg. Hadde en del venner på fb, bilde av meg og bikkja på galhøpiggen som profilbilde og forsidebildet var et band jeg liker. Resten var skjult.

Stod noe sånt som "Kari Hansen har mange venner, liker fjellturer og golden retriveren sin! Hun har også en kjærlighet til bandet Kiss"

Anonymous poster hash: 3de55...946

Skrevet

Da burde ikke jeg ha noe særlig å bekymre meg for i alle fall. Jeg har ingen konto på Facebook i det heile tatt. I tillegg har jeg reservert meg hos mobil-operatøren  slik at navnet, adresse og telefonnummeret mitt ikke kommer frem dersom noen søker etter navnet mitt i telefonkatalogene på internett....

Anonymous poster hash: fa6c7...fed
Skrevet

Da burde ikke jeg ha noe særlig å bekymre meg for i alle fall. Jeg har ingen konto på Facebook i det heile tatt. I tillegg har jeg reservert meg hos mobil-operatøren slik at navnet, adresse og telefonnummeret mitt ikke kommer frem dersom noen søker etter navnet mitt i telefonkatalogene på internett....

Anonymous poster hash: fa6c7...fed

De søker i folkeregisteret. Jeg hadde skjult nummer og adresse og helt lukket Facebook. Da svarte de på meg "NN er ei glad jente som er født en høstdag i *året* og hun bor i den fine *byen* som er kjent for sine *blabla*."

Anonymous poster hash: 8e717...452

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...