AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Jeg og min datter 21 år deler bolig. Vi er begge fulltidsstudenter med jobb ved siden av. Datter betaler ikke hjemme, noe som er en felles beslutning fordi hun skal spare penger. Nå er vi (mildt sagt) uenige om fordeling av husarbeidet-og hvor mye hun skal bidra med. Hun mener selv at hun egentlig ikke bør jobbe fordi studiene krever så mye. Men fordi hun ikke får finansiert forbruk av meg, må hun jobbe en kveld i uka og annenhverhelg for å betale for egen bil (får av faren) mobil telefon og andre løpende utgifter. Foreløpig faller det meste av husarbeid på meg, noe jeg på ingen måte er fornøyd med. Jeg mener hun bør bidra, om ikke med halvparten av husarbeidet, så i hvertfall at hun har en del faste oppgaver, selv mener hun det er nok med skole og jobb, Hva forventer dere av deres hjemmeboende studenter? Anonymous poster hash: 61036...032
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Hahaha fytti så bortskjemt! På tide å bli voksen jenta mi, ville jeg sagt! :DAnonymous poster hash: ce84f...b06 6
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Du snakker om en datter som er voksen her. Hun bør delta mye mere. Er du tjener for henne? Hun jobber ikke mye. Skulle hun bodd for seg selv,har hun måttet gjort alt selv. Si at dere leier hjelp...så deler dere på de utgiftene. Anonymous poster hash: 2fc11...29d 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Dere bør helt klart dele husarbeid mellom dere. Hun er da voksen? Anonymous poster hash: 86ecc...57b
skruf Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Hun er voksen, så husarbeidet bør deles likt. Hun bør også bidra med å kjøpe inn mat og lage middag hvis dere har felles husholdning/spiser fra samme kjøleskapet.
Biloba Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Hva synes hun om din samlede arbeidsbyrde da? Du må jo bare forklare henne at når en er voksen så blir ikke husarbeid tildelt i tilpassede porsjoner. Vil en spise må en ordne mat, en må vaske gulvet før det klistrer uten sokkene, og rene klær ordner seg ikke selv. Ellers ville jeg ikke diskutert så mye, bare sagt at det er en betingelse for å bo der at hun deltar i en bestemt grad, og latt henne velge type ansvarsområder som er litt frie i når de må gjøres.
Gjest Runforit Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Dere er to voksne kvinner som bor sammen. Datter eller ei. Her hadde "ungen" fint måtte ta del i husarbeid på lik linje med meg eller funnet sitt eget sted der rotet kan flyte som h*n selv ønsker.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Jeg mener hun bør bidra, om ikke med halvparten av husarbeidet, så i hvertfall at hun har en del faste oppgaver, selv mener hun det er nok med skole og jobb, Hva forventer dere av deres hjemmeboende studenter?Anonymous poster hash: 61036...032 Har hun ikke venner og venninner som bor for seg selv? Da bør hun jo forstå at selv om man jobber og studerer, så lager ikke maten seg selv. Og rot og skitt går ikke bort av seg selv. En voksen jente på 21 år bør skjønne dette. Hun bør absolutt delta i husarbeidet. Anonymous poster hash: 26eb8...b2e
Hectine Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Strengt tatt så MÅ hun ikke jobbe, da hun kunne tatt opp studielån selv om alt hadde blitt lån. Minn henne på at hun er heldig som slipper dette, og bør faktisk da gjør litt opp for seg. Hvorfor forventer hun at du som er i nøyaktig samme situasjon som henne skal rydde og skiten etter begge?
ViljaH Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Hun ser jo ikke hvor heldig hun er. Si hva som er betingelsene for å bo hos deg (ingen husleie, halvparten av husarbeidet, bidra med mat osv). Ellers er hun velkommen til å flytte for seg selv hvor hun får både husleie og husarbeid. Og at faren gir henne en bil som så øker utgiftene, er utenfor deg. Hun kunne ha valgt å takke nei, ikke alle studenter tar seg råd til bilhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå