Gå til innhold

Hvordan fortelle pappa at jeg er lesbisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 18 år og er lesbisk, det er jeg 100 % sikker på. Mamma vet det og hun synes det er helt greit og naturlig, men problemet er pappa for han har jeg ventet litt med å fortelle. For kort stund siden så sa han noen ganske drøye ting om homofile. Han sa at det var en sykdom, mest unaturlige i verden og at alle homofile kom til å havne i helvete, så han er med andre ord helt imot det Jeg tok meg ikke nær av det, men er redd for å fortelle det. Redd for at han ikke vil fortsette å ha kontakt med meg, han bor i en annen by så møtes ikke ofte men snakker mye sammen på mobilen.

Hva skal jeg egentlig gjøre, og burde jeg fortelle det?

Anonymous poster hash: 8c23a...2ef
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Hei pappa, jeg er lesbisk, glad i deg!"

Anonymous poster hash: fe2ef...470
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg når han har slike holdninger, men jeg syns absolutt at du skal fortelle det til ham. Her må du nok bare kvinne deg opp :-) En kompis av meg er homofil og har superkonservative foreldre, men da han fortalte det ble han positivt overrasket over hvor bra de tok det. Lykke til! 

Anonymous poster hash: 035b8...7eb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at det er vanskelig for deg når han har slike holdninger, men jeg syns absolutt at du skal fortelle det til ham. Her må du nok bare kvinne deg opp :-) En kompis av meg er homofil og har superkonservative foreldre, men da han fortalte det ble han positivt overrasket over hvor bra de tok det. Lykke til! 

Anonymous poster hash: 035b8...7eb

TS, her. Får håpe at pappa også tar det bedre enn forventet :-)

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 0e49d...e1e
Skrevet

Du må komme ut før eller senere, så jeg ville valgt før :) Det blir sikkert lettere for han å venne seg til tanken om du ikke har en kjæreste han må forholde seg til samtidig. Kanskje han ikke har fulgt ordentlig med på hva det vil si å være homofil og endrer holdning om en han vet er helt normal viser seg å være det? :) Ville rett og slett sagt at det er noe dere må prate om og så bare si det rett ut. 

Lykke til!

Skrevet

Er dessverre fortsatt noen som har slike holdninger, men heldigvis endrer de ofte tankegang og holdning når det får noen nær seg som er homofile/lesbiske. Tror dette går bra! Han vil jo oppdage at denne opplysningen ikke endrer deg eller ditt forhold til han.

Har ingen konkrete råd til hva du skal si, men ønsker deg lykke til! Blir godt når det er overstått! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er 18 år og er lesbisk, det er jeg 100 % sikker på. Mamma vet det og hun synes det er helt greit og naturlig, men problemet er pappa for han har jeg ventet litt med å fortelle. For kort stund siden så sa han noen ganske drøye ting om homofile. Han sa at det var en sykdom, mest unaturlige i verden og at alle homofile kom til å havne i helvete, så han er med andre ord helt imot det Jeg tok meg ikke nær av det, men er redd for å fortelle det. Redd for at han ikke vil fortsette å ha kontakt med meg, han bor i en annen by så møtes ikke ofte men snakker mye sammen på mobilen.

Du burde fortelle det ja. Dette er jo en helt naturlig ting, og en del av deg. <3

Om han er av den konservative typen tror jeg faktisk jeg hadde skrevet et godt gammeldags brev. Enkelt og greit, skrive at du er glad i han, og at du har vanskelig for å fortelle han dette, men at dette er den du er.

På den måten får han litt tid til å tenke seg om, og du slipper eventuelt første sjokk-reaksjoner.

For foreldregenerasjonen vår tror jeg nemlig dette kan komme som et sjokk. For oss er det helt normalt, men de har vokst opp i en tid da dette var noe man holdt skjult.

Min kusine kom ut som lesbisk på 80-tallet. I følge min mor var dette en hard nøtt å svelge for min onkel. Han tok det ikke fint når hun sa det ansikt til ansikt, noe han angrer på den dag i dag. I dag er han verdens mest stolte bestefar til hennes og hennes kones lille datter. <3

Anonymous poster hash: 1cf34...161

Skrevet (endret)

Folk kan overraske. Min misjonskirke-aktive farmor som nærmer seg 90 år, har tatt i mot min kone som en like naturlig del av familien som kona til min bror. En onkel av meg som er pastor like så.

Forhåpentligvis og mest sannsynlig vil faren din forstå at du må leve livet ditt på den måten som er riktig for seg, og respektere deg for det. Han er faren din og han er glad i deg. Hvis jeg ikke tar feil kjenner han ingen han vet er homofil, og dermed ikke helt har fått med seg at homofile stort sett er helt ordinære mennesker.

Da jeg fortalte opphavet fikk jeg de til å sette seg ned i sofaen, og så så jeg bare at jeg er lesbisk. Jeg var ekstremt nervøs, det skal sies, men jeg bare sa det. De ropte ikke akkurat hurra, men de hadde allerede forstått det. De sa og at jeg er datteren deres, og de vil alltid være glad i meg. De trengte tid, slik som jeg gjorde, for å bli fortrolig med meg selv.

Lykke til! :klem:

Endret av fruBeist
  • Liker 1
Skrevet

Tja, du kan jo si "du, pappa, jeg har nok havnet i helvette". Så spør han nok hvorfor, også svarer du. Så får han kjenne litt på den dumme kommentaren han kom med. 

• Liker 1
Skrevet

Du kan få din mor til å si det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...