*M* Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 Jeg vurderer å oppgradere PC'en min fra XP professional til XP home edition. Vil da alt jeg har på PC'en forsvinne?
Frodo Skrevet 12. september 2004 #2 Skrevet 12. september 2004 Det er da en nedgradering og ikke en oppgradering. Hva er poenget?
*M* Skrevet 12. september 2004 Forfatter #3 Skrevet 12. september 2004 Word versjonen er helt grusom på pc'en min nå. Har ikke Excel heller.
Gjest Lea Skrevet 12. september 2004 #4 Skrevet 12. september 2004 Word og Excel har ikke noe med operativsystemet å gjøre. Prøv heller å installer Office på nytt. Excel er et program som du må kjøpe, ikke noe som "følger med".
Gjest Den utstøtte Skrevet 12. september 2004 #6 Skrevet 12. september 2004 Her må det være trykkleif. Du mener fra Home til Professional? Home har jo Works, som er Word-light. :klø: Tar jeg helt feil?
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #7 Skrevet 13. september 2004 Her må det være trykkleif. Du mener fra Home til Professional? Home har jo Works, som er Word-light. :klø: Tar jeg helt feil? Ja. For endte gang: Windows er et operatvsystem, Office er en programpakke. Hva man har av programmer på operativsystemet er knekkende likegyldig. Man kan ha OfficeXP på Windows 2000 om man vil. (Ikke alle Office-pakker kan kjøre i alle Windows selvfølgelig, men om man har home eller professional spiller ingen rolle).
Gjest Colubra Skrevet 13. september 2004 #8 Skrevet 13. september 2004 er så glad jeg ikke jobber med it-support jeg Kan bare gjenta det siste gjest sa: Hva slags programpakke for office du har på pc'n har ingen verdens ting med operativsystemet å gjøre. Hvis du har kjøpt en ferdig montert pc, og det var office på den når du fikk den, er det sannsynligvis en office cd blant de som fulgte med, sånn at du kan installere det på nytt.
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #10 Skrevet 13. september 2004 nope' date=' ingen office cd![/quote'] Da har du vel works-cd. Hvis ikke har du fått en uoriginal Office/word.
Dru Skrevet 13. september 2004 #12 Skrevet 13. september 2004 Det hender at pc-produsenter slenger med Word, og ikke noe annet. Compaq gjør iallfall det. Så det er ingen grunn til å anta at programmet er ulovlig. Hvis *M* bare er misfornøyd med Word, og vil ha Excel og alt det i tillegg, så må hun nok kjøpe Office-pakken separat.
Gjest Anonymous Skrevet 13. september 2004 #13 Skrevet 13. september 2004 Man skal ha programmene på en original-CD, noe annet er ulovlig. Mulig at noen også kun leverer Word, uansett CD skal være med.
Dru Skrevet 13. september 2004 #14 Skrevet 13. september 2004 Det ligger på cd, men noen lager til en egen cd-pakke med sin egen logo på, noe som begrenser mulighetene litt når det gjelder reinstallering, formatering osv. Så hvis man skal reinstallere, så må man bruke den pakken der, der alle drivere og programmer, samt OS ikke ligger på separate cd-er, men i selve pakken. Ganske teit. Alt er likevel lisensiert.
Gjest Colubra Skrevet 14. september 2004 #15 Skrevet 14. september 2004 Hvertfall på compaq sin gjenopprettingscd så går det an å sette i cd'n mens man er i windows, og da kan man velge noe som heter ca Tilpasset gjenoppretting ellerno. Her kan man så velge ett og ett program som skal installeres som da man fikk pc'n
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå