Gjest SykkelJenny Skrevet 9. august 2015 #21 Skrevet 9. august 2015 Poden fyller 8 om 1 måned, og jeg sitter og redigerer invitasjonene as we speak... De siste årene har han fått så utrolig mye jall og tull i bursdaggave, plastikkdingser som er morsomme i 5 minutter, og etterpå bare fyller rommet hans. Lurer derfor på om det er kosher å skrive at vi ber om at han bare får "ordentlige" gaver? Hvordan skal man så formulere det? Er det greit å legge ved en ønskeliste, og be om at han ikke får noe annet enn det som står på den? Takknemlig for synspunkter. Anonymous poster hash: ba1af...e33 Det er din sønns bursdag og da skriver ikke moren liste over hva hun ønsker seg til dagen hans. Barna er takknemlige for hver gave de får - så får bare du som mor tolerere at slik er det disse få årene de feirer fødselsdag med venner. Har aldri hørt om noen som sender ut ønskeliste til barnebursdager. Men av egen erfaring så husker jeg at barna stort sett fikk penger fra klassevenner/venner. På foreldremøter ble vi enige om maksprisen - men det var barna selv som valgte hva de skulle gi til vennene sine ...
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #22 Skrevet 9. august 2015 Det er fint av deg. Og det er jo naturlig å spørre bursdagsbarnet om hva han/ hun ønsker seg. Er det svært få som gjør dette nå til dags? Anonymous poster hash: 53aef...b70 Tror dessverre ikke det er så vanlig blant barnehagebarn. Vi har opplevd én gang at naboen som har barn på samme alder som oss spurte oss hva vår ønsket seg til bursdagen sin. Det er i løpet av 5 bursdager. Anonymous poster hash: 621c2...75e
Gjest O.G. Skrevet 9. august 2015 #23 Skrevet 9. august 2015 Hvilke gaver sender du med sønnen din når han er i bursdager ts? Anonymous poster hash: cfba6...da6 Lurte på det samme.
Silfen Skrevet 9. august 2015 #24 Skrevet 9. august 2015 Lurte på det samme. Det er jo ikke slik at man sender ræl når man ikke ønsker det selv. Jeg kan ikke fordra billig plastikkdrit og gir det ikke heller. Det har i de senere år gått mye i lego, aktivitetsleker som eksperimentpakker og formingspakker, bøker, farger og maling, klær eller rett og slett penger. 2
Gjest O.G. Skrevet 9. august 2015 #25 Skrevet 9. august 2015 Det er jo ikke slik at man sender ræl når man ikke ønsker det selv. Jeg kan ikke fordra billig plastikkdrit og gir det ikke heller. Det har i de senere år gått mye i lego, aktivitetsleker som eksperimentpakker og formingspakker, bøker, farger og maling, klær eller rett og slett penger. Høres ut som kjekke gaver.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #26 Skrevet 9. august 2015 Det er jo ikke slik at man sender ræl når man ikke ønsker det selv. Jeg kan ikke fordra billig plastikkdrit og gir det ikke heller. Det har i de senere år gått mye i lego, aktivitetsleker som eksperimentpakker og formingspakker, bøker, farger og maling, klær eller rett og slett penger. Fornuftige gaver! Hvilket prisnivå ligger gavene (inkl pengegavene) på, når det er gaver til klassekamerater, og det blir mange bursdager og bursdagsgaver pr år? Anonymous poster hash: 53aef...b70
Silfen Skrevet 9. august 2015 #27 Skrevet 9. august 2015 Høres ut som kjekke gaver. Poenget er at det ikke trenger være dyrt, heller. Man får legopakker for hundrelappen og det samme med alt det andre nevnt. Det virker som en del henger seg opp i at det ikke går an å få skikkelige gaver rimelig, men det er bare tull. 1
Gjest O.G. Skrevet 9. august 2015 #28 Skrevet 9. august 2015 Poenget er at det ikke trenger være dyrt, heller. Man får legopakker for hundrelappen og det samme med alt det andre nevnt. Det virker som en del henger seg opp i at det ikke går an å få skikkelige gaver rimelig, men det er bare tull. Enig, jeg får til fine gaver til hundrings.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #29 Skrevet 9. august 2015 Da får du droppe og ha bursdagsselskap for vennene da og heller bruke pengene selskapet ville ha kostet på noe han ønsker seg. Også får dere feire med besteforeldre, onkler og tanter som forhåpentlig gir ordentlige gaver. Anonymous poster hash: be54a...034
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #30 Skrevet 9. august 2015 Synes selv dette er vanskelig (både som giver og mottaker) og irriterer meg grønn over å bruke tusenvis av kroner på gaver som blir pakket opp og siden drukner i haugen av annet ræl. Men man kommer liksom ikke unna gaver og jeg har ikke mulighet til å bruke mer enn 100-150kr pr barnebursdag og selv om jeg gjerne skulle gått sammen med andre så krever det for mye organisering (2 barn = 30-40 bursdager pr år) Avtal på et foreldremøte hvilket prisnivå dere vil legge dere på. Enten kan dere avtale hvem som har ansvar for å kjøpe gaver, eller man kan bruke klasselisten slik at personen som står over bursdagsbarnet er gaveansvarlig. Anonymous poster hash: b6c82...764 1
happiest Skrevet 9. august 2015 #31 Skrevet 9. august 2015 Du kan jo be ungen din lage en ønskeliste, og så kan du legge den ved i kortet
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #32 Skrevet 9. august 2015 Tror dessverre ikke det er så vanlig blant barnehagebarn. Vi har opplevd én gang at naboen som har barn på samme alder som oss spurte oss hva vår ønsket seg til bursdagen sin. Det er i løpet av 5 bursdager. Anonymous poster hash: 621c2...75e Det syns jeg hørtes rart ut. Vi har blitt spurt av de fleste faktisk, og jeg spør alltid selv når jeg svarer på en invitasjon eller prater med foreldre i bhg. Kanskje vi bare er "heldige" her vi bor. Anonymous poster hash: 5548b...65d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå