Gå til innhold

For sjalu til å takle singellivet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere.

Jeg ble singel for under et år siden, og har siden det "holdt på med" tre menn. Jeg mener da å ha sex med jevne mellomrom og i tillegg henge sammen og gjøre andre, hverdagslige ting. Jeg har opplevd at selv om jeg ikke har vært på vei til å bli sammen med noen av dem, har jeg følt på sjalusi og fått en form for eiesyk følelse. Jeg kjenner på det i helgene, og tenker på hva de gjør når de er på byen eller er bortreist. Møter de noen andre? Det rare er at jeg tenker sånn om alle tre enda. Jeg holder på med en av dem enda, men tenker fortsatt på de to andre. Det er som om jeg får følelser for alle jeg har sex med eller holder på med, og at disse følelsene ikke slipper selv om jeg møter en ny mann. Jeg er fortsatt venn med dem, og tror ikke at det kunne utviklet seg til forhold, men vil liksom ikke at de skal ha noen andre heller... Er dette helt sykt? At jeg får en dårlig følelse når jeg ser at de har mye med ei anna jente å gjøre, ei som ikke er meg? Og at jeg ikke klarer å legge det bak meg?

Jeg er sjalu i starten av forhold også, men på en helt annen måte. Da går det mer på fortiden til partneren, og jeg klarer å stole 100% på at han er trofast i nåtiden, og ikke ville gjort noe dumt. Jeg klarer bare ikke tanken på at de jeg har følelser for har hatt eller har følelser for og/eller sex med andre jenter. Det er veldig slitsomt, og det fører nesten til at jeg vurderer å la være å knytte meg til nye folk, altså "bli kald" og prøve å holde meg unna. Har noen et tips eller noen tanker å komme med? 

Anonymous poster hash: a0f15...40b
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg i tillegg blir veldig lett betatt... TS.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres virkelig ut som et catch.

Anonymous poster hash: b305e...535

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg viser ikke denne sjalusien til vedkommende, faktisk ikke til noen. Jeg holder det inne og lar det bare tære på meg. Den andre parten får altså ikke høre at jeg er sjalu...

Skrevet

Du er i vært fall klar over at du har et problem :) det er jo bra!

Du får prøve å snu litt om på ting. Føler du at han du holder på med har grunn til å være sjalu på dine tidligere partnere? Om du er i et fast forhold, har kjæresten din en grunn til å sitte hjemme å være sjalu og bekymret når du er på byen med venninner?

Man må nesten velge å tro det beste om folk og stole på de, helt til de eventuelt gjør noe dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Åh det er akkurat som å lese om meg selv dette her! Jeg er akkurat sånn jeg også. Kverner og kverner på fortiden til nye kjærester, "stalker" eksene deres på facebook osv. Ikke bra, jeg vet, men har alltid vært sånn… 

Anonymous poster hash: a47a8...e3a
AnonymBruker
Skrevet

• 3 forskjellige på under et år
  • Jevnlig sex med alle 3
  • Sjalu på hva de gjør når du ikke er der.

På seg selv kjenner man andre, sier jeg bare...

Anonymous poster hash: 901eb...b25

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er rart med slike vennskap/sex-forhold, det blir så utflytende. Det er vel bedre om du har enten en elsker (bare til sex og ikke vennskap) eller en kjæreste. Virker som du har mest behov for en kjæreste.

Anonymous poster hash: 3cc19...772
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...