AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Boligmarkedet er utrolig tøft.. I går fikk jeg atter en gang avslag på boliglån pga de mener jeg har for lite igjen å leve for med 1 barn. Ikke uventa for Ja, jeg lever ikke fett, men jeg betaler akkurat like mye i leie per idag. Og etter å ha gått igjennom finn og andre utleiesider så er det jo ikke noe billigere å leie. :-( Hvor mye betaler dere i bolig + strøm og hva har dere igjen etterpå?Anonymous poster hash: e6a1c...278
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Er alene med 2 barn. Betaler 2000 i husleie og 9000 i lån og ca. 600 i strøm +nettleie per måned. Får utbetalt nesten 40000 per måned, så jeg har det romslig og er nok ikke representabel sånn sett. Kanskje du kan sette opp et budsjett slik du har det nå og vise til banken at det går rundt? Hvis du ikke allerede har gjort det.. Anonymous poster hash: 9c0a5...d72
Gjest Gjest_Taystee Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Alene med 1, husleie på 2700 og avdrag/renter på 10 000
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Alene med ett barn, bor i borettslag i en en middels stor by. Betaler 3000 i lån og 5000 i "husleie"/ borettslagutgifter. Det går akkurat rundt. Anonymous poster hash: bf351...c1c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 AB over , litt kjapp på avtrekkeren. Betaler litt over 1000 i strøm pr dags dato. Etter alle faste utgifter + mat og bensin osv, sitter jeg igjen med svært lite. (1000-3000 i mnd) ikke mye å spare akkurat, og har lite å gå på når det gjelder uforutsette hendelser/ utgifter Anonymous poster hash: bf351...c1c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 AB over , litt kjapp på avtrekkeren. Betaler litt over 1000 i strøm pr dags dato. Etter alle faste utgifter + mat og bensin osv, sitter jeg igjen med svært lite. (1000-3000 i mnd) ikke mye å spare akkurat, og har lite å gå på når det gjelder uforutsette hendelser/ utgifter Anonymous poster hash: bf351...c1c Da ligger vi omtrent likt. 😊 Jeg betaler 8000kr i leie, og det hadde det kostet meg om jeg hadde fått kjøpt denne borrettslag-leiligheten jeg ønsket å kjøpe også. Det ble også 3000kr i lån og 5000kr i borettslagleie. Det går i dag med 8000kr + strøm og det har det gjort i flere år. Trangt ja.. Men når det er like dyrt å leie likevel. 😩 Jeg satt opp budsjett til banken. Men fikk likevel nei. Det er dyrt å være alene! 😉 TSAnonymous poster hash: e6a1c...278 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Da ligger vi omtrent likt. 😊 Jeg betaler 8000kr i leie, og det hadde det kostet meg om jeg hadde fått kjøpt denne borrettslag-leiligheten jeg ønsket å kjøpe også. Det ble også 3000kr i lån og 5000kr i borettslagleie. Det går i dag med 8000kr + strøm og det har det gjort i flere år. Trangt ja.. Men når det er like dyrt å leie likevel. 😩 Jeg satt opp budsjett til banken. Men fikk likevel nei. Det er dyrt å være alene! 😉 TSAnonymous poster hash: e6a1c...278 Det er dyrt å være alene ja! Jeg fikk også avslag på lån første gangen, fridde til en annen bank og fikk ja. En litt mindre bank jeg vet ikke om dette er løsningen på dine problemer, men det skader jo ikke å høre litt rundt 😊 Ellers må jeg bare si det er ekstremt irriterende at pengene skal forsvinne i husleie der du aldri får noe igjen, når det koster like lite / mye å kjøpe seg sin egen leilighet. Da klarer du jo å betjene lånet. Så jeg føler din frustrasjon! Anonymous poster hash: bf351...c1c
-Missi- Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 alene med 1 barn vi betaler vell 5000 i husleie så kommer strøm, nett osv i tilegg. Når alt er betalt av div regninger har vi vell 1000-2000 som går til mat etc. sånn er det å leve aleine, jeg er i tilegg student så er ikke mye man har til overs nei
Gjest Gjest_Taystee Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 alene med 1 barn vi betaler vell 5000 i husleie så kommer strøm, nett osv i tilegg. Når alt er betalt av div regninger har vi vell 1000-2000 som går til mat etc. sånn er det å leve aleine, jeg er i tilegg student så er ikke mye man har til overs nei Hvordan er det mulig? Det er jo vanskelig å få til en så fri økonomi som man har som aleneforelder og student
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Da ligger vi omtrent likt. Jeg betaler 8000kr i leie, og det hadde det kostet meg om jeg hadde fått kjøpt denne borrettslag-leiligheten jeg ønsket å kjøpe også. Det ble også 3000kr i lån og 5000kr i borettslagleie. Det går i dag med 8000kr + strøm og det har det gjort i flere år. Trangt ja.. Men når det er like dyrt å leie likevel. Jeg satt opp budsjett til banken. Men fikk likevel nei. Det er dyrt å være alene! TSAnonymous poster hash: e6a1c...278 Da bør det jo gå, men dersom du ikke har egenkaptial eller ikke har en fast jobb, så er det jo værre ja Anonymous poster hash: 8bfd0...6a3
bølla Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 To tenåringsjenter. Ei her fulltid ho andre 50%. Betaler 9000 i lån, med strøm, tlf, komm.avg. Og andre faste utgifter blir det rundt 17000,- i mnd. Vet ikke hvilken bank du har, men foreslår du prøver andre. Vet at DNB er helt nazi på å følge antatt forbruk. Min bank Sparebank 1 regnet ut på faktiske reelle tall for meg.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Jeg er student med 1 barn, og betaler 8000 i renter og avdrag. Så går det vel rundt 1000 kr+ nettleie til strøm. Jeg fikk lån av banken fordi de mente det var bortkastet at jeg leide. Jeg ble snudd i døra, sett ned på og ledd av i mange banker, men så kom jeg til den ene som virkelig hadde troa og hjalp meg. De brukte 3 dager på å få alt på stell og jeg og sønnen ble huseiere Anonymous poster hash: 7424a...d31
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 (endret) Boligmarkedet er utrolig tøft.. I går fikk jeg atter en gang avslag på boliglån pga de mener jeg har for lite igjen å leve for med 1 barn. Ikke uventa for Ja, jeg lever ikke fett, men jeg betaler akkurat like mye i leie per idag. Og etter å ha gått igjennom finn og andre utleiesider så er det jo ikke noe billigere å leie. :-( Hvor mye betaler dere i bolig + strøm og hva har dere igjen etterpå?Anonymous poster hash: e6a1c...278 Hvis du har vært hos DNB så går du videre til neste bank og ikke la dem knekke deg. DNB vet jeg himler med øynene til mange unge som kommer til dem og skal låne penger første gangen. Har du vært der må du bare lete videre andre steder. Har du søkt om startlån gjennom boligkontoret?? Jeg er alene med ett barn. Med strøm, fellesutgifter og boliglån betaler jeg rundt 10.500. Hva jeg har igjen etterpå har jeg ikke sjekket opp så nøye, men blir vell rundt 7.000-8.000 kanskje. Endret 8. august 2015 av Steve Rogers
-Missi- Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Hvordan er det mulig? Det er jo vanskelig å få til en så fri økonomi som man har som aleneforelder og student Tja si det, jeg er svært økonomisk av meg. Vi hadde alltid lite penger da jeg vokste opp så har vell lært en del der. Eneste perioden i livet mitt jeg har hatt god råd og ingen økonomiske bekymringer var da jeg var samboer. Jeg bruker nesten ingen penger på meg selv og sparer alle steder jeg kan. Slik klarer vi oss. Er derfor jeg er student også for jeg ønsker noe bedre for oss i fremtiden. Er mye som går om man bare tenker svært nøye over hva man bruker penger på. Skulle gjerne eid noe selv men så lenge jeg får bo her til denne leien så blir jeg boende. Det må jeg bare
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Husk at du ikke bare skal klare å betale pr i dag, du skal også klare å betale lånet hvis renten stiger til f.eks 8% (ikke så lenge siden den var der sist). Med 5000 i renter/lån pr i da med 2,9 % og 25 års nedbetaling tilsi at du må betale 3300 kr mer i mnd om renten stiger. Er du allerede på grensen ifht levekostnader ellers, er det ikke rart banken sier nei. Du må også ta høyde for at husleien kan stige, borettslaget kan f.eks bestemme seg for å skifte vinduer eller male, og dermed stiger husleien med 700 kr. I tillegg må du påregne vedlikeholdskostander på leiligheten som pr i dag er utleiers ansvar, samt ha buffer til f.eks nytt kjøleskap, noe de fleste i dag har inkludert i leien. Dersom budsjettet ditt går akkurat i 0 har du faktisk ikke råd til å kjøpe. Anonymous poster hash: 2d582...acf 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Betaler nesten 5000 på lån og 3800 i felleskostnader. Strøm på ca 1300 på vinterstid. Har ca 30.000 utbetalt i mnd. Har 1 barn.Anonymous poster hash: 6c113...dc2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Alene med 2 barn. Huslånet mitt ligger på 6000 i mnd. Anonymous poster hash: 96742...fd1
iMe Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Her ligger huslån og strøm på ca 8000. Sitter igjen med ca 15000 da det er betalt. Har to barn jeg har 100 %
AnonymBruker Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 alene med 1 barn vi betaler vell 5000 i husleie så kommer strøm, nett osv i tilegg. Når alt er betalt av div regninger har vi vell 1000-2000 som går til mat etc. sånn er det å leve aleine, jeg er i tilegg student så er ikke mye man har til overs nei 1.000 kroner til mat for en voksen og et barn per måned? Det går ikke, her er noe galt. Anonymous poster hash: 11688...aab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå