Gå til innhold

Mercedes E-klasse erfaringer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

1997 er dessverre potensielle rustfeller til de grader. plages også med en del elektriske problemer. slutten av 90tallet og godt inn i 2000 var en ekkel tid for e-klassen, siden mye av dette evigvarende maskin-stempelet fikk stygge striper i lakken. fordelen er at de er lette å reparere samt at deler ikke er urimelig dyrt. stort sett. 

hett tips: ikke ta med venner for å se på den; la verksted eller naf se på bilen. utbrukte mercedeser kan bli veldig utrivelige, og har alt for ofte stort grunnlag i ordene om at pent innpakket skit er fremdeles skit. 

har du lav inntekt, så er IKKE en mercedes bilen du skal se på, forøvrig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mor har 100% bonus, og jeg har blitt fortalt av andre folk at det vil bli MYE billigere og forsikre den så lenge den står på mamma sitt navn :)

Anonymous poster hash: 76ed4...c01

100% bonus? det forsikringselskapet vil jeg også være kunde hos. 

AnonymBruker
Skrevet

100% bonus? det forsikringselskapet vil jeg også være kunde hos. 

Hun har aldri kræsja eller bulket etter alle de årene hun har hatt førerkortet.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg kommer til og ta med meg noen som kan bil og Mercedes. Eier sa det ikke skulle mye til før den ble EU godkjent i to nye år. Det er jo en gammel bil, så får se hva det blir til. Men skal ihvertfall se på den i morgen :).

Skrevet

Ingen synes du er kul i en gammal Merce eller BMW eller Audi. Ingen hadde synes du var kul i en ny en heller. Bare legg det fra deg før heller en siden. Kjøp deg enten en pent kjørt W124, eller noe helt annet. Helst japsete..kanskje en KIA? 

Vel, ingen syntes du er kul i en KIA heller :P Jeg kjører Mercedes fordi det faktisk er gode og driftsikre biler og fordi JEG trives i dem. Ikke for å se kul ut. La nå TS få kjøpe en gammel Mercedes dersom TS vil. Mye dritt blant japsene også. Har hatt det også, aldri igjen.

Skrevet

Hun har aldri kræsja eller bulket etter alle de årene hun har hatt førerkortet.

100% bonus betyr at hun heller ikke betaler noe til forsikringsselskapet. Altså, 100% rabatt. 

Jeg tror ikke hun får akkurat en SÅ god deal.

Jeg antar du mener at hun har opptjent maksimal bonus. 

Det er allikevel verd å minne om at selv om du har maks bonus, så vil du ikke få denne bonusen på bil nummer to. En må begynne tjene opp bonus på denne for seg selv, selv om man gjerne får litt høyere startbonus. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Jeg kommer til og ta med meg noen som kan bil og Mercedes. Eier sa det ikke skulle mye til før den ble EU godkjent i to nye år. Det er jo en gammel bil, så får se hva det blir til. Men skal ihvertfall se på den i morgen :).

Vær litt skeptisk til det der. Dersom det hadde vært så lett å få den eu-godkjent hadde selger gjort det før salg. Prisen bør være på oppussingsobjekt-nivå med en slik hake. 

Anonymous poster hash: 2407f...052

Skrevet

EUgodkjent betyr bare at bilen er regnet som trafikk-sikker. Den sier INGENTING om bilens helsemessige tilstand i et totalt bilde. Bilen kan likegjerne havarere om 100 km med utslitt motor etc.

Gjest Walden
Skrevet

Vel, ingen syntes du er kul i en KIA heller :P Jeg kjører Mercedes fordi det faktisk er gode og driftsikre biler og fordi JEG trives i dem. Ikke for å se kul ut. La nå TS få kjøpe en gammel Mercedes dersom TS vil. Mye dritt blant japsene også. Har hatt det også, aldri igjen.

Nei, men om du trenger en bil for å være kul så er du ikke mye kul. Det er uansett svært få biler som er kule..Jeg blir ikke så imponert av en 3 liter audi akuratt. 

Skrevet

Nei, men om du trenger en bil for å være kul så er du ikke mye kul. Det er uansett svært få biler som er kule..Jeg blir ikke så imponert av en 3 liter audi akuratt. 

Selv om dine estetiske råd sikkert er svært verdifulle for noen, så er de vel ikke akkurat i tråd med hva TS spør om her. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei, ts her. Snakket med en bedkjent av meg, og han sa det ville bli SVINEDYRT for meg og forsikre en Mercedes uansett om den sto i moren min sitt navn. At det var flere Mercedes deler som ikke gikk and og få taki brukt, at det fort kosta skjorta. Så mulig jeg må vurdere en annen bil. Men har dere noen tips for eventuelt hva slags bil jeg kan velge? Kravet er at den må være med automat.

Skrevet

Hei, ts her. Snakket med en bedkjent av meg, og han sa det ville bli SVINEDYRT for meg og forsikre en Mercedes uansett om den sto i moren min sitt navn. At det var flere Mercedes deler som ikke gikk and og få taki brukt, at det fort kosta skjorta. Så mulig jeg må vurdere en annen bil. Men har dere noen tips for eventuelt hva slags bil jeg kan velge? Kravet er at den må være med automat.

Med så lavt budsjett, bør du ikke se etter en spesiell modell, men etter et godt kjøp i din prisklasse. Kanskje prøve å spare så du kan opp i 30.000?

Anonymous poster hash: d8177...9d6

Skrevet

Bil er noe jeg må ha nå, og ikke om et halvt år. Jeg kan strekke meg til 25000 som jeg har på konto. Det viktigste er og komme seg fra A til B så er jeg fornøyd.

Skrevet

Du har ikke fast inntekt? Du får jo ikke kjørt den uten bensin. Dessuten ved kjøp av en så gammel bil så må du regne med at ting kan bli ødelagt. 

Mine 3 første biler var såkalte billig biler og med unntak av den ene så hadde jeg verkstedregninger på rundt 20 000 iløpet av 1-2 år.

Ville sett på mazda 323, toyota corolla og andre litt kjipe japsebiler. Evt økt budsjettet og kjøpt noe litt mer behagelig.

Anonymous poster hash: 2f03c...67c
Skrevet

For det første ville jeg snakket med forsikringsselskapet om priser, ikke en bekjent. Man må skaffe seg informasjon fra de som vet, og bestemmer prisen.... 

Jeg har en eldre E-klasse (blant annet) og den ruster, fjærskålene fremme er en potensiell krise, men bilen er fantasisk å kjøre. Bensinmotorer er enklest å ha, men de bruker mye bensin. hold deg til firesylindret bensiner, det er billigst.... 

Skrevet

Tusen takk for flotte svar :). Jeg var og så på Mercedes i går. Det var rust under bilen, og var dyr og kjøre også. Og dyr og forsikre. Men alt i alt så var det en fin bil. :)

Skrevet

Tusen takk for flotte svar :). Jeg var og så på Mercedes i går. Det var rust under bilen, og var dyr og kjøre også. Og dyr og forsikre. Men alt i alt så var det en fin bil. :)

Ups, er samme person, glemte og krysse av på anonym.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...