AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Hei! Jeg bare lurer på en ting. Hvis naboen min rett ved siden av meg ville selge huset sitt, og jeg kjøpte huset. Kan jeg da slå sammen hagene og bygge husene sammen til et stort hus med en stor hage? Bare lurte på det fordi vi bor rett ved siden av et forlatt hus, et hus som ingen har bodd i på veldig lenge, men huset har en veldig stor hage som jeg kunne bruke. Men siden ingen bor i huset, hvordan skal jeg vite om det er på salg og om jeg kan kjøpe det? Anonymous poster hash: 981a1...c6c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Hvis huset er til salgs og du kjøper det, så kan du gjøre hva du vil med den tomta. Først ville jeg googlet adressen til det huset for å se om den er til salgs. Om jeg ikke fikk noe ut av det ville jeg nok ringt til kommunens sentralbord for deretter å bli sendt videre til noen som jobber med eiendommer i kommunen. De burde jo kunne si om huset er bebodd/registrert på noen etc. Ev. kan du også kanskje ringe sentralarkivet i din kommune. Anonymous poster hash: d02b4...fc0 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Hvis huset er til salgs og du kjøper det, så kan du gjøre hva du vil med den tomta. Først ville jeg googlet adressen til det huset for å se om den er til salgs. Om jeg ikke fikk noe ut av det ville jeg nok ringt til kommunens sentralbord for deretter å bli sendt videre til noen som jobber med eiendommer i kommunen. De burde jo kunne si om huset er bebodd/registrert på noen etc. Ev. kan du også kanskje ringe sentralarkivet i din kommune. Anonymous poster hash: d02b4...fc0 Takk for svar! Søkte opp huset, men det kom ikke opp noe. Men da får jeg gjøre som du sier og ringe kommunen på mandag :-) Anonymous poster hash: 981a1...c6c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Takk for svar! Søkte opp huset, men det kom ikke opp noe. Men da får jeg gjøre som du sier og ringe kommunen på mandag :-)Anonymous poster hash: 981a1...c6c Du går inn på seeiendom.no. Så finner du tomta, merk huset og trykk deg inn på Martrikkelen. Der må du logge deg inn med bankid. Da ser du eier, tinglyste servitutter og diverse om den aktuelle eiendommen. Anonymous poster hash: 5125a...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå