Gå til innhold

Budrunde og første bud

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skal snart på min første budrunde. Jeg leste istad at første bud sendes skriftlig.

Betyr det på epost eller SMS eller hvordan? Takk.

Anonymous poster hash: 2f018...c6c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har scannet og sendt som mail de gangene jeg har vært med.

AnonymBruker
Skrevet

Vi fylte ut budsiden i prospektet, tok bilde med mobilen, og sendte til megler.

Anonymous poster hash: 8efe1...522
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og noen meglere har egne budgivningssider hvor du må legge inn signaturen din og foto av godkjent legetimasjon.

Det er også en helt grei måte å gi bud på.

Om det er en fellesvisning dere skal på så husk at det er 'sperret' for bud inntil klokken 12 dagen etter visningen.

Får jeg gi et lite tips i samme slengen? - og det er veldig godt ment.

Snakk med rådgiver i banken deres før dere går på visningen. Få det klart fra rådgiveren i banken hvor langt banken er komfortable med å låne dere penger (inntil kjøpesum kr. <sum> + omkostninger).

Sett opp et budsjett på forhånd hvor dere har lagt inn de utgiftene dere ser for dere med den leiligheten dere akkurat nå skal på vising på.

Da har dere solid oversikt, og den oversikten vil også banken deres verdsette når dere viser evne og vilje til å sette opp realistiske budsjett og leve etter disse.

Enten får dere et finansieringsbevis av banken, eller så får dere som meg, en muntlig anbefaling gitt til meg, og bare beskjed om å skrive på budsjemaet telefonnummer til banken og ev. kontaktperson (min bankkontakt la bare finansieringen inn på meg som kunde slik at uansett hvem megleren møtte når han ringte så var alt helt greit på forhånd.

Så ønsker jeg masse lykke til. Det er veldig spennende den første gangen, og spesielt om det blir en hektisk budrunde.

Jeg vant selv ny bolig i forrige uke, og jeg kjørte det ryddige, solide løpet med 2 gode timers akseptfrist på første bud, et ryddig og solid bud litt under prisantydning, ikke så mye at det oppfattes som et skambud eller en fornærmelse for det tjener absolutt ingen.

Så fikk jeg muntlig beskjed fra megler om at kjøper informerte om at de solget i den samme dag dersom de fikk beløp stort <sum>.

Det var det ingen vits i å øke budet med 5 000 eller 10 000 på, vi møttes pent midt mellom mitt tilbud og selgers/meglers oppgite prisantydning.

Begge to gav litt og fikk litt. Vi var begge like fornøyd :)

Jeg vet det ikke skjer helt hver dag at man plukker pene byleiligheter på 80 kvadrat, liggende midt i smørøyet, for litt under prisantydning, men ryddigheten og seriøsiteten, at finansiering alt var ordnet, at jeg ikke presset selger hverken på tid eller på noen tusenlapper, tror jeg gjorde det meste.

De valgte faktisk bort en større fellesvisning for å selge til meg.

Anonymous poster hash: 56b78...c4b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir fellesvisning, jeg har finansieringsbevis fra banken, tusen takk alle sammen for gode svar! :)

Anonymous poster hash: 2f018...c6c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg la inn mitt første bud via Krogsveens app! Den kan brukes for å legge inn bud til alle meglere, ikke bare Krogsveen.

Anonymous poster hash: e908c...092

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...