Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en vond tann jeg tror det er hull i. Har ikke vært til tannlege siden jeg var 19 og hadde rabatt (er 21). Har veldig stramt budsjett akkurat nå så er redd for å bestille time og blakke meg fullstendig...

Hva bruker egentlig en tannlegetime med reparering av hull å koste? :(

Anonymous poster hash: 3ca34...69e

Skrevet

Dette må du dessverre bare ta deg råd til, går du for lenge så blir det fort dyrere, tenk rotfylling. :(

Men offentlig psykolog er billigere enn privat. Hva det koster varierer nok fra tannlege til tannlege. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet. :( Kjenner det nå som det har ist konstant i en time at det ikke er noe å vente med..

Går vel kanskje at å få prisoverslag hvis jeg ringer en tannlege på mandag. De kan vel ikke svinge for langt fra overslaget?

Skrevet

Jeg vet. :( Kjenner det nå som det har ist konstant i en time at det ikke er noe å vente med..

Går vel kanskje at å få prisoverslag hvis jeg ringer en tannlege på mandag. De kan vel ikke svinge for langt fra overslaget?

Prisoverslag vil jeg absolutt regne med at du kan få ja. Spør om prisoverslag for et vanlig hull og et for rotfylling kanskje? Så er du sikra, tenker jeg. Regner med de holder seg til prisoverslaget ja :) 

Masse lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet

De må sjekke tennene dine først før en vet hvor mye det koster.

Anonymous poster hash: b208b...79b

Skrevet

Forresten, jeg fant dette: http://www.hvakostertannlegen.no/

Kanskje du finner din tannlege der :) 

AnonymBruker
Skrevet

Undersøkelse og bilder koster ofte rundt 700kr. Bør gjøres årlig for å oppdage ting tidlig(slik at det også ikke blir dyrt).

Borring og bedøvelse koster avhengig av hvor store deler av tannen som må bygges opp igjen, ofte 500-1500kr.

De aller fleste tannleger har hjemmeside med prisliste:) offentlig koster ikke særlig mindre enn private, og ofte har de ikke kapasitet til å ta i mot voksne pasienter.

Ting blir dyrere jo lengre du venter, for da trengs mer behandling.

Og tenk deg om, hvor mye penger bruker du i året på frisør/treningssenter/cafe/alkohol/kino osv. Nå har du ikke brukt noe på tannlege noensinne. Syns folk overdriver hvor stor utgift dette egentlig er årlig. Man bør ha en liten sparekonto for slike ting. Samt ta daglig vare på tennene sine selvfølgelig.

Anonymous poster hash: 265e9...ebf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Undersøkelse og bilder koster ofte rundt 700kr. Bør gjøres årlig for å oppdage ting tidlig(slik at det også ikke blir dyrt).

Borring og bedøvelse koster avhengig av hvor store deler av tannen som må bygges opp igjen, ofte 500-1500kr.

De aller fleste tannleger har hjemmeside med prisliste:) offentlig koster ikke særlig mindre enn private, og ofte har de ikke kapasitet til å ta i mot voksne pasienter.

Ting blir dyrere jo lengre du venter, for da trengs mer behandling.

Og tenk deg om, hvor mye penger bruker du i året på frisør/treningssenter/cafe/alkohol/kino osv. Nå har du ikke brukt noe på tannlege noensinne. Syns folk overdriver hvor stor utgift dette egentlig er årlig. Man bør ha en liten sparekonto for slike ting. Samt ta daglig vare på tennene sine selvfølgelig.

Nesten ingen ting.

Jeg har allerede bestemt meg for å dra til tannlegen. Jeg vet viktigheten av det. Men jeg har aldri betalt fullpris før så jeg aner ikke hva jeg kan forvente. Om reperasjon av et hull/rotfylling koster to, fem eller sju tusen. Jeg aner jo ikke. Det må være lov til å spørre og vegre seg litt når man lever på studielån og har noen knappe hundrelapper igjen i måneden etter at regninger og mat er betalt.

Takk uansett for svaret ditt og prisanslaget du kom med. Det er nyttig informasjon for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Nå kommer det jo snart stort stipend i august også:)

Og har man skikkelig dårlig råd, altså mer enn vanlig, er det mulig å søke NAV om støtte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pluss at man kan få nedbetalingsplan, og dermed betale litt og litt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du kun et hull, så koster det kanskje ca 2.000, for boring, bedøvelse (valgfritt), undersøkelse og rens :)

Anonymous poster hash: 1650d...3a1
AnonymBruker
Skrevet

Har en vond tann jeg tror det er hull i. Har ikke vært til tannlege siden jeg var 19 og hadde rabatt (er 21). Har veldig stramt budsjett akkurat nå så er redd for å bestille time og blakke meg fullstendig...

Hva bruker egentlig en tannlegetime med reparering av hull å koste? :(

Om du bor i byer med tannlegeutdanning, så betaler du svært lite om du bestiller time på ondontologien der.

Anonymous poster hash: f4b3a...35f

Skrevet

Jeg var hos offentlig tannhelsetjeneste og sa ja til å gå hos student. Det er da en erfaren tannlege og ser over og sjekker. Jeg hadde først en vanlig undersøkelse med røntgen og fjerning av litt tannsten. Uka etterpå skiftet jeg en fylling som hadde est ut (fjernet altså gammel amalgamfylling og fikk ny fylling). Bedøvelse også. For dette til sammen betalte jeg ca 1.300 kr.

Skrevet

... kom forresten på enda en ting. Har lest om at noen Studentforeninger (?) bidrar med økonomisk hjelp til studenter som må ha tannpleie. Vet ikke hvor stor regninga må være for å få slik hjelp, og det er vel ikke på alle studiesteder et slikt tilbud eksisterer. Men verdt å sjekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...