Gå til innhold

Søvn er kjedelig....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå trenger jeg tips her, hvordan få 2 åringen til å roe seg ned og lære seg å sovne?? (Har akkurat fylt to)

Jeg har et barn som virkelig hater å sovne, og gjør alt i hennes makt for å slippe det. Legging tar ca en time hver kveld, og det er så mye tull og tøys at jeg klikker snart.

Vi har faste rutiner, ingen tv / brett før hun skal sove. Vi leser litt, synger litt og forsøker på alle måter å roe ned. Men med en gang hun begynner å glippe med øynenene så gjør hun ALT for å ikke sovne. Hun synger høyt, ramser opp alle kroppsdeler eller alle navn hun kan. Vi har også forsøkt å gå ut av rommet, sette oss et stykke unna. Resultatet da er at hun f.eks forsøker å balansere på sengehesten, ruller kråke, og selfølgelig forsøker å gå ut av senga og sette seg på gulvet for å lese.

Så hva pokker gjør vi, akkurat nå sitter vi ved siden av sengen å overser alle stuntene hennes så lenge det ikke dreier seg om forsøk på selvskading 😏

Noen som har noe lurt å foreslå?

Anonymous poster hash: 6426a...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei på 3 som har slitt med søvn hele livet sitt. Leggingen kan fint ta 3 timer i de verste periodene.

Nå er de fine periodene lengre, og de slitsomme periodene færre.

Om jeg skal gi et råd så vil det være å holde fast på de rutinene dere har, og ikke hoppe frem og tilbake i desperasjon etter å finne noe som fungerer. Her ordnet det seg sakte med sikkert med tiden (selv om jeg skjønner så godt at det virker helt uoverkommelig nå!)

Skrevet

Har en 3 åring som har vært sånn fra han ble født. Leggingen på kvelden ble hakket bedre etter han kuttet ut soving på dagen. Men han hater virkelig å sove. Han kan sovne mens han forteller noe. Hjernen jobber på høygir konstant! Han sovner i 19 tiden, og hvis vi er heldige sover han til 5-6. Som regel våkner han på natten, og kan fint være våken en times tid.

Han har aldri vært "utslitt" etter en dag i bhg.. Tror noen barn bare er sånn. Det viktigste for vår del er å ikke la han bli overtrøtt. Da tar det en evighet for han å finne roen. Legg heller tidligere enn vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill, setter pris på det 😊

Anonymous poster hash: 6426a...241

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min var sånn som baby. Men da han fylte ett år gav det seg. Jeg var beinhard hele veien, tok han aldri inn i vår seng, lite service o.l. Vet ikke om det funket, eller om det ville løst seg uansett, men nå er han fem og har vært grei å legge i fire år. Føler med deg!! Kjenner igjen fortvilelsen.

Anonymous poster hash: 67143...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...