Gå til innhold

dagsmeny - ser det ok ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned en god del kilo. Problemet mitt er at mitt anstrengte forhold til mat og egen kropp har medført at jeg syns det er vanskelig å finne en god måte å gå ned på. Enten spiser jeg tilnærmet ingenting, kiloene raser av, eller så spiser jeg mye mer enn jeg burde og kiloene ramler på igjen.

Jeg finner det vanskelig at man kan spise seg mett, bare man spiser riktig mat, og samtidig gå ned.

Men denne gang vil jeg gjøre det riktig, derfor lurer jeg på om noen kunne sett over dette matinntaket og kommentert litt rundt det. Er det ok, for mye, mangler det noe? Tar gårsdagen som eksempel.

- 2 northug proteinbarer

- 3 knekkebrød med servelat, leverpostei og rikelig med paprika og agurk

- ca 200 gram kjøtt, masse salat, paprika, løk og agurk, - 30 gr mager kesam

Jeg er veldig ensformig i maten så kan fint spise det samme hver dag i lengre perioder uten å bli lei, derfor kunne det vært nyttig å vite om dette ovenfor er ok å spise om jeg vil ned I vekt på en grei måte.

Kan nevne at jeg er 175 høy, 130 kilo, har en stillesittende jobb men belage meg på å gå tur 30 min-1 time daglig, med mål om at jeg etter hvert kan klare å jogge denne timen I stedet for å gå.

Anonymous poster hash: 7924c...557

Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Første som slår meg et at det er alt for lite kalorier og det mangler fett i kostholdet.

AnonymBruker
Skrevet

Første som slår meg et at det er alt for lite kalorier og det mangler fett i kostholdet.

Er du tilbake? :D

Det var forsåvidt det jeg tenkte også, TS kommer til å bli sulten i lengden uten mer fett ;)

Anonymous poster hash: 338fc...399

AnonymBruker
Skrevet

Er du tilbake? :D

Det var forsåvidt det jeg tenkte også, TS kommer til å bli sulten i lengden uten mer fett ;)

Anonymous poster hash: 338fc...399

Takk for svar begge to :-)

Kan jeg få fett inn i kostholdet med å f.eks bruke smør til steking?

Eller har dere bedre forslag?

Jeg er veldig ensformig i matveien, det har jeg alltid vært, så kan gjerne spise de samme matvarene hver dag i ukesvis. Har jeg en fast plan for hva jeg skal spise ser jeg for meg at jeg lettere kan holde meg til den planen.

Anonymous poster hash: 7924c...557

Gjest Runforit
Skrevet

Takk for svar begge to :-)

Kan jeg få fett inn i kostholdet med å f.eks bruke smør til steking?

Eller har dere bedre forslag?

Jeg er veldig ensformig i matveien, det har jeg alltid vært, så kan gjerne spise de samme matvarene hver dag i ukesvis. Har jeg en fast plan for hva jeg skal spise ser jeg for meg at jeg lettere kan holde meg til den planen.Anonymous poster hash: 7924c...557

Smør, nøtter, peanøttsmør, oljer, avokado etc er bra fett. Og sørg for å ikke ligge under 1500 kcal per dag.

Om du feks logger på Myfitnesspal så får du en bedre oversikt over hvor mange kcal du inntar per dag samt fordelingen mellom proteiner, fett og karbohydrater :)

Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

Jeg synes det ser veldig bra ut, jeg!

Personlig ville jeg kanskje lagt til en kakebit i helgen :). Jeg ville nok også lagt til frisk frukt hver dag som et mellommåltid. Mager kesam er smart, jeg liker sånne produkter med et relativt sett høyt forhold mellom protein-/fettinnhold.

Jeg tipper at i forslaget ditt er du på ca. 1 100 - 1 200 kalorier:

2 proteinbarer er vel fort 250-300  kalorier

3 knekkebrød med pålegg er vel 150-200 kalorier

200 gram kjøtt og 30 gram kesam er vel fort 650-750 kalorier. 

Jeg er enig i at det ikke gjør skade å ha et noe høyere gjennomsnitlig kaloriinntak. Her må du jo også huske på ting som om du bruker melk i kaffe/te, og hva slags småting du regelmessig unner deg etc (herunder vin/øl/brus).

Endret av Overrasket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...