Gå til innhold

s-video overføring: svart/hvit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukte s-video kabel for å overføre film fra data til tv, via overgang for s-video til scart kontakt. Da dette kom opp på datan, var det svart/hvitt. Skjønner ikke helt hva som har skjedd feil.

Det funker fint med sone 1 dvd.

Går det ann å stille på noe for at det blir ok?

I

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

USA benytter tvformatet NTSC mens vi i Norge benytter PAL. Alt var NTSC når du så sone 1 filmen regner jeg med. Nå må du stille om PC/DVDspiller til PAL. Da kommer nok fargene

Skrevet

Mente det at TV tar begge, ved å si at jeg har spilt av sone 1 dvd, men det var jo på en ekstern dvd'spiller. Men hvor stiller man evt det på en data?

I

Skrevet

pcn skal stille inn soner selv, det er heller det at du må velge PAL som signal i instillingene for skjermkortet skal du se på sone2

Skrevet

Jeg skulle ikke se på noen dvd i det hele tatt!

Men en video fil fra datan.

Når skjermen kommer opp på tv'n så er det bakgrunnen som kommer opp først, også den var svarthvit.

Kanskje jeg hadde valgt noe farger feil?

hm... :roll:

Skrevet

det er fortsatt det at pcn skal sende PAL signaler og hvis tvn ikke liker svideo (still inn i menyen at den blir foret med svideo signaler, er ikke alle tvr som klarer det) så må du nok kjøre composite og få tak i en overgang.

Skrevet

Er du sikker på at du har satt på rett kanal?

Hos oss har vi en kanal med sort-hvit og en med farger, når vi bruker s-video.

Skrevet
:roll: Har ikke prøvd ennå, må se til uka!
Skrevet

sjekk bruksanvisningen om tvn støtter s-video signaler.

Men har du ett nvidia kort så går det annå bruke tvtool som lar deg komme til instillinger lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...