Gå til innhold

Noen som har flyttet inn før "flyttelasset"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har flyttet inn i leilighet/hus før flyttelasset? Mener da sånn dager/uker. Med ingen møbler osv, bare en madrass på gulvet.

Og er det vanlig, eller blir det sett dumt på?

Anonymous poster hash: 0ab63...2d4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En gang ufrivillig, lasset tok to dager å kjøre, istede for fire timer.

Og om noen uker skal jeg. Huset her skal selges, mens min skole begynner før vi rekker flytte alle og alt.

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har flyttet inn i leilighet/hus før flyttelasset? Mener da sånn dager/uker. Med ingen møbler osv, bare en madrass på gulvet.

Mange gjør det nok slik av praktiske grunner. Jeg kan ikke tenke meg at det blir sett dumt på. Det er jo fornuftig å gjøre det slik. Men selvfølgelig synd at du ikke får flyttelasset ditt tidligere da det sikkert er mye du kunne trengt. Har du med kun det aller nødvendigste av klær og personlige ting når du flytter inn?

Anonymous poster hash: c3c21...279

AnonymBruker
Skrevet

Mange gjør det nok slik av praktiske grunner. Jeg kan ikke tenke meg at det blir sett dumt på. Det er jo fornuftig å gjøre det slik. Men selvfølgelig synd at du ikke får flyttelasset ditt tidligere da det sikkert er mye du kunne trengt. Har du med kun det aller nødvendigste av klær og personlige ting når du flytter inn?

Og ja, jeg har også gjort det, av praktiske årsaker :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort det før, men jeg må snart gjøre det. Jeg skal flytte fra ferdigmøblert hybel til egen leilighet akkurat idet skolen begynner, så det blir dårlig med både penger og tid i begynnelsen. Gruer meg.

Anonymous poster hash: 13e32...faf
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gjort det før, men jeg må snart gjøre det. Jeg skal flytte fra ferdigmøblert hybel til egen leilighet akkurat idet skolen begynner, så det blir dårlig med både penger og tid i begynnelsen. Gruer meg.

Prøv evt å se på Finn.no under "Gies bort", da mange gir bort gratis møbler og hvitevarer og andre ting som kjøkkenutstyr m.m.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å bare ta med en bag med klær/pc/mat/toalettsaker osv. Det aller nødvendige. Men jeg må ikke flytte helt enda, men trives så dårlig her jeg bor nå, at tenkte at siden jeg har fått nøklene så kan jeg jo bare flytte inn.

TS

Anonymous poster hash: bb32c...6d5

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å planlegg slik at du har det du trenger for å klare deg helt fra begynnelsen. Evt skaff en rimelig hybelkomfyr så du i hvertfall får varmet deg mat. Kaffetraktere, vannkokere o.l. gies ofte bort gratis på Finn.no

Kjøleskap får man til noen få hundrelapper på Finn og på bruktbutikker. Noen ganger også gratis på Finn

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å bare ta med en bag med klær/pc/mat/toalettsaker osv. Det aller nødvendige. Men jeg må ikke flytte helt enda, men trives så dårlig her jeg bor nå, at tenkte at siden jeg har fått nøklene så kan jeg jo bare flytte inn.

TS

Enig med deg! Lurt å flytte nå, og da har du jo også tid i nyleilligheten til planlegging av innkjøp (ta mål og slikt av rom, før innkjøp av møbler og det du evt skaffer gjennom Finn.no)

AnonymBruker
Skrevet

TS

Hva har du avtalt med utleier? Leier du f.o.m 1. august?

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg først flyttet på hybel, og fikk jo selvsagt en som var umøblert med alt foruten om hvitevarer. Så tok med meg en feltseng jeg hadde, en koffert med klær, + ullpledd og en håndduk, og en sekk der jeg hadde tannbørste, et lite dl mål(som også fungerte som drikkeglass), en liten kasserolle, en stekespade, et fat, en gaffel, en skje og en osthøvel. Gikk overraskende greit mens jeg sakte men sikkert fikk ting på finn, kjøpte brukt osv. :)

Anonymous poster hash: c5ef8...048
AnonymBruker
Skrevet

TS

Hvor i landet bor du (hvis du vil si det?)  Her er hvitevarer som gis bort (hele landet), men du kan sortere etter ditt bosted

http://www.finn.no/finn/torget/resultat?SEGMENT=0&ITEM_CONDITION=0&SEARCHKEYNAV=SEARCH_ID_BAP_FREE&category=0/93&category=1/93/3907&sort=0&periode=

AnonymBruker
Skrevet

Loppemarked er det også mange av på høsten (og ellers i året), og der kan du finne mye til en liten penge.

Det finnes også en oversikt på FB over loppemarkeder i forskjellige landsdeler

Skrevet

bodde en uke i den leligheten jeg har nå uten møbler osv. Jeg og kjæresten min, vi er unge hadde ingenting fra før av. Det fulgte med en stor seng her, så det var alt vi hadde. Fiksa sofa og andre ting i løpet av uka. Var mye stress sånn egentlig. følte ting ikke falt på plass etter veldig langt tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi flyttet fra Wien tilbake til Norge etter å ha bodd og jobbet der i fem år og det selskapet som skulle frakte containerne med flyttelasset klarte å rote det skikkelig til i forbindelse med fortollingen, så det ble over seks uker forsinket. Vi begynte å bli rimelig desperate på slutten. Selv om vi fikk låne mye fra familie og venner og i tillegg fikk utbetalt en relativt stor sum via selskapets forsikringer for å kjøpe det mest nødvendige så er det noe med å ha sine egne ting. Senger, klær mm.

Anonymous poster hash: 37c52...a27

• Liker 1
Skrevet

Åjada. Madrass + campingstoler hadde vi. Hvem skulle liksom sett dumt på det? Syns det har sin sjarm, jeg, å bo enkelt før flyttelasset kommer.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke gjort det selv, men det blir absolutt ikke sett på som dumt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det sist gang fordi han jeg leide hos spurte om jeg kunne flytte asap siden han hadde en ny leieboer som ville inn på en gitt dato.

Hadde kun seng, pulten min en PC og en kontorstol. Møbler og slikt ble skaffet etter hvert på IKEA.

Anonymous poster hash: 5a8a9...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar dere. Ja tok over nå fra 1.august, men får ikke flyttelasset før tidligst 2 uker. Må ikke flytte, men vil helst pga mistrivsel her jeg bor nå. Ser mange svarer på billige møbler/hvitevarer osv, det må være en annen i tråden som spør etter, jeg har alt jeg trenger. Bra ingen ser dumt på det, tenkte kanskje det hadde sin sjarm jeg også :)

TS

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...