Gå til innhold

Kostpenger ved langvarig besøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringen min har vært 6 uker hos en slektning i sommer, og jeg ville betale for kost og losji (merarbeid på grunn av besøket), og ga slektningen 600 kr uken.

Nå føler jeg på at dette kanskje er for lite.

Hvor mye ville dere betalt hvis deres barn/tenåring hadde vært på langvarig besøk hos noen?

Anonymous poster hash: a5885...83b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenåringen min har vært 6 uker hos en slektning i sommer, og jeg ville betale for kost og losji (merarbeid på grunn av besøket), og ga slektningen 600 kr uken.

Nå føler jeg på at dette kanskje er for lite.

Hvor mye ville dere betalt hvis deres barn/tenåring hadde vært på langvarig besøk hos noen?

Det gir en totalsum på rundt 2400 i måneden og bør være mer enn nok. I følge Sifo, koster mat og drikke for en gutt på 14-17, 2720 kr pr måned. Og da er det tatt godt i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gir en totalsum på rundt 2400 i måneden og bør være mer enn nok. I følge Sifo, koster mat og drikke for en gutt på 14-17, 2720 kr pr måned. Og da er det tatt godt i.

Takk!

Det var Sifos standardbudsjett jeg tok utgangspunkt i (jente 14-17 år, 2120 kr mnd), og så la jeg til litt ekstra.  (Klesvask, toalettpapir, strøm/varmtvann osv)

Men jeg begynte plutselig å føle på at jeg kanskje burde gitt verten noe for losji også.

AnonymBruker
Skrevet

Mine to barn på 8 og 10 år betaler jeg 1000 kr uka når de er på sommerferie hos besteforeldre. Dette er for is og aktiviteter. Jeg tenker du har betalt rett.

Anonymous poster hash: 854fe...cb0

Gjest Mythic
Skrevet

Mine to barn på 8 og 10 år betaler jeg 1000 kr uka når de er på sommerferie hos besteforeldre. Dette er for is og aktiviteter. Jeg tenker du har betalt rett.

Anonymous poster hash: 854fe...cb0

Betaler du besteforeldre for å ha barnebarna? Greit nok å sende med barna litt lommepenger til is og aktiviteter, men jeg har aldri hørt om å betale besteforeldre for å ha barnebarn på besøk.

AnonymBruker
Skrevet

Betaler du besteforeldre for å ha barnebarna? Greit nok å sende med barna litt lommepenger til is og aktiviteter, men jeg har aldri hørt om å betale besteforeldre for å ha barnebarn på besøk.

Det kan jo feks hende besteforeldrene er minstepensjonister med dårlig råd, og da synesjeg det er riktig å sende med penger som dekker ekstra utgifter pluss litt ekstra kos.

Anonymous poster hash: a87b4...306

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...