Gå til innhold

Vanskelig å velge hvitevarer...

Karianne

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe både vaskemaskin, oppvaskmaskin, kjøleskap og komfyr. (kjøpt leilighet)

Var vanskelig å finne gode tester på internett på slike varer. Så hvordan i all verden finne fram i jungelen av produkter? Vil jo ha ordentlige maskiner, men som ikke koster fletta.

Hva med dere? Eller kan man bare gå til en elektrobutikk og få god hjelp der...? Føler de bare er ute etter å lure kundene... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er vanskelig.. Jeg ville i allefall definert for meg selv hvilke funksjoner jeg TRENGER på forhånd. I butikker blir det litt sånn: "Sleng på en tusenlapp, så får du også DENNE funskjonen" :roll: Det er masse fancy funksjoner på eks. komfyr som høres veldig bra ut, men som man i realiteten kanskje aldri bruker..

Så; definer behovene dine, finn ut om du er villig til å betale ekstra for design eller om du vil ha rimeligere standard ting. Be om hjelp og be de vise deg ulike modeller med de funskjonene du trenger. Spør hva prisforskjellene innebærer, og si klart i fra hvilke sjikt du tenker deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøpe alt sammen, så be om kvantumsrabatt! Det fikk vi da vi kjøpte vaskemaskin, komfyr og kombiskap. Vi valgte litt dyrere varer, vi ville ha klasse A-produkter for å spare strøm. Spør om hvordan service og reparasjon funker. Jeg er på fornavn med vaskemaskin-reparatøren.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på fornavn med vaskemaskin-reparatøren.......

Kan jeg få spørre om hvilken prisklasse vaskemaskinen var i? Kjedelig når ting går i stykker hele tiden. Skaper så mye frustrasjon.

Lurer på hvor høyt man må gå i pris for å redusere antall reparasjoner...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvor høyt man må gå i pris for å redusere antall reparasjoner...?

Tror det kan være ganske tilfeldig jeg.. Noen ganger varer billige produkter lenge, andre ganger ryker dyre produkter fort. Og motsatt...

Vi kjøpte en billigverson av vaskemaskiner fra Thorn, den hadde i tillegg vært utleid i to år da vi kjøpte den. Mamma mente det var SÅ teit, den kom jo ikke til å vare. Hun kjøpte ny og dyr vaskemaskin rett før vi kjøpte vår, og den har trengt reperasjon.. Vår vasker som bare det uten problemer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vaskemaskiner er det vel ofte sentrifugehastighet som avgjør pris? (sammen med merke selvfølgelig. Vet at samme maskin kan ha to ulike merker; et dyrt og et billig :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde (nesten) samme sentrifugehastighet, bare forskjellig merke...

Uff, da kan man jo aldri vite. Vanskelig dette. Vil jo ikke kjøpe for dyrt, heller. Må finne ut hva som er akkurat passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, kjøleskap, platetopp og ovn nå i våres. For å finne frem i jungelen hentet jeg en skikkelig bunke med kataloger fra de forskjellige leverandørene, så begynte vi å sammenlikne og tenke ut av hvilke funksjoner som vi måtte ha, greit å ha og ikke nødvendig.

Litt tid tok det, men vi er fornøyde med AEG sin vaskemaskin og tørketrommel, enda mer fornøyde med Siemens oppvaskmaskin, platetopp og ovn, og ikke så godt fornøyd med IKEA Whirlpool sitt kjøleskap, da det ikke er like stillegående som det Siemens' ville ha vært. Nå kjøpte vi med unntak av kjøleskapet, forholdsvis dyre hvitevarer, og jeg vil si at det anbefales i hvert fall mht lydnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...