AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Sikkert teit spørsmål, men hunden vår har ikke fått løpetid enda, og hun er til vanlig regelmessig med to løpetider i året. En gang rett før jul og en gang i juni. Hun hadde løpetid i desember, men har ikke fått på nytt enda. Jeg er 100% sikker på at hun ikke er drektig. Hun er også frisk og rask, ingen plager og har aldri i sitt liv vært syk. Fulgt opp med årlige helsesjekker og alt er i orden fysisk med henne. Dette er da en hund som begynner å dra på årene, en berner sennen på 7 år, så begynner å bli ei gammel dame.. Hun har aldri hatt valpekull før heller. Hun er helt som før, bare manglende løpetid jeg stusser over. Anonymous poster hash: 686b2...9fa
seahaze Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Mener hunder ikke kommer i noen form for overgangsalder. Ville sjekket opp dette hos veterinær. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Hmmm, da skal jeg ringe dyrlegen over helga. Ikke lenge siden hun var på helsesjekk, men ting kan vel komme fort på. ts Anonymous poster hash: 372d0...d9a
Gjest Pheel Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Ja, hørt om begge deler, både at de mister løpetid med alderen og noen som virker til å ha det hele livet.
Skywise Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Løpetid hos hunder er det samme som brunst, hvor hunnene får eggløsning og er parringsvillige. Menstruasjon er det stikk motsatte. Det er kun mennesker og primater som har en menstruasjonssyklus. Tisper har løpetid gjennom hele livet, de kommer ikke i overgangsalderen. Både unghunder og eldre tisper kan ha uregelmessige løpetider, så jeg ville ikke stresset over manglende løpetid med mindre du merker noe annet galt med henne. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Løpetid hos hunder er det samme som brunst, hvor hunnene får eggløsning og er parringsvillige. Menstruasjon er det stikk motsatte. Det er kun mennesker og primater som har en menstruasjonssyklus. Tisper har løpetid gjennom hele livet, de kommer ikke i overgangsalderen. Både unghunder og eldre tisper kan ha uregelmessige løpetider, så jeg ville ikke stresset over manglende løpetid med mindre du merker noe annet galt med henne. Jeg vet hun ikke har mensen, derfor jeg skrev "mensen" Bortfall av blødning mao.. Hun er frisk og fin, ingen tegn til at noe plager henne heller, akkurat helt som vanlig. Og forrige helsesjekk er ikke lenge siden, og da var alt fint Anonymous poster hash: 372d0...d9a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Jeg vet hun ikke har mensen, derfor jeg skrev "mensen" Bortfall av blødning mao.. Hun er frisk og fin, ingen tegn til at noe plager henne heller, akkurat helt som vanlig. Og forrige helsesjekk er ikke lenge siden, og da var alt fint Anonymous poster hash: 372d0...d9a Hilsen ts Anonymous poster hash: 372d0...d9a
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Løpetid hos hunder er det samme som brunst, hvor hunnene får eggløsning og er parringsvillige. Menstruasjon er det stikk motsatte. Det er kun mennesker og primater som har en menstruasjonssyklus. Tisper har løpetid gjennom hele livet, de kommer ikke i overgangsalderen. Både unghunder og eldre tisper kan ha uregelmessige løpetider, så jeg ville ikke stresset over manglende løpetid med mindre du merker noe annet galt med henne. Enig. Anonymous poster hash: 25238...54f
xinnia Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 MIn tispe ventet 2 mnd over vanlig tid denne gangen.. tisper har nok løpetid gjennom hele livet ja. Ville eller ikke ha stresset- her merker jeg det når det er på gang, med at hun sånn ca 1 mnd før det starter er veldig til å markere når vi går på tur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå