Hillary Skrevet 12. september 2004 #1 Skrevet 12. september 2004 Jeg gremmes over den offentlige fattigdommen som kommer til syne i Norge. Jeg gremmes fordi jeg mener den er unødvendig i et så rikt land. Norge er søren meg kjørt i grøfta og så vanstyrt at det ikke ligner grisen. Noen som er enige eller uenige? Norsk skole: Jeg har ikke barn i skolen selv, men jeg vet fra media og fra hva jeg hører at det mange steder står veldig dårlig til i skolene. Min venninne har barn på en skole i en av Oslos nabokommuner og der måtte de bake muffins uten sukker i skolekjøkkenet! Sønnen går begynte i fjerde klasse nå i høst, og dette er første året de får bøker! Før har de bare fått kopier. Sste dag før sommeren måtte d eha me dklut for å vaske klasserommet. De har helelr ikke kapasitet på den skolen til å ta seg av de som trenger ekstraundervisning. Pskyiatri: Psykiatriske institusjoner i Norge har i veldig stor grad ufaglærte ansatte som skal ta seg av de syke. På Dikemark sykehus (under Ullevål) i Asker råtner bygningene og personlig hadde jeg problemer med å se forskjell på de innlagte og ansatte da jeg besøkte en person der. Det sier da vel noe om proffheten der ute. OG SÅ VIDERE. Og hvorfor er det så vanskleig å få hjelp for de som trenger det på et tidlig stadium? Oslo kommune: Look to Tøyenbadet sier jeg. Hvordan kan vi ha et offentlig bad hvor det gror gress i bassenget? Norge råtner på rot mens vi lukker øynene.
Gjest Embla s Skrevet 12. september 2004 #2 Skrevet 12. september 2004 Også forundrer det meg at de ansvarlige ikke skjønner at det er billigere å drive jevnlig vedlikehold (av for eksempel skoler) enn å vente til det hele er så råttent og helsefarlig at det må totalrenoveres.. :-?
Firegirl Skrevet 12. september 2004 #3 Skrevet 12. september 2004 Og det som er ennå verre er at vi har en regjering som kommer til å fortsette denne linjea fremover, og kutte mer og mer i støtten til oppbyging og renovering, og heller prioritere skattelette...med fare for å høres ut som en klisje... til de rikeste :evil:
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 #4 Skrevet 12. september 2004 Oslo kommune: Look to Tøyenbadet sier jeg. Hvordan kan vi ha et offentlig bad hvor det gror gress i bassenget? For en katastrofe!!! De er vel mer opptatt av å sikre de eldre sykehjemsplasser, bedre skoler til barna og så har faktisk Oslo best barnehagedekning i hele landet!
Gjest Anonymous Skrevet 12. september 2004 #5 Skrevet 12. september 2004 Og det som er ennå verre er at vi har en regjering som kommer til å fortsette denne linjea fremover' date=' og kutte mer og mer i støtten til oppbyging og renovering, og heller prioritere skattelette...med fare for å høres ut som en klisje... til de rikeste :evil:[/quote'] Det er ikke bare en klisje det er en direkte faktafeil! Er det en vane du har det å slenge ut usannheter? Hvis du orker å sette deg inn i det så kan du sammenligne denne regjeringen med det den forrige regjeringen faktisk GJORDE når de hadde makten, ikke hva de SIER i dag.... Da ser du at det blir av dagens regjering bevilger mer penger til nesten alt av gode formål, bistand, skole, helse, psykriatri, kultur osv.. I tillegg til skattelettelser. Og er det nødvendig å minne om hvorfor det er så viktig med skattelettelser i f.eks næringslivet (regner med at det er det du mener med de "rikeste")? Det er fordi det strengt tatt er nødvendig at noen investerer og skaper arbeidsplasser her i landet, slik at det blir FLERE ikke FÆRRE arbeidsplasser. Nei du er velkommen til å sammenligne statsbudsjettene fra de to siste regjeringene, men det gidder du vel ikke....
villkatt Skrevet 13. september 2004 #6 Skrevet 13. september 2004 Jeg er helt enig at det ser forferdelig ut mange steder! Altfor mange! Jeg skjønner ikke at eierne bare kan la eiendommene forfalle, private eller ikke. Det skjemmer helt ut by/bygde-bildet! De skulle hatt en tupp i R*a alle som én!
Firegirl Skrevet 13. september 2004 #7 Skrevet 13. september 2004 Oi, så sint du var da gjest! Jeg mener da ikke å lage bråk! Det er tydelig at vi har et litt forskjellig syn på politikk... Jeg har selv drevet med politikk i 3 år og tror jeg har rimelig god greie på statsbudsjett osv... (selv om jeg seff ikke husker alt som står) Jeg er klar over at denne regjeringen satser på skole og helse, de driver med effektivisering av universitet ( er selv student), helsesektoren, og generell offentlig sektor. Mange av valgene denne regjeringen har gjort, i forhold til prioriteringer av hvor de skal bruke penger er jeg uenig i. Personlig mener jeg også at vi må prioritere ting som kultur og fritid i tilegg til sykehjemsplasser... bl.annet jeg er forresten ikke helt fornøyd med den gammle regjeringen heller
Gjest meg selv Skrevet 15. september 2004 #8 Skrevet 15. september 2004 Du sier at Norge råtner for fot, og det stemmer for så vidt Jeg er bare litt frustrert over at vi i Norge forventer å få alt servert på et fat.. det er greit at vi skal gha gratis skole, sykehus og helsevern, men det virker mer som om folk syter og klager uten å gjøre noe for det. Hvis skolen trenger opppussing, hvorfor kan ikke foreldre gå sammen om å gjøre noe for å fikse på skolen? pengeinnsamling og dugnar? Det samme gjelder for sykehus.. ordne grupper som kan besøke de som erinnlagt og på den måten redusere presset på sykepleiere og hjelpepleiere som ofte må være "selskapsdamer" for de som ligger inne. Hvorfor ikke samle inne penger til å kjøpe de nødvendige maskiner? Og så psykiks helsevern... der er jeg nok ute på tynn is, for jeg vet ikke nok om det til å kunne svare deg.. Vi er så vant til at andre skal ordne opp og sier hele tiden. "det er ikke mitt ansvar" og skyver problemer over på andre.. det betyt at man gir seg selv lov til å "syte og klage", fordi andre ikke ordner opp.. Man man kan gjøre en innsats selv også...
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #9 Skrevet 15. september 2004 Meg Selv: det der er svært riktig og viktig. Sosialistisk tankegang har brutt ned privat initiativ. Vi forventer at mor stat skal ordne opp
Gjest TomKrus Skrevet 15. september 2004 #10 Skrevet 15. september 2004 Hvis skolen trenger opppussing, hvorfor kan ikke foreldre gå sammen om å gjøre noe for å fikse på skolen? pengeinnsamling og dugnar? Det samme gjelder for sykehus.. ordne grupper som kan besøke de som erinnlagt og på den måten redusere presset på sykepleiere og hjelpepleiere som ofte må være "selskapsdamer" for de som ligger inne. Hvorfor ikke samle inne penger til å kjøpe de nødvendige maskiner? [...] Vi er så vant til at andre skal ordne opp og sier hele tiden. Usikker på deg, men jeg vil gjerne at penger jeg betaler i skatt faktisk blir brukt til det det skal brukes til, og ikke unødvendig byråkrati. Vi har penger nok til å pusse opp skolene, og da bør vi klare det.
Mossa Skrevet 15. september 2004 #11 Skrevet 15. september 2004 Hvis skolen trenger opppussing, hvorfor kan ikke foreldre gå sammen om å gjøre noe for å fikse på skolen? pengeinnsamling og dugnar? Det samme gjelder for sykehus Ja, de aller fleste foreldre her i norge har så romslig økonomi at de kan ta et slag for skoleopppussing! Og siden svigermor er innlagt, så må de jo nesten spytte i litt på det lokale sykehuset. Og selvsagt bruke fritiden til å besøke de syke og gamle.......det kan da umulig være for mye å forlange!!
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #12 Skrevet 15. september 2004 Sosialistisk tankegang har brutt ned privat initiativ. Vi forventer at mor stat skal ordne opp Det er for eksempel flaut at unge, friske og arbeidsføre studenter ikke jobber mer enn de gjør i dag. Dagens stipendandel er så høy at putene under studentenes armer bare vokser. Her er det betydelige summer å spare.
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #13 Skrevet 15. september 2004 Det er for eksempel flaut at unge, friske og arbeidsføre studenter ikke jobber mer enn de gjør i dag. Dagens stipendandel er så høy at putene under studentenes armer bare vokser. Her er det betydelige summer å spare. Enig
Jellyfish Skrevet 15. september 2004 #14 Skrevet 15. september 2004 Det er for eksempel flaut at unge, friske og arbeidsføre studenter ikke jobber mer enn de gjør i dag. Dagens stipendandel er så høy at putene under studentenes armer bare vokser. Her er det betydelige summer å spare. Tror nok mange studenter gjerne ville jobbet mer, men så lenge de nesten ikke har lov å tjene penger i det hele tatt uten å miste studielån og stipend så er det vel ikke så rart at de lar det være?
Gjest Valhalla Skrevet 15. september 2004 #15 Skrevet 15. september 2004 Du kan tjene rundt 100.000 som student nu tror jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #16 Skrevet 15. september 2004 Det er for eksempel flaut at unge, friske og arbeidsføre studenter ikke jobber mer enn de gjør i dag. Dagens stipendandel er så høy at putene under studentenes armer bare vokser. Her er det betydelige summer å spare. Veit ikke hvor mye du studerte, men det er meningen at det skal være lik arbeidsmengde som å ha en fulltidsjobb.
alisia4 Skrevet 17. september 2004 #17 Skrevet 17. september 2004 Problemet ar at de som sitter og styrer dette landet, ikke er kompetente nok og det påstår jeg å si til tross for at de har gjort leksen sine. Og her sitter man å diskuterer frem og tilbake, men til syvende og sist ender vi alltid opp med større avstand mellom fattig og rik. Men sier bare stem i vei, det vil nok aldri bli en løsning på fattigdommen i Norge. Det er en skam for et så rikt land. Og provosert kan man bli også, men hjelper det????? NEPPE.
toflus Skrevet 17. september 2004 #18 Skrevet 17. september 2004 Problemet ar at de som sitter og styrer dette landet, ikke er kompetente nok og det påstår jeg å si til tross for at de har gjort leksen sine. Og her sitter man å diskuterer frem og tilbake, men til syvende og sist ender vi alltid opp med større avstand mellom fattig og rik. Men sier bare stem i vei, det vil nok aldri bli en løsning på fattigdommen i Norge. Det er en skam for et så rikt land. Og provosert kan man bli også, men hjelper det????? NEPPE. Få høre da, hva er det de inkompetente politikerne ikke forstår- men som du tydeligvis skjønner.... ? Nå er jeg spent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå