Gå til innhold

Kristine Saltvold Høili blogg

Gjest Ljhh

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det siste innlegget er litt drøyt? Skjønner at hensikten er GOD, men clickbait overskriften var uheldig og upassende. 

Jeg forstod hva hun ville frem til og er enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig, hun kan gjerne, pluss i boka for det,  samle inn til fattige, norske barn, men sette det opp mot flyktninger? Håpløst. Og med tanke på innlegget under, snopet seg en Celineveske? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig, hun kan gjerne, pluss i boka for det,  samle inn til fattige, norske barn, men sette det opp mot flyktninger? Håpløst. Og med tanke på innlegget under, snopet seg en Celineveske? 

Jeg har autotrekk til organisasjonen Leger uten Grenser hver mnd, det holder meg ikke ifra å kose meg med en hel del goder, Samme gjør sikkert du. Er ingen motsetning i å ville hjelpe og støtte og unne seg ting selv også. Når det kommer til flyktningene/migranten så er det så enkelt at nu har det blitt så mange av dem at det går over våre egne svake grupper og det prøver Kristine å gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hva jeg gjør, det er hun som går ut med dette. Jeg kommenterer det. Nå "snoper" jeg ikke vesker til 20 tusen, da. Det siste du skriver er jeg uenig i. Merkelig at så mange plutselig er opptatt av norske, fattige barn. Som sagt; bra initiativ, men sterkt beklagelig å sette det opp mot flyktningebarn. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle hva jeg gjør, det er hun som går ut med dette. Jeg kommenterer det. Nå "snoper" jeg ikke vesker til 20 tusen, da. Det siste du skriver er jeg uenig i. Merkelig at så mange plutselig er opptatt av norske, fattige barn. Som sagt; bra initiativ, men sterkt beklagelig å sette det opp mot flyktningebarn. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. 

Er ikke noe merkelig i det hele tatt det. Før ble de hjulpet, men  Røde Kors f.eks tenker ikke helhetlig og hjelper alle barna i Norge, alt går til asylbarna og det her andre her er et forsøk på å utjevning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ashanti

Jeg syntes det er unødvendig å sette "grupper" opp mot hverandre på den måten. Ble litt forskrekket når jeg leste overskriften. Tror og håper ikke hun mente det på den måten, men det er ikke til å komme unna at det var en utrolig uheldig og ikke minst kvalm overskrift. Tror også mange glemmer at fattigdom er relativt - i Norge er vi fattige fordi vi ikke kan reise til Spania i skoleferien eller kjøpe merkeklær til barna, mens i enkelte andre land er man fattige fordi man ikke har spist på flere dager. Jeg sier ikke at alle de som flykter til Norge er fattige og sultende, men jeg syntes det blir tullete å lage overskrifter som antyder at ingen bryr seg om fattige barn i Norge fordi det er kommet flere asylsøkere enn vanlig de siste månedene.

Lurer også på om hun alltid har hatt et slikt engasjement ovenfor fattige, norske barn, eller om dette var noe som plutselig kom fordi noen har innbilt henne at "asylbarna stjeler hjelpen norske barn kunne fått".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Men er det ikke fint at hun ønsker å hjelpe da? Er sikker på at de gir mye selv også. 

Jeg har ikke sagt at det ikke er fint at hun ønsker å hjelpe, mulig du mente en av de andre som var kritisk til overskriften hennes. Men med en såpass drøy overskrift blir jo fokuset tatt litt vekk fra selve saken og det er jo litt synd - og man lurer jo litt på hvorfor hun valgte å bruke den overskriften der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun virkelig ønsker å hjelpe, hvorfor ikke øke fokus og engasjement rundt disse "hjelp oss å hjelp" gruppene for hvert fylke som drives av frivillige via facebook? Der samles det inn mat, klær, gaver etc til familier med dårlig råd osv.

Leste forøvrig innlegget nå, og jeg synes ikke det var så galt selvom det er satt på spissen. Det er faktisk mange barn som har foreldre, som ikke har mulighet til å gi de julegaver, som sliter med å få endene til å møtes, dag ut og dag inn. At Kristine ønsker å bidra, gjlre en forskjell synes jeg er bra. Hun har ressursene til det, for ikke snakke om nettverket! Hun ønsker å bruke den tiden hun har til rådighet på dagtid til å skape en stiftelse - kjempe bra! :) Louise Angelica burde virkelig ta etter Kristine enn å snappe bilder av fattige barn med teksten: så trist, for deretter snappe videre fra sitt luksusliv. Tommel opp for Kristine, hun er vel den mest jordnære av disse norske realhousewives ;)

Endret av Bootybuilder
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sagt at det ikke er fint at hun ønsker å hjelpe, mulig du mente en av de andre som var kritisk til overskriften hennes. Men med en såpass drøy overskrift blir jo fokuset tatt litt vekk fra selve saken og det er jo litt synd - og man lurer jo litt på hvorfor hun valgte å bruke den overskriften der.

Ja, kan være enig i det. Hun hadde ikke trengt å nevne asylbarna for å fremme saken sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var overskriften før hun endret? Tror nok ikke hun mente noe vondt(leste litt i kommentarfeltet), men at det rett og slett skylder litt dumskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var overskriften før hun endret? Tror nok ikke hun mente noe vondt(leste litt i kommentarfeltet), men at det rett og slett skylder litt dumskap

tror ikke hun har endret overskriften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest L´issi

Innlegget er skrevet av hennes svigerinne, Maria Høili, som har den opprinnelige overskriften på innlegget som Kristine endret -til dere som lurte😊 

Dagens innlegg er helt fantastisk!! 15000kr til 10 familier som virkelig sliter er bare å ta av seg hatten for!! Kjempe bra! Håper pengene kommer i riktige hender😊 

Endret av L´issi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hun virkelig ønsker å hjelpe, hvorfor ikke øke fokus og engasjement rundt disse "hjelp oss å hjelp" gruppene for hvert fylke som drives av frivillige via facebook? Der samles det inn mat, klær, gaver etc til familier med dårlig råd osv.

Leste forøvrig innlegget nå, og jeg synes ikke det var så galt selvom det er satt på spissen. Det er faktisk mange barn som har foreldre, som ikke har mulighet til å gi de julegaver, som sliter med å få endene til å møtes, dag ut og dag inn. At Kristine ønsker å bidra, gjlre en forskjell synes jeg er bra. Hun har ressursene til det, for ikke snakke om nettverket! Hun ønsker å bruke den tiden hun har til rådighet på dagtid til å skape en stiftelse - kjempe bra! :) Louise Angelica burde virkelig ta etter Kristine enn å snappe bilder av fattige barn med teksten: så trist, for deretter snappe videre fra sitt luksusliv. Tommel opp for Kristine, hun er vel den mest jordnære av disse norske realhousewives ;)

La oss nå gi det et par dager. Jeg vil vel ikke helt kalle det jordnær å være en hjemmeværende mor mens en sender ungene i barnehagen og i tillegg har en au pair. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest L´issi

La oss nå gi det et par dager. Jeg vil vel ikke helt kalle det jordnær å være en hjemmeværende mor mens en sender ungene i barnehagen og i tillegg har en au pair. 

At hun er hjemmeværende og sender ungene i barnehagen, hva har det med jordnær å gjøre? Er ikke det innenfor normalen i samfunnet vi lever i i dag? Finnes NOK av de som velger å være hjemme mens barna er små, vel? Eller jobber ekstra/deltid på kvelder osv som like gjerne kunne hatt barna hjemme hver dag om det var DET som er akseptabelt? Hva med sosialisering, lek og læring?  Det er vel også en grunn til hvorfor de benytter barnehage som de fleste andre.  Og hvem har sagt at barna er i barnehagen HVER dag? 
Hun har tidligere skrevet om hvorfor de velger å ha aupair -og hvorfor ikke kunne få avlastning når mannen reiser mye? Vil tro det kan være ganske tunge dager om man er helt alene med to aktive smågutter, og sier ikke at det IKKE lar seg gjøre uten aupair, men om man har ressurser så vil jeg nå heller se på det som en berikelse? Ungene snakker jo engelsk (ref. snap) og har fått en å ekstra å være glad i.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine har slengt seg på svigerinnen sin, og har jo nå endret overskriften. Så hun mener det nok ikke på den måten som det tolkes av mange. Maria har ikke endret noe overskrift, at Kristine alikevel gjør det vitner om at hun er sympatisk syns nå jeg . Hun sier hun skal hjelpe asylbarna senere :)

Forøvrig syns jeg det er en uting å sette to slike saker opp mot hverandre, som det opprinnelige blogginnlegget gjør. For min del fremstår man da som uvitende og lite seriøs. Men det funker jo på et vis, mange som deler og er enig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er hjemmeværende og sender ungene i barnehagen, hva har det med jordnær å gjøre? Er ikke det innenfor normalen i samfunnet vi lever i i dag? Finnes NOK av de som velger å være hjemme mens barna er små, vel? Eller jobber ekstra/deltid på kvelder osv som like gjerne kunne hatt barna hjemme hver dag om det var DET som er akseptabelt? Hva med sosialisering, lek og læring?  Det er vel også en grunn til hvorfor de benytter barnehage som de fleste andre.  Og hvem har sagt at barna er i barnehagen HVER dag? Hun har tidligere skrevet om hvorfor de velger å ha aupair -og hvorfor ikke kunne få avlastning når mannen reiser mye? Vil tro det kan være ganske tunge dager om man er helt alene med to aktive smågutter, og sier ikke at det IKKE lar seg gjøre uten aupair, men om man har ressurser så vil jeg nå heller se på det som en berikelse? Ungene snakker jo engelsk (ref. snap) og har fått en å ekstra å være glad i.. 

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det innenfor normalen å være en hjemmeværende mor for så og sende ungene i barnehagen. Joda, det er nok av de som velger å være hjemme med barna i noen år, men da pleier jo barna å være hjemme også. Det er jo hele poenget. 
Om barna går i barnehagen får hun jo avlastning når mannen er ute på reise, siden hun ikke jobber har hun jo da hele formiddagen fri. Jeg vet ikke med deg, men det vil jeg kalle avlastning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest L´issi

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det innenfor normalen å være en hjemmeværende mor for så og sende ungene i barnehagen. Joda, det er nok av de som velger å være hjemme med barna i noen år, men da pleier jo barna å være hjemme også. Det er jo hele poenget. 
Om barna går i barnehagen får hun jo avlastning når mannen er ute på reise, siden hun ikke jobber har hun jo da hele formiddagen fri. Jeg vet ikke med deg, men det vil jeg kalle avlastning. 

Jeg skjønner hva du mener -men hva med barnas sosialisering, lek og læring i barnehagen da? Må jo være kjekt for dem å få venner på en annen arena enn hjemme også vel? Og for alt vi vet, så kan det jo hende barna er hjemme hver dag bortsett fra 1 dag eller 2? Det vil ikke jeg spekulere i. 
Hun kan jo ha egne prosjekter på gang som krever mye tid og planlegging?

Høres for meg ut som det er aupairen du har problemer med? Eller misforstår jeg? 

Endret av L´issi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...