AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Jeg må spørre her nå om jeg overreagerer. Min fantastiske kjæreste har en datter på 7 år. Jeg unner dem all tid de ønsker sammen siden han ikke ser henne så ofte. Men jeg må innrømme at jeg blir irritert når han lar henne sitte fremme, og slår av airbagen pga det (og ofte glemmer å slå den på igjen, det hadde blitt kjedelig om jeg satt der og vi havnet i kollisjon..) Dette skjer ikke så ofte, men ofte nok. Dette er da ikke forsvarlig vel?! Å la datteren på 7 sitte fremme så lenge han slår av airbag? Barn skal sitte trygt baki !! Jeg spurte han om han følte seg som en bra far idet øyeblikket han slår av denne sikkerheten på bilen. Åhh..... Jeg har en sønn fra tidligere forhold, hadde jeg hørt at faren hans gjorde dette ... Say no more... Deres mening? Er jeg for streng? Det er hans barn og jeg bestemmer ikke over enten han eller henne, men dette gjelder jo sikkerhet i en stor grad.. Anonymous poster hash: 3edb9...a89
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Ja, jeg synes du er streng. Så lenge airbagen er skrudd av skader ikke den henne. 1
BlendaSensitive Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 (endret) Trygg trafikk: http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/ Airbag skal kobles ut, og godkjent barnsete. Dette er påbudt for barn i forsete. Men, forskere ønsker at det skal bli påbudt at barn sitter bak i bilen: http://www.familieverden.no/Helse/Sikkerhet-og-forstehjelp/-Barn-skal-ikke-sitte-i-forsetet/ Uansett, godkjent barnesete er påbudt, både forran og bak. Og er barnet lite, så er rekker det ikke med sittepute. Endret 8. august 2015 av BlendaSensitive
Biloba Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Gjør det til en vane at du alltid sjekker om airbagen er på når du setter deg inn passasjersetet, så har du kontroll på din sikkerhet. 7-åringen bør sitte bak, skulle det skje noe vil han angre veldig på å ha prioritert kosen i bilen fremfor sikkerheten hennes. Jeg hadde nok fortsatt å prøve å formidle at han bør ta et trygt valg for henne som er for liten til å skjønne det valget selv. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Som den siste her sier, det er sånn jeg også tenker. Har lest i reglene at dette er lov, men jeg synes det er tullete, hvorfor kan ikke barn bare sitte bak? Trygghet fremfor kos, ja.. Helt enig der. Skal definitivt sjekke om den er på når jeg sitter på iallefall Han vet det ikke er greit, for han lyver om det etterpå. Så noe skjønner han er "galt". Litt galt! I mine øyne.. Anonymous poster hash: ef0a6...199
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Her har vi også hatt noen runder på dette, om stebarn. Far hadde ingen problem med å sette 4 - åringen foran, og dette uten å koble ut airbag. Dette fortsatte I rykk og napp, og jeg tok det opp med ham flere ganger, så nå tror jeg kanskje det har gått inn, for barnet sitter som regel I baksetet nå. Barnet er 8. Kall meg nazi, men bilsikkerhet er noe av det jeg setter veldig høyt, da jeg har sett altfor mye av dødsulykker I nærområdet (vi bor på en liten plass), og jeg har til dags dato aldri hatt barnet I forsetet når jeg har kjørt. Ingen vits I å ta sjanser, og barnet har det jo like fint baki.Anonymous poster hash: 96e60...7d0 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Så lenge airbagen er koblet ut og barnet sitter i godkjent barnesete så er ikke barn i forsetet noe stort problem. TS sitt største problem er at airbagen ikke blir koblet inn igjen! Vi har en liten kronisk syk som vi må ha øynene på nesten hele tiden i perioder. Barnet har sittet mye i forsetet i babystolen sin, etter råd fra barnelege. Vi har og trafikkdrepte barn, som satt i baksetet i godkjente seter. Anonymous poster hash: d0f66...a93 2
Furstina Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Jag tycker det är ok, så länge som barnet sitter på bilkudde. Kudden behövs för att barnets höftbenen inte är utvecklade nog. Men airbagen ska kopplas ur
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå