Helene90 Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 I kveld legger jeg meg med god samvittighet, i full viten om at huset ser ut som om en tornado har herjet. Uansett hvilke av disse rosa bloggerene man leser så er alltid huset ryddet og striglet. Jeg har stort sett en vane med å alltid rydde opp leker og litt overflødig rot når småen er i seng. Mest for min egen del for da slapper jeg bedre av når jeg slenger meg på sofaen. Nå når jeg legger meg så står fremdeles oppvasken etter middag, jeg mistenker at bossposen står i gangen fordi sambo sovnet som en stein på sofaen før han rakk å bære den ut. På badet ligger det skitne klær på gulvet og vaskemaskinen er full. Det samme er tørketrommelen. Men samvittigheten min er ren. Ingen tar det fra meg, og gulvene vasket jeg i forgårs så det er ikke så skittent at noe begynner å gå av seg selv i nærmeste fremtid. Hvorfor er det blitt sånn at hjemmene våre skal være ryddig, rent og striglet til en hver tid? Hvorfor panikk rydder noen før de får besøk fordi ingen kan få se hvordan et hjem med småbarn og en hektisk hverdag faktisk ser ut? Jeg bor i et hus som ser bebodd ut og ikke som tatt ut I fra en katalog..! 22
Plengionika Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Jeg liker best å ha det ryddig for da får jeg en slags ro i sjelen, men det er noen dager jeg ikke orker eller gidder og det er helt greit. Panikkeydding for meg er ikke å få det helt strøkent, men det er ikke så hyggelig for gjestene at det står mat på bordet/benken eller ligger møkkete klær på badegulvet. Så da tar jeg bare det værste. Også får jeg jo tatt vekk noe som jeg hadde drøyet litt lenger med, og da blir det litt mindre neste gang jeg rydder. 1
Helene90 Skrevet 7. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 7. august 2015 Ja jeg og har mer sjele ro om kvelden når huset er tatt sånn noe lunne er noe med det å sette seg ned å se på rotet som ikke passer meg helt. Og ja jeg er ofte skyldig i panikk rydding. Nå har vi heldigvis to bad og det ene bruker stort sett gjester for vårt ligger oppe med soverommene så det er stort sett ryddig og lite brukt ellers. Men jeg husker når jeg var liten. Mamma hadde faste dager hun vasket klær, og andre dager hun vasket gulv. Oppvasken ble alltid tatt etter middag, men ellers så var det vel aldri på langt nært så striglet som I disse rosa bloggerene man leser.
L'océan Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Det får jo være opp til hver enkelt det. Bryr meg veldig lite om hvordan andre har det. Plager meg ikke om andre har litt rot hjemme hos seg Jeg elsker nyvasket og ryddig leilighet. Trives best når det er strøkent rundt meg, og prøver derfor å holde det slik. Det er ikke for at det skal se ut som en katalogbolig. Ikke noe jeg gjør for å please andre i det hele tatt. Kun meg selv og de jeg bor sammen med. Synes alltid det er så kjipt å stå opp om morgenen, og så er det rotete og oppvask. Er liksom ikke det jeg vil starte dagen med. Men litt rot forekommer jo innimellom selvsagt, det kan man ikke unngå. 1
Luckiness Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Ikke noe galt i det nei Men tror mange ikke får ro i sjelen før de får ryddet unna og blir stresset av å vite at ting ikke er på rett plass. Derav grunnen til mange "plettfrie" hjem. Men tenk så deilig å kunne legge seg i sengen et par timer tidligere med en god film/serie og bare drite i rotet innimellom? 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Om jobben min hadde vært å lire av meg noe hjernedød ræl I en blogg, børste håret, lakke negler og ta kleine bildet, så hadde nok mitt hjem og vært plettfri. Heldigvis er ikke livet mitt så tomt.Anonymous poster hash: 749a1...1ac 10
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Jeg liker best å ha det ryddig for da får jeg en slags ro i sjelen, men det er noen dager jeg ikke orker eller gidder og det er helt greit. Panikkeydding for meg er ikke å få det helt strøkent, men det er ikke så hyggelig for gjestene at det står mat på bordet/benken eller ligger møkkete klær på badegulvet. Så da tar jeg bare det værste. Også får jeg jo tatt vekk noe som jeg hadde drøyet litt lenger med, og da blir det litt mindre neste gang jeg rydder. Et uryddig og skittent hjem vitner om uryddige sjeler. Et hjem bør alltid være ryddig og rent! Da er det mest hyggelig!Anonymous poster hash: 32119...c3d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Om jobben min hadde vært å lire av meg noe hjernedød ræl I en blogg, børste håret, lakke negler og ta kleine bildet, så hadde nok mitt hjem og vært plettfri. Heldigvis er ikke livet mitt så tomt.Anonymous poster hash: 749a1...1ac Frekt og nedlatende! For de som er yrkesbloggere så er blogging både jobb og livsstil. Rosabloggerne er smarte når de tjener flere millioner i året. Heller det enn å være "fattig" med høyere utdannelse.Anonymous poster hash: 32119...c3d 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Frekt og nedlatende! For de som er yrkesbloggere så er blogging både jobb og livsstil. Rosabloggerne er smarte når de tjener flere millioner i året. Heller det enn å være "fattig" med høyere utdannelse.Anonymous poster hash: 32119...c3d Å lykkes økonomisk er et bevis på at man er smart? Noen blogger nok et budskap av verdi, andre blogger trash og tjener penger fordi det er mange nok brukere på samme nivå som vil følge dem.Anonymous poster hash: 7dbdc...f6b 7
Celtic Heart Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Huset mitt er striglet fordi det er sånn jeg liker å ha det. Det ser fortsatt ut som det bor folk her. Det er stor forskjell på at huset ser bebodd ut og et bomba horehus. Det tar meg 30 min hver dag å holde huset ryddig. Og så kan jeg slenge meg på sofaen uten at noe tar vekk gleden fra det 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Et uryddig og skittent hjem vitner om uryddige sjeler. Et hjem bør alltid være ryddig og rent! Da er det mest hyggelig!Anonymous poster hash: 32119...c3d Uryddige sjeler? Hva er det?Anonymous poster hash: d6583...bc5 4
Helene90 Skrevet 8. august 2015 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2015 Huset mitt er striglet fordi det er sånn jeg liker å ha det. Det ser fortsatt ut som det bor folk her. Det er stor forskjell på at huset ser bebodd ut og et bomba horehus. Det tar meg 30 min hver dag å holde huset ryddig. Og så kan jeg slenge meg på sofaen uten at noe tar vekk gleden fra det Huset mitt og er ryddig fordi jeg liker det sånn. Men akkurat I går var det ganske deilig å legge seg uten å gjøre noe som helst. Fikk spørsmål nå når vi stod opp hvorfor lekene fremdeles låg på gulvet av min datter Sa da at de fremdeles låg der hun hadde lagt de fra seg, og nå rydder hun de faktisk opp selv mens jeg lager frokost 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 På 30 minutter får jeg ryddet kjøkkenet etter middag, satt en brøddeig, og tatt ut og hengt opp en runde klesvask. Hadde huset mitt sett striglet ut på en halvtime om dagen hadde jeg vært overlykkelig. Og hatt det mye ryddigere. Men sånn er det ikke, så derfor er det ofte litt rotete her. Passer på at det ikke blir for ille, da, for da blir jeg i dårlig humør Vi har flere småbarn, pluss tre mellom 11 og 15 60%.Anonymous poster hash: 90313...2a1 8
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Å lykkes økonomisk er et bevis på at man er smart? Noen blogger nok et budskap av verdi, andre blogger trash og tjener penger fordi det er mange nok brukere på samme nivå som vil følge dem.Anonymous poster hash: 7dbdc...f6b Når man tjener flere millioner er man smart nok. Er mange måter å være smart på - og snart betyr ikke det samme som klok eller intelligent (hva nå enn man måler det etter).Anonymous poster hash: 32119...c3d 1
Helene90 Skrevet 8. august 2015 Forfatter #15 Skrevet 8. august 2015 En ting er hvordan disse bloggerene tjener pengene sine. Vel supert for dem at de kan bruke livet sitt på å tjene en masse penger på en blogg! For noen av dem ligger det nok masse arbeid i bloggen. Det er mer hvorfor alt må fremstilles så rosenrødt og perfekt jeg ikke syns noe om. For hvem har en rosenrød og perfekt hverdag hver dag med barn I hus? Ikke her I huset skjer det iallefall. Men jeg har vel selv også tilgode å la det være skikkelig rotete her når vi får besøk. Men det er ikke alltid striglet! 1
Pinkee Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Bedre med litt støv i krokene, enn et rent helvete Så jeg rydder og vasker sånn akkurat passe, og passer det ikke, lar jeg det være. Men, grensen går ved uhygienisk da, det lar jeg det aldri bli. Men, som du sier, ingen tar det fra oss. Og, skulle det skje, at her kommer noen å rydder/vasker, så er det helt greit 4
Harlekin Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Jeg prøver å holde et visst minimusnivå, men det er jammen minimum også Jeg klarer ikke å rekke over alt, og det er stadig noe jeg skulle tatt fatt i. Og jeg har bare ett barn og liten leilighet. Jeg synes ikke det er noe galt i at et hjem ser bebodd ut, hvem vil vel bo i IKEA-katalogen? Men jeg synes ikke det er hyggelig her hjemme hvis det er rot overalt og skittent. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Ingen sier at et hjem alltid skal se "striglet" ut. Hvis du holder bloggeres hjem som "malen" og opplever det som et slags press, så handler det mer om deg enn dem. Det er selvsagt en forskjell på mennesker som lever av noe og de som har andre jobber. Var det å vise hjemmet (i media, blader el.l.) din jobb hadde ting stilt seg annerledes. Personlig er jeg ingen renslighetsfreak men tar det meg et par minutter (som å sette inn oppvasken i maskinen eller dra en klut over benken) så tar jeg det med en gang. Jeg har jo en kurv jeg kan legge ting i på badet fremfor på gulvet f.eks. Folk har forskjeller standarder til ryddig/rent/skittent. Bestevenninnen min er av typen som ofte kan påpeke det om det er smuler på gulvet, men hun lar selv matrester ligge ute over natten og lar ting storkne fremfor å skylle av - det plager henne ikke i det hele tatt selv om jeg synes det er like uhygienisk at mat står ute. Folk har sin egen mal og ser hjem gjennom den. Anonymous poster hash: f6f7b...9a9 1
Helene90 Skrevet 8. august 2015 Forfatter #19 Skrevet 8. august 2015 Ingen sier at et hjem alltid skal se "striglet" ut. Hvis du holder bloggeres hjem som "malen" og opplever det som et slags press, så handler det mer om deg enn dem. Det er selvsagt en forskjell på mennesker som lever av noe og de som har andre jobber. Var det å vise hjemmet (i media, blader el.l.) din jobb hadde ting stilt seg annerledes. Personlig er jeg ingen renslighetsfreak men tar det meg et par minutter (som å sette inn oppvasken i maskinen eller dra en klut over benken) så tar jeg det med en gang. Jeg har jo en kurv jeg kan legge ting i på badet fremfor på gulvet f.eks. Folk har forskjeller standarder til ryddig/rent/skittent. Bestevenninnen min er av typen som ofte kan påpeke det om det er smuler på gulvet, men hun lar selv matrester ligge ute over natten og lar ting storkne fremfor å skylle av - det plager henne ikke i det hele tatt selv om jeg synes det er like uhygienisk at mat står ute. Folk har sin egen mal og ser hjem gjennom den.Anonymous poster hash: f6f7b...9a9 Min mal er absolutt ikke disse hjemmene som står til utstilling eller vises frem. Mitt hus er nok et ganske vanlig norsk familie hjem. Har også en kurv på badet jeg kan hive klær i. Var ikke det som var poenget. Poenget var enkelt og greit at jeg i går ikke gadd verken rydde leker, sette i oppvask maskinen eller bære skittentøy ned på vaskerommet og jeg syns det var deilig. Jeg har selv en venninne som er lik som din venninne, men jeg hr også en av de som har støv på hjernen som får fnatt hvis hun ser antydning til et støvkorn. Og det tenker jeg må Være fryktelig slitsomt.
Papirfly Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Kjenner at jeg får lyst til å komme hjem til deg! Jeg synes rotehus har en mye mer avslappene atmosfære enn hos dem som har det plettfritt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå