AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Kjøpte i stad noe jeg trodde var fiskepudding, men som viste seg å være fløtepudding. Leste innholdsbeskrivelse og der stod det at ca halvparten var fiskeinnhold i fløtepuddingen. Googlet litt og ser at mye av fløtepudding blir brukt i dessert. ? Hva er egentlig forskjell på fløtepudding og fiskepudding? Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Fiskepudding er laget med melk fløtepudding er fiskepudding laget med fløte. Fløte puddingen som brukes til dessert er selvfølgelig ikke det samme.Det er mer som panna cotta Anonymous poster hash: dc5dd...2bb 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Takk for svar! Visste ikke at så mye fisk (i pudding) ble brukt til dessert. Aldri hørt om fiskedessert engang jeg! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Takk for svar! Visste ikke at så mye fisk (i pudding) ble brukt til dessert. Aldri hørt om fiskedessert engang jeg! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Og det e jo fordi det ikke finnes Anonymous poster hash: dc5dd...2bb 6
Florence Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Takk for svar! Visste ikke at så mye fisk (i pudding) ble brukt til dessert. Aldri hørt om fiskedessert engang jeg! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Les det den andre AB-brukeren skrev en gang til så skjønner du det nok. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Les det den andre AB-brukeren skrev en gang til så skjønner du det nok. Har gjort det Forstår ikke helt fortsatt! Ikke vant med at man bruker fisk i panna cotta eller andre desserter. Men om man googler så får man opp at man opp mange dessertoppskrifter man kan bruke fløtepudding. Er jo det jeg synes er så rart! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Har gjort det Forstår ikke helt fortsatt! Ikke vant med at man bruker fisk i panna cotta eller andre desserter. Men om man googler så får man opp at man opp mange dessertoppskrifter man kan bruke fløtepudding. Er jo det jeg synes er så rart! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Herregud, er du dum? Anonymous poster hash: b7944...b56 5
Gjest Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Har gjort det Forstår ikke helt fortsatt! Ikke vant med at man bruker fisk i panna cotta eller andre desserter. Men om man googler så får man opp at man opp mange dessertoppskrifter man kan bruke fløtepudding. Er jo det jeg synes er så rart! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Tror kanskje (uten å si for sikkert) at den fløtepuddingen som er ment for dessert er en annen type fløtepudding som ikke inneholder fisk.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Har gjort det Forstår ikke helt fortsatt! Ikke vant med at man bruker fisk i panna cotta eller andre desserter. Men om man googler så får man opp at man opp mange dessertoppskrifter man kan bruke fløtepudding. Er jo det jeg synes er så rart! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Føtepudding i dessertutgaven er en slik En fløtepudding av fiskepuddingutgaven er en fiskepudding laget med fløte istedet for med melk. Forstår du nå at det er to helt forskjellige retter? Anonymous poster hash: 1b03b...d2b 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Ja, fløtepudding uten fisk er sikkert bedre til dessert. Og til deg anonym: Nei, jeg er ikke dum. Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor fløtepudding anbefales til dessert! Jeg kjøper ved en feiltagelse en fløtepudding og ser på pakningen at den inneholder mye fisk, og søker på fløtepudding og bruksområder Jeg lurer fortsatt på hvorfor det da kalles fløtepudding og ikke fiskepudding. Når man kjøper fløtepudding som inneholder 50 % fisk. Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Takk for svar til alle sammen forresten : ) Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Føtepudding i dessertutgaven er en slik En fløtepudding av fiskepuddingutgaven er en fiskepudding laget med fløte istedet for med melk. Forstår du nå at det er to helt forskjellige retter? Anonymous poster hash: 1b03b...d2b Ja, jeg forstår det nå : ) Jeg visste bare ikke at fløtepudding (til dessert) kunne inneholde ca 50% fisk! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Ja, jeg forstår det nå : ) Jeg visste bare ikke at fløtepudding (til dessert) kunne inneholde ca 50% fisk! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Den gjør jo ikke det.......... Anonymous poster hash: 1c330...00a 10
Florence Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Fiskepudding kan lages med fløte og melk, den med fløte kalles da fløtepudding, den med melk kalles fiskepudding. Fløtepudding til dessert er noe helt annet og inneholder ikke fisk. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Fiskepudding kan lages med fløte og melk, den med fløte kalles da fløtepudding, den med melk kalles fiskepudding. Fløtepudding til dessert er noe helt annet og inneholder ikke fisk. Så da er det fiskepudding med fløte som også kalles fløtepudding? Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
Florence Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 Så da er det fiskepudding med fløte som også kalles fløtepudding? Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Ja, og den brukes ikke til dessert.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Ja, jeg forstår det nå : ) Jeg visste bare ikke at fløtepudding (til dessert) kunne inneholde ca 50% fisk! Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Omg!Anonymous poster hash: b7944...b56 7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Den gjør jo ikke det.......... Anonymous poster hash: 1c330...00a Som sagt så visste jeg jo ikke nettopp dette! Har ikke kjøpt fløtepudding før, men googlet litt og fant ut at den var brukt mye i dessertoppskrifter. Det var jo da jeg synes det var rart at pudding med fisk i blir brukt i dessert-oppskrifter. Jeg trodde jo at fløtepudding var noe helt annet enn fiskepudding. Men ser i svarene her at det ikke trenger være tilfelle. At det altså kan også være fiskepudding lagd med fløte. Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Omg!Anonymous poster hash: b7944...b56 ? Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 Som sagt så visste jeg jo ikke nettopp dette! Har ikke kjøpt fløtepudding før, men googlet litt og fant ut at den var brukt mye i dessertoppskrifter. Det var jo da jeg synes det var rart at pudding med fisk i blir brukt i dessert-oppskrifter. Jeg trodde jo at fløtepudding var noe helt annet enn fiskepudding. Men ser i svarene her at det ikke trenger være tilfelle. At det altså kan også være fiskepudding lagd med fløte. Anonymous poster hash: 7cfb2...2f0 Okei. Du har 3 varianter: 1. Vanlig fiskepudding. Denne er laget med fisk og melk. Dette er en middag. 2. Fløtepudding. Denne er laget med fisk og fløte. Dette er en middag. 3. Fløtepudding. Denne er laget med fløte (og ingen fisk!!!). Dette er en dessert. Anonymous poster hash: 1c330...00a 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå