Gå til innhold

Har jeg spiseforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venninner som har hatt spiseforstyrrelser, og jeg har lest om det i mediene. Det virker som en helt grusom lidelse med depresjoner, tvangstanker, sosial angst og rett og slett et psykisk helvette. Sånn er det ikke for meg

Jeg spyr når jeg har spist.. Ikke etter alle måltider, men daglig. Jeg er ikke overvektig, men er smålubben og ekstremt misfornøyd med egen kropp. Er vel 167 og veier 73 kg. Så jeg spiser, for dårlig samvittighet og går på do og stikker fingeren i halsen. For meg er det ikke grusomt.. jeg har det bra ellers, jeg har det ikke jævlig. For meg er det en ting jeg gjør, og det er ubehagelig i maks 1 min før jeg går og gjør noe annet.. også får jeg litt dårlig samvittighet fordi jeg vet at det ikke er bra for tennene. Jeg føler ikke at jeg har en spiseforstyrrelse, og jeg er ikke tynn heller. Hva mener dere? Når blir det en spiseforstyrrelse?

Anonymous poster hash: 78d25...33d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Anonymous poster hash: 6ce76...e9f
AnonymBruker
Skrevet

For å ha bulemi, må man ikke være tynn... Og ja, om dette er noe du må gjøre når du har spist, så burde du søke hjelp.

Det føles kanskje greit nå, men det kan fort utvikle seg til noe mer og at det da blir "jævli" for deg også..

Det er jo aldri "jævli " fra første stund.

Anonymous poster hash: 0c64a...e52
Skrevet

Men hvor lenge har du holdt på med dette?

Sier det samme som personen over, det er ikke ille i begynnelsen, men blir det etterhvert. Grunnen til at folk utvikler avhengighetslidelser er jo at det føles godt i begynnelsen. Ettersom tiden går blir det mer tvangspreget og sosialt isolerende. 

Skrevet

Kjære Trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få, og du bør snakke med noen som har kompetanse på temaet.
Vi vet heller ikke hvilke svar som kan være skadelige for deg i den situasjonen du er nå, og vi kan ikke passe på tråden kontinuerlig for å eventuelt luke ut slike svar.  

Du bør ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser.  Selv om du ikke selv føler du her kvalifiserer for dette, har de bred erfaring med spiserelaterte problemer av ulike art, og kan være gode å snakke med når man er i en slik situasjon som du beskriver. De kan du kontakte på både mail og telefon.

Lykke til! 

Mvh

Bond, forumansvarlig

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...