Gå til innhold

Pizza vs. kinamat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere valgt mellom hjemmelaget pizza, og takeaway kinamar (i hovedsak vårruller og grønnsaker)? Tenker da ernæringsmessig. Hva er sunnest? Eller "minst usunt"? 

Hjemmelaget pizza lager jeg på vanlig måte. Hvetebunn, pizzasaus fra glass, skinke/kjøttdeig, og ost + krydder. Hvis noen lurte på det :) 

Anonymous poster hash: 2478f...245
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva ville dere valgt mellom hjemmelaget pizza, og takeaway kinamar (i hovedsak vårruller og grønnsaker)? Tenker da ernæringsmessig. Hva er sunnest? Eller "minst usunt"? 

Hjemmelaget pizza lager jeg på vanlig måte. Hvetebunn, pizzasaus fra glass, skinke/kjøttdeig, og ost + krydder. Hvis noen lurte på det :)

Kinamat*

Skrevet

Som en elsker av pizza jeg vil si at pizza er mer ernæringsmessig bra.

AnonymBruker
Skrevet

Som en elsker av pizza jeg vil si at pizza er mer ernæringsmessig bra.

Hvorfor? :) 

Gjest Citronella
Skrevet

Pizza. Vårruller friterer i olje, og det er generelt mye olje i kinamat.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor? :)

Bare elsker pizza. <3

AnonymBruker
Skrevet

Pizza. Vårruller friterer i olje, og det er generelt mye olje i kinamat.

Hva om man velger frosne vårruller fra butikken, istedet for takeeaway fra kinarestaurant? 

Skrevet

Ville valgt kinamat, er nok mer næring i det pluss jeg foretrekker det smaksmessig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sushi ;)

Anonymous poster hash: 796a5...400
AnonymBruker
Skrevet

Sushi ;)

Anonymous poster hash: 796a5...400

Det er ikke et alternativ :) Enten hjemmelaget pizza, vårruller takeaway, eller evt. frosne vårruller fra butikken. Hva er best, ernæringsmessig? 

Gjest Citronella
Skrevet

Hva om man velger frosne vårruller fra butikken, istedet for takeeaway fra kinarestaurant?

Jeg har ingen erfaring med de. Jeg lager mine egne vårruller, og steker de på plate i ovnen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med de. Jeg lager mine egne vårruller, og steker de på plate i ovnen.

Hvis jeg kjøper frosne i butikken, steker jeg også de på plate i ovnen. Men er de frityrstekt på forhånd?? 

Skrevet

Hvis jeg kjøper frosne i butikken, steker jeg også de på plate i ovnen. Men er de frityrstekt på forhånd?? 

Du kan jo eventuelt sjekke næringsinnholdet på baksiden av pakken? De vårrullene jeg bruker å kjøpe frosne fra butikken er helt ok, fint innhold av fett og karbohydrater. Tør ikke påstå at de er "sunne", da jeg rett og slett mangler kunnskap om hva som skal til for å kalle en matvare sunn. Men jeg har i alle fall aldri tatt skade av dem, og jeg spiser dem minst to ganger i uka :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...