AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Hei, Jeg er alene med fire barn og tre av de skal begynne på en fritidsaktivitet til høsten. Lurer litt på hvordan jeg skal få det hele til å gå opp, men tanke på tiden. Ta med de andre barna å se på? Besteforeldre er dessverre for gamle til å hjelpe til. Skal etter hvert høre litt rundt om det er boen tenåringsjenter som vil tjene seg noen kroner på barnepass, men foreløpig må jeg fikse det selv. Noen tips til hvordan få det til enklest mulig?Anonymous poster hash: e0eee...a8f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Hvor gamle er de, kan de eldste ta seg dit selv? Kan du evt samkjøre med noen andre foreldre? De gangene det ikke går, har jeg tatt med de minste. Har også vært alene med fire barn, de lærte seg tidlig å bruke buss og bane Anonymous poster hash: 8bbb5...03b
Gjest Magnifiq Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Hvor gamle er de? Kan de ta buss? Sykle? Kan du bytte på med kjøring med lagkamerater?
KG deltager Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Hvor alene er du? Er far helt ute av bilde / har barna samme far? Kan tanter / onkler ( søsken av deg eller far) hjelpe? Dersom du er helt alene og barna ikke kan dra alene og du ikke får samkjørt så høres det å ta med seg de andre barna ut som en bra løsning ..
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Treningen til den eldste er på to forskjellige steder. Han sykler den ene uka (frem til vinteren) og må kjøres den andre. Han sykler da 1 mil hver vei. I uke 2 er det over 1,5 mil hver vei, det blir for langt synes jeg. Nr to får sitte på med naboen annenhver uke (mannen jobber offshore så her må vi kjøre annenhver gang. Greit nok det). Og den siste må jeg kjøre, da det ikke går buss dit. Minsten er bare 1,5 år, så tenkte å ta kveldsstellet på han før vi henter storebrødrene og bare bære han over i senga når vi kommer hjem.. Kan det være en løsning? Anonymous poster hash: e0eee...a8f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Det kan absolutt være en løsning Prøv noen ganger og se hvordan det går. Anonymous poster hash: 8bbb5...03b
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Er det på samme dag? Hvor gammel er eldste? Hvis du feks skal kjøre nest eldste på noe og eldste er hjemme kan du vel sette igjen den minste hos han, så slipper du å ta med alle? Er det treninger hvor du er tilstede? Eller bare kjøre og hente? Jeg ville uansett vurdert å flytte nærmere sentrum da, siden det blir mye slikt fremover. Det blir jo ikke lettere når minste blir eldre og ikke kan bæres inn mens han sover. Anonymous poster hash: ba382...c09
Luckiness Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Litt sent å tenke på det nå...Men du burde kanskje tenkt over hvilke fritidsaktiviteter og tider det var før du lovet dem å starte på aktiviteter? Da kunne du sett om noen steder hadde tilbydt mer passende tider og gjerne som mer eller mindre matcher med de andre barna sine fritidsaktiviteter. Men gjort er gjort Og ikke sikkert du bor i en storby med mange forskjellige aktører og da er det lite å gjøre uansett. Kjekt at barn får gått på fritidsaktiviteter Løsninger kommer veldig an på alderen til barna. Er noen gamle nok til å kunne være hjemme alene mens du er med på treningen til en av de andre/når du kjører den ene til og fra? Sikkert litt kjedelig for dem å alltid måtte være med på hverandres treninger. Men du kan jo sikkert gå tur/finne en lekeplass i nærheten så de andre får kost seg ute mens den ene trener. Han som sykler vil vel klare å ta buss alene i vinterhalvåret dersom det går buss? Kanskje du kan avtale med foreldre til nabobarn om noen av barna kan være hos dem når de andre har treninger? Hvertfall innimellom slik de alltid slipper å være med Ellers grei løsning å ta kveldsstell på minstemann før du henter. Så kommer han seg i seng til grei tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå