Gjest pærecider Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Jeg har bestemt meg for å bli flinkere til å gjenbruke klær og reparere ødelagte plagg istedet for å kjøpe nye. Og så har jeg jo lyst til å lage mine egne plagg. Sydde mye da jeg var liten, på mammas maskin, men har glemt mye. Nå har jeg kjøpt en ny symaskin og lurer på om det fins steder som selger "pakker" for nybegynnere, som nåler, tråd, sakser, etc. Og om dere kan anbefale noen gode bøker for slike som meg, som må ha alt med teskje. Har lett litt rundt på nettet, men finner ikke tilfredstillende pakker. Hva trenger jeg, bortsett fra ekstra nåler, tråd og ekstra underspoler? Er totalt grønn, men vil lære.
Gjest pærecider Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Du trenger Sewing for dummies. Den er så absolutt passende, ja! Takk for tipset!!
Gjest O.G. Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Den er så absolutt passende, ja! Takk for tipset!! Vær så god du.
Gjest Tekola Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Jeg vet jeg har sett en del sånne gode oversiktstråder på http://www.sykroken.net/forum/forum.php F.eks Symaskin-nåler, en guide om når bruke hvilke. Og så er de veldig hjelpsomme om det er ting man lurer på! Jeg fikk boka Sting for sting via Hobbyklubben, som er et grunnleggende oppslagsverk med masse tips, råd og forklaringer, knallfornøyd! De har også en syveske med litt utstyr man kan kjøpe. Det er mange veier til rom! Si gjerne ifra om du finner en komplett pakke noe sted!
Mis(s)Understood Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Får jeg driste meg til mene at en maskin som har elastsk rettsøm nesten er et 'must' ?
Gjest pærecider Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Jeg vet jeg har sett en del sånne gode oversiktstråder på http://www.sykroken.net/forum/forum.php F.eks Symaskin-nåler, en guide om når bruke hvilke. Og så er de veldig hjelpsomme om det er ting man lurer på! Jeg fikk boka Sting for sting via Hobbyklubben, som er et grunnleggende oppslagsverk med masse tips, råd og forklaringer, knallfornøyd! De har også en syveske med litt utstyr man kan kjøpe. Det er mange veier til rom! Si gjerne ifra om du finner en komplett pakke noe sted! Oj, takker for nyttige linker, har joina hobbyklubben og fått det der gavekortet på 1500 kr. Så nå må jeg bare huske å avbestille de pakkene jeg ikke vil ha så nå er sybøker og sysett bestilt.
Gjest pærecider Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Får jeg driste meg til mene at en maskin som har elastsk rettsøm nesten er et 'must' ? Øøh, hva er det?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Øøh, hva er det? Elastisk rettsøm er den typen søm du trenger for å sy pene sømmer i elastiske/stretch stoff uetn at de strekker seg og slik at sømmen også får den samme stretch funsjonen som stoffet har Å legge opp en søm i et par stretch jeans eller et skjørt av et stretch stoff er oppgaver hvor elastisk rettsøm er til uvurdelig nytte. Anonymous poster hash: 9b9be...2de
Gjest Wei Wei Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Du kjøper det meste nødvendige når det gjelder startpakke på Stoff og stil. Jysk har også det aller nødvendigste til billig penge. Ellers er det masse gratis mønstre på nettet. Spesielt hvis man søker på engelsk.
Gjest pærecider Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Jeg vet jeg har sett en del sånne gode oversiktstråder på http://www.sykroken.net/forum/forum.php F.eks Symaskin-nåler, en guide om når bruke hvilke. Og så er de veldig hjelpsomme om det er ting man lurer på! Jeg fikk boka Sting for sting via Hobbyklubben, som er et grunnleggende oppslagsverk med masse tips, råd og forklaringer, knallfornøyd! De har også en syveske med litt utstyr man kan kjøpe. Det er mange veier til rom! Si gjerne ifra om du finner en komplett pakke noe sted! Fikk endelig pakka fra hobbyklubben, takk for tipset!!! Dessverre er trådene litt svake, skal kjøpe noen andre, men bøkene og det andre var nyttige!
Gjest pærecider Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Elastisk rettsøm er den typen søm du trenger for å sy pene sømmer i elastiske/stretch stoff uetn at de strekker seg og slik at sømmen også får den samme stretch funsjonen som stoffet har Å legge opp en søm i et par stretch jeans eller et skjørt av et stretch stoff er oppgaver hvor elastisk rettsøm er til uvurdelig nytte. Anonymous poster hash: 9b9be...2de Ah, I see! Takk for opplysning! vet ikke om min har det. Var en rimelig nybegynnermaskin fra Ellos som tåler kraftigere stoffer.
Gjest pærecider Skrevet 19. august 2015 #13 Skrevet 19. august 2015 Du kjøper det meste nødvendige når det gjelder startpakke på Stoff og stil. Jysk har også det aller nødvendigste til billig penge. Ellers er det masse gratis mønstre på nettet. Spesielt hvis man søker på engelsk. Ah, takk! Har funnet noen bra mønstere, og skal stikke innom stoff og stil når jeg får penger. Inntil videre går jeg løs på gamle klær som trenger reparasjon:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå