Gå til innhold

Åpne lofilter på whirlpool vaskemaskin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvordan man åpner dekselet nederst på vaskemaskinen? Har prøvd å trykke, dytte nedover, sidelengs, oppover. Får den ikke opp? Er der en gjemt skrue eller noe?

Anonymous poster hash: 887f8...348
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

bump

Skrevet

det skal bare dras ut. det har hengsel på bunnen...
ihvertfall hadde min gamle whirlpool maskin det :)

Skrevet

Står det noe i bruksanvisningen kansje?

Eller så er det ofte slik at du må bikke lokket opp med en flat skrutrekker.

AnonymBruker
Skrevet

Min vippes bare ut i overkant. Den har et lite spor midt på øverste kant av lokket, der det er plass til å stikke inn en skrutrekker, neglefil e.l.

Anonymous poster hash: 8264a...d09
Skrevet

men jeg mener å huske at de var litt teknikk, altså du måtte først få åpnet den litt, så dra den litt oppover før du kunne vippe den nedover...

også er det jo "bare" å skru ut filteret under dekselet. hvis det er lenge siden du har renset lofilteret kan det være vanskelig å få skrudd dette ut...

Skrevet (endret)

TS; Kan du ta et bilde av det ?

Så høres det ut som det er mange her som har Whilepool og som dermed kan hjelpe :)

Endret av Mis(s)Understood
AnonymBruker
Skrevet

Nå brukte jeg et skrujern og dyttet det ut ovenfra med litt makt, det funket bra. Ser ikke ut som jeg ødela noe.

Grunnen til at jeg spør er at vaskemaskinen har begynt å lekke foran, så leste jeg en annen tråd at det kunne være lofilteret. Jeg vridde opp en slags bryter under lokket og det rant en dl vann ut, men det så ikke ut som der var noe skitt eller støv å fjerne.

Er dette lofilteret et annet sted? Eller noen som vet fremgangsmåten herfra? Skal se om jeg klarer å dra noe ut av det hullet der jeg vridde om bryteren og tok av det lokket på.

Tusen takk for hjelp =)

AnonymBruker
Skrevet

Koble fra strømmen/stikk kontakten, før du gjør noe mer.

Så skrur du ut den knotten foran med ca 4 cm i diameter, og stikker en eller to fingre inn om kjenner om der er noe lo og om viften/propellen inni der går greit rundt. (Litt treg som svake hakk, er normalt.)

Er der ikke lo inni, så er der ingenting mer å gjøre enn å skru sammen igjen. Men se først at den sorte pakningen ser ok ut. Lo trekker du evt. ut. Skru godt til, men ikke så mye at du ikke får den

opp igjen, senere.

Maskinen kan lekker fordi lofilteret ikke var skikkelig skrudd i, eller fordi pakningen er begynt å bli slitt.

Anonymous poster hash: b0028...63f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei. Sølte litt bak maskinen så kommer til å vente til i morgen før jeg setter den på og sjekker om det funket.

Takk for all hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...