Maleficenta Skrevet 7. august 2015 #1 Del Skrevet 7. august 2015 Hei jeg har et par sølvøredobber som er blitt stygge og sorte i sølvet. Må pusses. Har ikke sølvpuss. Er det noen som vet om det går an å bruke eddik eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riviera Skrevet 7. august 2015 #2 Del Skrevet 7. august 2015 Prøv lunkent saltvann (vann med litt salt) i ei skål med aluminiumsfolie i bunn. La ligge noen timer.:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Del Skrevet 7. august 2015 Vet om noen som bruker zalo, ikke prøvd selv.Anonymous poster hash: ab36a...78d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. august 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 7. august 2015 Prøv lunkent saltvann (vann med litt salt) i ei skål med aluminiumsfolie i bunn. La ligge noen timer.:-) Prøver det. Takk for tips. Krysser fingrene for at det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 7. august 2015 #5 Del Skrevet 7. august 2015 Tannkrem er en nødløsning jeg har brukt flere ganger for å shine opp sølv som er blitt svart. Smører på og skyller av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. august 2015 Forfatter #6 Del Skrevet 7. august 2015 Tannkrem er en nødløsning jeg har brukt flere ganger for å shine opp sølv som er blitt svart. Smører på og skyller av. Ok hvis saltvann/dølvpapirtrikset ikke funker skal jeg forsøke tannkrem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 7. august 2015 #7 Del Skrevet 7. august 2015 Ok hvis saltvann/dølvpapirtrikset ikke funker skal jeg forsøke tannkrem Gi gjerne tilbakemelding på salt- og sølvpapirtrikset, for det har jeg ikke fått til selv (Hvor varmt vann, hva slags sølvpapir, hva slags salt osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Riviera Skrevet 7. august 2015 #8 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Gi gjerne tilbakemelding på salt- og sølvpapirtrikset, for det har jeg ikke fått til selv (Hvor varmt vann, hva slags sølvpapir, hva slags salt osv) Lunkent vann, aluminiumsfolie og vanlig jod/hussalt :-) Prøvd det selv to ganger med hell. Ene gangen lot jeg det ligge over natten. Ble som nytt. Sølvdypp/sølvpuss er ikke helt uskadelig, så dette er bedre både for smykkene og miljøet ;-) Edit: Dog så klart ikke like effektiv, sølvdypp tar bare noen sekunder. Endret 7. august 2015 av Riviera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 7. august 2015 #9 Del Skrevet 7. august 2015 Cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 7. august 2015 #10 Del Skrevet 7. august 2015 Lunkent vann, aluminiumsfolie og vanlig jod/hussalt :-) Prøvd det selv to ganger med hell. Ene gangen lot jeg det ligge over natten. Ble som nytt. Sølvdypp/sølvpuss er ikke helt uskadelig, så dette er bedre både for smykkene og miljøet ;-) Edit: Dog så klart ikke like effektiv, sølvdypp tar bare noen sekunder. Takk takk. Omtrent hvor mye folie, salt og vann? Beklager om jeg stiller håpløse spørsmål, men den ene gangen jeg forsøkte dette brukte jeg sikkert for tynn eller for konsentrert saltvannsblanding og/eller for mye/lite folie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. august 2015 Forfatter #11 Del Skrevet 7. august 2015 Det aluminiumsfolie og saltvanntrikset fungerte supert. Tok de ut nå og de var gode som nye igjen. Alt svart vekke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. august 2015 Forfatter #12 Del Skrevet 7. august 2015 Takk takk. Omtrent hvor mye folie, salt og vann? Beklager om jeg stiller håpløse spørsmål, men den ene gangen jeg forsøkte dette brukte jeg sikkert for tynn eller for konsentrert saltvannsblanding og/eller for mye/lite folie. Jeg tror jeg tok ca en teskje eller to. Kledde hele skåla med aluminiumsfolie jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 7. august 2015 Forfatter #13 Del Skrevet 7. august 2015 (endret) Gi gjerne tilbakemelding på salt- og sølvpapirtrikset, for det har jeg ikke fått til selv (Hvor varmt vann, hva slags sølvpapir, hva slags salt osv)Jeg skrev lenger opp at det funka. Brukte romtemperert vann kledde hele skåla med aluminiumsfolie. Brukte et merke aluminiumsfolie som heter unik. Enten kjøpt det på kiwi eller rema.. også kverna rocksalt Endret 7. august 2015 av Maleficenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå