Gå til innhold

Blod i avføring??

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest for øyeblikket
Skrevet

Beklager på forhånd for mindre delikate detaljer.. :oops:

De siste dagene har jeg hatt blod på papiret når jeg har tørket meg bak. Et par ganger (har hatt treg mage/vondt å gå på do) har det kjentes ut som om huden rundt åpningen sprekker. Det var derfor jeg kikket på papiret, og fant blod. Nå vet jeg ikke om det er snakk om sprekking, eller om det er blod fra avføringen. Det er "friskt" rødt blod. Har sett det på avføringen også (måtte jo undersøke) men det kan kanskje komme av sprekken på vei ut?? :klø:

Kjenner ikke at det svir, så sånn sett kjennes det ikke ut som sprekk/sår.

Noen som kan hjelpe meg her? Hva er dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Friskt rødt blod er stort sett ikke farlig, men du bør kontakte legen din uansett.

Skrevet

Det er sannsynligvis en hemorroide eller en rift i endetarmsåpningen. En hemorroide burde du kunne kjenne selv, enten rett utenfor åpningen eller rett innenfor. I så fall finnes det flere reseptfrie produkter du kan prøve. Skulle det vedvare ville jeg derimot gått til lege.

Skrevet
Beklager på forhånd for mindre delikate detaljer.. :oops:

De siste dagene har jeg hatt blod på papiret når jeg har tørket meg bak. Et par ganger (har hatt treg mage/vondt å gå på do) har det kjentes ut som om huden rundt åpningen sprekker. Det var derfor jeg kikket på papiret, og fant blod. Nå vet jeg ikke om det er snakk om sprekking, eller om det er blod fra avføringen. Det er "friskt" rødt blod. Har sett det på avføringen også (måtte jo undersøke) men det kan kanskje komme av sprekken på vei ut?? :klø:

Kjenner ikke at det svir, så sånn sett kjennes det ikke ut som sprekk/sår.

Noen som kan hjelpe meg her? Hva er dette??

Har opplevd det samme flere ganger selv i forbindelse med treg mage.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har jeg også vært plaget med. Det som hjalp meg var Scheriproct stikkpiller + rektalsalve, samt laktulose for å få fart på magen.

Stikkpillene må du til lege for å få, men salven og laktulose selges reseptfritt på apotek.

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har jeg også vært plaget med. Det som hjalp meg var Scheriproct stikkpiller + rektalsalve, samt laktulose for å få fart på magen.

Stikkpillene må du til lege for å få, men salven og laktulose selges reseptfritt på apotek.

Skrevet

Høres absolutt ut som hemmoroider. Det er ubehagelig og vondt, men veldig vanlig og slett ikke farlig! Hemmoroider er en vanlig plage f.eks. ved treg mage og i forbindelse med svangerskap. Følg rådene du har fått her, "få fart på magen", og kjøp gjerne salve på apoteket.

Blod i avføringen viser ikke alltid nødvendigvis "på papiret", men kan ofte bare påvises gjennom innsendt avføringsprøve. Er det friskt blod det er snakk om, tror jeg ikke du har noen som helst grunn til å være engstelig. Hvis det ikke gir seg etter du har prøvd fiberrik kost og hemmoroidesalve, ville jeg likevel tatt kontakt med lege!

Skrevet

Erfarer man friskt blod i avføringen, kan man ikke sikkert vite om det er farlig eller ikke. Jeg hadde absolutt gått til lege, så en er på den sikre siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...