AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Min tante ble arbledig i alder av 60 år. (60 om 1 mnd) Er vel tvilsomt om hun står først i køen nå. Har ikke full pensjon. Er det andre regler for de i den aldersgruppen når det gjelder dagpenger? I verste fall,om det fortsetter slik Norge er i dag, hva om hun går ut alle ukene?Anonymous poster hash: 3da2c...094
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Arbeidsledigheten for de over 60 år er gått ned de siste årene, så hun har mulighet for å finne ny jobb, avhengig av kompetanse så klart. Hun er for ung til å komme inn under andre regler om dagpenger, så får hun ikke jobb innen to år, er alternativet enten å gå av med tidlig pensjon eller få sosialstønad. Men det er bare å sette seg ned og søke, men flere år igjen i arbeidslivet bør hun ha sjans til å få jobb! Anonymous poster hash: 49935...0d9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Synes i alle fall ikke hun skal legge seg ned å gi opp i alle fall:) Kanskje hun også kan søke på litt andre typer jobber enn hva hun har hatt om mulig? Nå vet jeg ikke hva slags kompetanse hun har, men jeg kjente en sykepleier som mistet jobben i samme alder etter å ha jobbet på sykehjem og sykehus, nå jobber hun med innkjøp av matriell(pussbekken, nåler, osv) til et sykehjem fremfor å jobbe direkte med pasientene. Anonymous poster hash: fd8f5...644
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Arbeidsledigheten for de over 60 år er gått ned de siste årene, så hun har mulighet for å finne ny jobb, avhengig av kompetanse så klart. Hun er for ung til å komme inn under andre regler om dagpenger, så får hun ikke jobb innen to år, er alternativet enten å gå av med tidlig pensjon eller få sosialstønad. Men det er bare å sette seg ned og søke, men flere år igjen i arbeidslivet bør hun ha sjans til å få jobb! Anonymous poster hash: 49935...0d9 Hva er alder for andre regler? Og hvilke regler er det? Klart hun vil jobbe. Søker prosessen med jobb er i gang Anonymous poster hash: 3da2c...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå