Gå til innhold

En mann med en fast bestevenninne? negativt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt flere menn fra nettet. 

Det som skremmer meg er at hvis en mann forteller meg at han har en fast bestevenninne som han aldri i verden vil miste, så tenker jeg at det er noe mer bak det... og jeg blir skeptisk.... 

Jeg har opplevd at en av dem jeg datet hadde en fast bestevenninne. Hun besøkte han mye. Og hun er den beste vennen han hadde i livet sitt. Og ingen kunne ta den plassen. De meldet med hveandre hele tiden. Hver gang jeg var hjemme hos han så jeg at han hadde oppe bildet av henne på skjermen på dataen...  Jeg ble skeptisk, og da sa han at jeg var for sjalu. 

Er det bare meg som tenker at det kan være noe mer når en mann møter en dame , går ut å drikker kaffe, og er mye alene med henne? 

Anonymous poster hash: aa802...fa6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke lag bråk før du vet at noe konkret foregår, det er så usexy med sjalu kjærester.

Skrevet

Ikke nødvendigvis. Jeg er enig med OG, se det an litt. Å ha en venninne er ikke et problem i seg selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt flere menn fra nettet.

Det som skremmer meg er at hvis en mann forteller meg at han har en fast bestevenninne som han aldri i verden vil miste, så tenker jeg at det er noe mer bak det... og jeg blir skeptisk....

Jeg har opplevd at en av dem jeg datet hadde en fast bestevenninne. Hun besøkte han mye. Og hun er den beste vennen han hadde i livet sitt. Og ingen kunne ta den plassen. De meldet med hveandre hele tiden. Hver gang jeg var hjemme hos han så jeg at han hadde oppe bildet av henne på skjermen på dataen... Jeg ble skeptisk, og da sa han at jeg var for sjalu.

Er det bare meg som tenker at det kan være noe mer når en mann møter en dame , går ut å drikker kaffe, og er mye alene med henne?

Hadde oppe bilde av henne på dataen?? Som i bakgrunnsbilde eller skjermsparer?? Det er jo bare merkelig, uansett kjønnet på bestevennen... Jeg hadde uansett ikke likt at daten min hadde en bestevenninne, da hadde han jo ikke trengt meg for annet enn sex. Liker ikke å tenke på at han utleverer alt om meg til en annen kvinne.

Anonymous poster hash: b30f0...e63

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde oppe bilde av henne på dataen?? Som i bakgrunnsbilde eller skjermsparer?? Det er jo bare merkelig, uansett kjønnet på bestevennen... Jeg hadde uansett ikke likt at daten min hadde en bestevenninne, da hadde han jo ikke trengt meg for annet enn sex. Liker ikke å tenke på at han utleverer alt om meg til en annen kvinne.

Ja, han sa at de snakket om alt. Men jeg tror at det er mer mellom de. Det virker som om det kun var sex han vil ha. Han behøver jo ikke en kjæreste når han har en så god bestevenninne.

• Liker 1
Skrevet

Vel... jeg ville fulgt magefølelsen min på denne..

Om du føler det er noe der,stemmer det som regel i sånne situasjoner har jeg erfart....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn bestevenninne; vi snakker sammen hver dag, chatten med ham på face står alltid oppe, osv., men jeg tenker jo at det også må være grenser. Da vi begge var single så var vi jo de viktigste personene for hverandre, men nå har jeg samboer og han har barn; det er klart vi har andre forpliktelser som er viktigere. Vi er fremdeles bestevenner, men det kommer ikke først i rekka lengre.

Denne skjønner jeg ikke helt. Selv om man har en bestevenn så betyr det ikke at et slags behov for "sosialt samvær med motsatt kjønn" er oppfylt og at man derfor ikke har behov for annet enn sex med kjæresten. Selv om jeg treffer bestevennen har jeg nå akkurat like mye behov for å tilbringe tid med samboeren min uansett. Min bestevenn kan ikke ta den plassen uansett hvor vi snur og vender på det.

Men for all del, folk er så forskjellig på dette at det jeg tar som normalt i et slikt forhold er noe helt annet en hos andre. Så om noe tror jeg man bare må bli kjent med folk skikkelig, pluss at man er jo i sin fulle rett til å ikke synes det er greit og at det er en dealbreaker. Men det går jo andre veien også; jeg kunne ikke hatt en samboer som ikke syntes at det var greit at jeg hadde en mannlig bestevenn.

Anonymous poster hash: 5af06...333
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Artig greie det her.. Jeg kan med 99% sikkerhet si at en "mannlig" bestevenn, legger 99% av vennskapet i håpet om sex, eller et eventyr en eller annen gang, mens 99% av jentene legger nettopp vennskap høyest i en bestevenn-situasjon med motsatt kjønn.

Gutter kan ikke være bestevenner med jenter. De får aldri bror/søster følelsen. NEVER. EVER.

Men at vi kan over tiår lure jentene til å tro det, er noe helt annet.. men at de aldri oppdager oss for hva vi egentlig ønsker, er meg komplett uforståelig.

Nå får jeg mange jenter til å si "Hva, er du helt teit? MIN bestekompis er IKKE sånn iallefall... han bryr seg om følelsene mine, og ønsker å stille opp for meg som en bror".

Svaret på alle dere som tenker dette, og kommer til å si det er følgende: Nei, du tar faktisk feil, ved mindre bestekompisen din er homoseksuell.

Anonymous poster hash: e01d5...958
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har en god kamerat som aldri noensinne har følt noe annet enn vennskap for meg. Det kan jeg med hånden på hjertet si.

Skrevet

Synes det kommer litt an på. Hvordan ble de kjent? 

Ble de feks kjent via skole, synes jeg det er ok. Blir jo som andre venner (gutter). 

Men dersom de er blitt venner etter feks å ha holdt på, så ville jeg vært redd for at det var litt mer følelser inni bildet. 

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan det gå litt for langt :P Men det har ikke jeg opplevd enda. Eksen min hadde tre flotte venninner, de tok meg kjempe godt i mot. De var digg!

Anonymous poster hash: 8a8e8...e75
AnonymBruker
Skrevet

En mann har en kvinne som venn = Ikke lov

En kvinne har en mann som venn = lov

Anonymous poster hash: 336db...e3b
AnonymBruker
Skrevet

En mann har en kvinne som venn = Ikke lov

En kvinne har en mann som venn = lov

Anonymous poster hash: 336db...e3b

Mann kvinne mann kvinne mann kvinne. I tråd etter tråd etter tråd. Hallo i luka!?

Anonymous poster hash: 8a8e8...e75

Gjest Hofmann
Skrevet

Det viktigste her er: Hvem av dere er penest?

AnonymBruker
Skrevet

Artig greie det her.. Jeg kan med 99% sikkerhet si at en "mannlig" bestevenn, legger 99% av vennskapet i håpet om sex, eller et eventyr en eller annen gang, mens 99% av jentene legger nettopp vennskap høyest i en bestevenn-situasjon med motsatt kjønn. Gutter kan ikke være bestevenner med jenter. De får aldri bror/søster følelsen. NEVER. EVER.Men at vi kan over tiår lure jentene til å tro det, er noe helt annet.. men at de aldri oppdager oss for hva vi egentlig ønsker, er meg komplett uforståelig. Nå får jeg mange jenter til å si "Hva, er du helt teit? MIN bestekompis er IKKE sånn iallefall... han bryr seg om følelsene mine, og ønsker å stille opp for meg som en bror". Svaret på alle dere som tenker dette, og kommer til å si det er følgende: Nei, du tar faktisk feil, ved mindre bestekompisen din er homoseksuell. Anonymous poster hash: e01d5...958

Snakk for deg selv du. Bare fordi du er en primitiv mann som bare ser på jenter som noen å ha sex med, så er det mange som har kommet seg forbi det. Du kjenner ikke alle menn bare fordi du er en selv. På samme måte som at jeg som kvinne ikke kjenner alle kvinner..

Anonymous poster hash: 9d970...32a

AnonymBruker
Skrevet

Artig greie det her.. Jeg kan med 99% sikkerhet si at en "mannlig" bestevenn, legger 99% av vennskapet i håpet om sex, eller et eventyr en eller annen gang, mens 99% av jentene legger nettopp vennskap høyest i en bestevenn-situasjon med motsatt kjønn.

Gutter kan ikke være bestevenner med jenter. De får aldri bror/søster følelsen. NEVER. EVER.

Men at vi kan over tiår lure jentene til å tro det, er noe helt annet.. men at de aldri oppdager oss for hva vi egentlig ønsker, er meg komplett uforståelig.

Nå får jeg mange jenter til å si "Hva, er du helt teit? MIN bestekompis er IKKE sånn iallefall... han bryr seg om følelsene mine, og ønsker å stille opp for meg som en bror".

Svaret på alle dere som tenker dette, og kommer til å si det er følgende: Nei, du tar faktisk feil, ved mindre bestekompisen din er homoseksuell.

Stemmer. Har lest en artikkel om det. Har det sånn med mange kompiser, men de er jo klar over at det aldri blir "oss". I tillegg har jeg en homofil kompis, og det er så kjekt å ha! :biggrin:

Anonymous poster hash: 6b1db...53d

Skrevet (endret)

Jeg kjenner jeg er betraktelig mye mer skeptisk til folk som stadig bytter bestevenner.

Jeg tenker mine små tanker om hvor mye legger dette mennesket i sine såkalte "bestevenner" når de stadig bytter dem?

Endret av Mis(s)Understood
AnonymBruker
Skrevet

Snakk for deg selv du. Bare fordi du er en primitiv mann som bare ser på jenter som noen å ha sex med, så er det mange som har kommet seg forbi det. Du kjenner ikke alle menn bare fordi du er en selv. På samme måte som at jeg som kvinne ikke kjenner alle kvinner..

Anonymous poster hash: 9d970...32a

Get over yourself.

http://forskning.no/kjonn-og-samfunn-samliv-sosiale-relasjoner/2012/10/umulig-vaere-bare-venner

Anonymous poster hash: 6b1db...53d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er "spot on" faktisk ...var også slik før, etter jeg ble en 25-26år så kuttet jeg det ut. 

Fant vel også ut at disse jentevennene egentlig bare utnytta meg for å gjøre ting for dem likevel. 

Skal de bare ha meg der for å utnytte meg så kan det bare være ..det at de vil ha deg som "venn" er egentlig ikke sant. De vil ha deg der som en ressurs de kan benytte seg av når de trenger deg til div tjenester - så sånn sett er de kyniske, samtidig som de speiler mannen et eventyr om at "kanskje" en gang i fremtiden så kan det bli noe på han ...men da må han jo være snill "gutt". 

Hilsen mann 30+

Anonymous poster hash: 4261b...97a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...