AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Kan 0 om sånt. Har lyst på skyvedørskap/garderobe i det ene rommet og tenkte å legge ut jobben på finn. Hvordan fungerer det? Kjøper jeg materiale(hjelp) og så bygger de? Hva betaler man for en sånn jobb? Om jeg går til garderobemannen etc, vil det være MYE dyrere? Har noen erfaringer med dem eller andre dere anbefaler? Vil gjerne ha litt kvalitet på materialene og jobben. Vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg og vil ikke bli lurt.. Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Jeg håper for alles del at det er variasjoner i nevnte firmas bemanning. Dette sier jeg fordi jeg hadde dem på befaring i forbindelse med min egen skyvedørsgarderobe (det er 5 år siden nå). De to som kom var jeg mindre fornøyd med (for å si det meget pent). Alt var umulig. Alt var vanskelig, det eneste som var lett for dem var å skru en glideskinne i toppp og bunn av en allerede ferdig garderobeåpning. Så jeg gjorde et helt annet valg og endte med en sveitsisk kvalitetsgarderobe (med sidevegger og topp). Med inventar hadde hele garderoben i sin bredde på 2 meter den nette pris av ca 15 tusen). Den er verd hver eneste av de kronene ! Anonymous poster hash: 354b8...99c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Jeg håper for alles del at det er variasjoner i nevnte firmas bemanning. Dette sier jeg fordi jeg hadde dem på befaring i forbindelse med min egen skyvedørsgarderobe (det er 5 år siden nå). De to som kom var jeg mindre fornøyd med (for å si det meget pent). Alt var umulig. Alt var vanskelig, det eneste som var lett for dem var å skru en glideskinne i toppp og bunn av en allerede ferdig garderobeåpning. Så jeg gjorde et helt annet valg og endte med en sveitsisk kvalitetsgarderobe (med sidevegger og topp). Med inventar hadde hele garderoben i sin bredde på 2 meter den nette pris av ca 15 tusen). Den er verd hver eneste av de kronene ! Anonymous poster hash: 354b8...99c var det de som skaffet inventar osv selv? Jeg kan nemlig svært lite om slikt. Litt usikker på hvordan jeg skal forhandle. Har vært noen turer på Maxbo men føler meg så dum, vet liksom ikke hva jeg skal se etter. Hva slags tre som er bra osv.. Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 var det de som skaffet inventar osv selv? Jeg kan nemlig svært lite om slikt. Litt usikker på hvordan jeg skal forhandle. Har vært noen turer på Maxbo men føler meg så dum, vet liksom ikke hva jeg skal se etter. Hva slags tre som er bra osv.. Anonymous poster hash: 8b421...f80 Vet du, jeg kjøpte hele skyvedørsgarderoben hos Skeidar, og etterbestilte de kurvene, skilleveggene og stengene jeg ønsket å ha. Hovedårsaken er at rommet den står på har god takhøyde (rundt 4 meter på det høyeste, det er skråtak på det rommet), og nevnte 'mann' sine representanter klarte ikke det enkle kunststykket å i hodet designe selve rammeverket til en skyvedørsgarderobe der (selv om jeg forklarte i detalj, på fagspråk, ikke med damedadling ) Ergo var ikke dette folk jeg ville ha til å gjøre en jobb firmaet mente de kunne, men som jeg med min kompetanse lett kunne bekrefte at de så absolutt ikke kunne. Har du en åpning som du bare trenger skyvedører, glideskinner og innredning til, eller trenger du også sidevegger og tak til garderoben? Anonymous poster hash: 354b8...99c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Vet du, jeg kjøpte hele skyvedørsgarderoben hos Skeidar, og etterbestilte de kurvene, skilleveggene og stengene jeg ønsket å ha. Hovedårsaken er at rommet den står på har god takhøyde (rundt 4 meter på det høyeste, det er skråtak på det rommet), og nevnte 'mann' sine representanter klarte ikke det enkle kunststykket å i hodet designe selve rammeverket til en skyvedørsgarderobe der (selv om jeg forklarte i detalj, på fagspråk, ikke med damedadling ) Ergo var ikke dette folk jeg ville ha til å gjøre en jobb firmaet mente de kunne, men som jeg med min kompetanse lett kunne bekrefte at de så absolutt ikke kunne. Har du en åpning som du bare trenger skyvedører, glideskinner og innredning til, eller trenger du også sidevegger og tak til garderoben? Anonymous poster hash: 354b8...99c Nei, jeg trenger sidevegger også. Har sett litt på PAX garderoben til ikea, men usikker på kvalitet. Takk for svar forresten, kjenner meg selv og kommer til å utsette det om jeg ikke gjør det nå.. Tenkte å legge ut jobben på mitt anbud eller finn, men usikker på hva det er vanlig å betale for bare jobben, eller om de gir en pakkepris. Har litt lyst på glass dører, og da vil jeg gjerne ha litt kvalitet. Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Jeg har ca 3.5 m ï høyden. Anonymous poster hash: 8b421...f80
Surriball Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Vi har kjøpt pax-garderobe på ikea, og med alt kom det på 6000-noe. Vi er godt fornøyde. Det passet akkurat inn i en 2m bred garderobeåpning, godt fornøyd så langt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Nei, jeg trenger sidevegger også. Har sett litt på PAX garderoben til ikea, men usikker på kvalitet. Takk for svar forresten, kjenner meg selv og kommer til å utsette det om jeg ikke gjør det nå.. Tenkte å legge ut jobben på mitt anbud eller finn, men usikker på hva det er vanlig å betale for bare jobben, eller om de gir en pakkepris. Har litt lyst på glass dører, og da vil jeg gjerne ha litt kvalitet. Anonymous poster hash: 8b421...f80 Jeg har ca 3.5 m ï høyden. Anonymous poster hash: 8b421...f80 Med den kombinasjonen, som er veldig lik min, så ville jeg faktisk sett på en ferdig skyvedørsgarderobe. Ta en runde i litt ulike butikker som selger frittsående skyvedørsgarderober, se på hvilke variasjoner de ulike garderobene har og fleksibiliteten i innredningsmuligheter. Se på soliditeten i skuffene (det var viktig for meg i alle fall, og jeg har ennå ikke sett noen som er like gode som de jeg endte opp med Se på solididteten i den øverste hyllen om du ønsker en hylle som er 1 meter bred over en 1 meter lang stang i det ene rommet. Sjekk mulige småsaker på veggen. Jeg valge et oppheng for støvsugerslange, og bruker det til å henge belter over Anonymous poster hash: 354b8...99c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Coop OBS Bygg har 40 % avslag på Elfa i uke 33, gjelder for medlemmer. Svarer seg å melde seg inn om du ikke er kunde. Du tar nøyaktige mål og butikken gir pristilbud. Mener de og skaffer folk til å montere. Anonymous poster hash: fbd76...b73
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Coop OBS Bygg har 40 % avslag på Elfa i uke 33, gjelder for medlemmer. Svarer seg å melde seg inn om du ikke er kunde. Du tar nøyaktige mål og butikken gir pristilbud. Mener de og skaffer folk til å montere.Anonymous poster hash: fbd76...b73 takk for ett godt tips. Er faktisk medlem! Har de kvalitetsvarer? Vil ha alternativer til ikea. Takk for tips igjen! Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Med den kombinasjonen, som er veldig lik min, så ville jeg faktisk sett på en ferdig skyvedørsgarderobe. Ta en runde i litt ulike butikker som selger frittsående skyvedørsgarderober, se på hvilke variasjoner de ulike garderobene har og fleksibiliteten i innredningsmuligheter. Se på soliditeten i skuffene (det var viktig for meg i alle fall, og jeg har ennå ikke sett noen som er like gode som de jeg endte opp med Se på solididteten i den øverste hyllen om du ønsker en hylle som er 1 meter bred over en 1 meter lang stang i det ene rommet. Sjekk mulige småsaker på veggen. Jeg valge et oppheng for støvsugerslange, og bruker det til å henge belter over Anonymous poster hash: 354b8...99c Med den kombinasjonen, som er veldig lik min, så ville jeg faktisk sett på en ferdig skyvedørsgarderobe. Ta en runde i litt ulike butikker som selger frittsående skyvedørsgarderober, se på hvilke variasjoner de ulike garderobene har og fleksibiliteten i innredningsmuligheter. Se på soliditeten i skuffene (det var viktig for meg i alle fall, og jeg har ennå ikke sett noen som er like gode som de jeg endte opp med Se på solididteten i den øverste hyllen om du ønsker en hylle som er 1 meter bred over en 1 meter lang stang i det ene rommet. Sjekk mulige småsaker på veggen. Jeg valge et oppheng for støvsugerslange, og bruker det til å henge belter over Anonymous poster hash: 354b8...99c Takk for svar. Kan jeg spørre hvilken du endte opp med? Så du mener at jeg burde kjøpe en ferdig garderobe og bare sette den opp i rommet. Jeg tenkte egentlig på å bygge den slik at den står i veggen om du skjønner. Men har som sagt ikke peilling. Har vært å tittet på IKEA for å få inspirasjon til oppsettet. Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Coop OBS Bygg har 40 % avslag på Elfa i uke 33, gjelder for medlemmer. Svarer seg å melde seg inn om du ikke er kunde. Du tar nøyaktige mål og butikken gir pristilbud. Mener de og skaffer folk til å montere.Anonymous poster hash: fbd76...b73 vet du om det gjelder dørene også, eller om det bare gjelder innredningen? Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Vet Kvik også har garderober. Vi har tenkt å bestille fra de. De har hvertfall veldig god service😊. Ellers er Drømmekjøkken også garderobe levrandør. Ta deg en runde, hent inn kataloger og snakk med de I butikken. Både Kvik og Drømmekjøkken hjelper deg å tegne 😊Anonymous poster hash: d3866...cc1
Gjest Gia_ Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Vi har 2x PAX garderobeskap fra IKEA, og kunne ikke vært mer fornøyd Ikke noe å si på kvaliteten. Samboeren monterte det nesten selv, men jeg hjalp til der veggene måtte støttes osv! Eneste som var vrient på alle 4 dørene var å få glassene til å passe inn i rammen. Nesten det vi han brukte lengst tid på, og var mest frustrert over
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Vi er veldig fornøyd med Elfa. Har du ingen som evt kan hjelpe deg med monteringen? Da vi undersøkte med garderobemannen bar set veldig dyrt og mye var vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Nei, jeg trenger sidevegger også.Har sett litt på PAX garderoben til ikea, men usikker på kvalitet.Takk for svar forresten, kjenner meg selv og kommer til å utsette det om jeg ikke gjør det nå..Tenkte å legge ut jobben på mitt anbud eller finn, men usikker på hva det er vanlig å betale for bare jobben, eller om de gir en pakkepris. Har litt lyst på glass dører, og da vil jeg gjerne ha litt kvalitet. Anonymous poster hash: 8b421...f80 Pax garderobene er god kvalitet. Ingen "slerk" i sammenføyninger eller noe. Meget fornøyd. Men om du ikke har "standardmål" så blir det nok bedre med plassbygd. Mener stammene til Pax er 50 cm. Så vi har fks. 40 cm på ene sovrommet som ikke blir benyttet.Anonymous poster hash: c7798...ac5
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Vi er veldig fornøyd med Elfa. Har du ingen som evt kan hjelpe deg med monteringen? Da vi undersøkte med garderobemannen bar set veldig dyrt og mye var vanskelig. Så fint å høre. Monterte dere selv? Anonymous poster hash: 8b421...f80
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Takk for svar. Kan jeg spørre hvilken du endte opp med? Så du mener at jeg burde kjøpe en ferdig garderobe og bare sette den opp i rommet. Jeg tenkte egentlig på å bygge den slik at den står i veggen om du skjønner. Men har som sagt ikke peilling. Har vært å tittet på IKEA for å få inspirasjon til oppsettet. Anonymous poster hash: 8b421...f80 Jeg endte med en Jutzler, denne i helt ren basisutgave, kun med en stang i første omgang. Min er tåkegrå i matt glass på frontene Så plukket jeg inn dette tilleggssutstyret ved siden av siden skapet var ganske skrapet innvendig da jeg kjøpte det (en topphylle på 1 meter og en stangsamt en skillevegg mellom de to rommene. 6 slike hyller på glideskinner festet i garderobeveggen. 2 slike små, smale hyller til sidevenne i det store hengerommet (der ligger beltene mine pent rullet sammen) En slik ekstra basis delvegg som gav meg skyveskuffer i den ene delen av garderobens ene rom, og en ekstra hylle under den opprinnelige , og som gjorde at jeg kunne henge to stenger over hverandre i den delen av det ene garderoberommet hvor skyveskuffene ikke er. To stenger til det ene rommet, slik at jeg fikk 2 hengehøyder over hverandre. Og dette, som egentlig er en slangeholder til en støvsuger, men som jeg fant å være aldeles perrket til å sette de småselskapsveskene min i den øverste kurven, henge håndvesker over buen og rulle belter sammen og plassere dem pent i de to nederste kurvene. Denne er montert på sideveggen inn i det høye skaprommet med kun en topphylle. Så kompletterte jeg med et stort sidespeil Og en slik stang på 'taket' av garderoben. Da kan jeg lett henge frem et antrekk før jeg gjør noe annet. Anonymous poster hash: 354b8...99c Anonymous poster hash: 354b8...99c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 Jeg endte med en Jutzler, denne i helt ren basisutgave, kun med en stang i første omgang. Min er tåkegrå i matt glass på frontene 6239341.jpg Så plukket jeg inn dette tilleggssutstyret ved siden av siden skapet var ganske skrapet innvendig da jeg kjøpte det (en topphylle på 1 meter og en stangsamt en skillevegg mellom de to rommene. 6 slike hyller på glideskinner festet i garderobeveggen. En slik ekstra basis delvegg som gav meg skyveskuffer i den ene delen av garderobens ene rom, og en ekstra hylle under den opprinnelige , og som gjorde at jeg kunne henge to stenger over hverandre i den delen av det ene garderoberommet hvor skyveskuffene ikke er. To stenger til det ene rommet, slik at jeg fikk 2 hengehøyder over hverandre. Og dette, som egentlig er en slangeholder til en støvsuger, men som jeg fant å være aldeles perrket til å sette de småselskapsveskene min i den øverste kurven, henge håndvesker over buen og rulle belter sammen og plassere dem pent i de to nederste kurvene. Denne er montert på sideveggen inn i det høye skaprommet med kun en topphylle. Så kompletterte jeg med et stort sidespeil Og en slik stang på 'taket' av garderoben. Da kan jeg lett henge frem et antrekk før jeg gjør noe annet. Anonymous poster hash: 354b8...99c Anonymous poster hash: 354b8...99c Der snek det seg inn to små, ekstra trådskuffer til vegg. Min feil, jeg måtte gå og se om slangeopphenget hadde to små skuffer eller om jeg hadde kjøpt en i tillegg 8husker jeg jobbet fælt med å bestemme meg). Det hadde to, og det ble ingen små sideskuffer i tillegg. Anonymous poster hash: 354b8...99c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Dette er stengene (da tror jeg jeg har fått med bilder av alt det fagre henhørende) Anonymous poster hash: 354b8...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå