Gå til innhold

Erfaring med p-plaster?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil gjerne høre fra dere som bruker eller har brukt dette. Positive og negative sider.

I utgangspunktet er jeg temmelig skeptisk til hormonprevensjon etter at jeg ble tungt deprimert da jeg gikk på p-piller da jeg var ung. skjønte ikke før jeg sluttet på dem at de var årsaken. og lovte meg selv å aldri teste hormoner igjen.

har brukt lady-comp (temperaturbasert prevensjon) i mange år men føler at det hadde vært deilig å ha noe jeg slapp å tenke noe særlig på de siste årene frem til jeg blir 40 (da tenker vi at en av oss steriliserer oss, kanskje).

ser at humørsvingninger og hodepine kan være hyppige bivirkninger, som ved all hormonprevensjon. samtidig virker det så enkelt og greit å bare klistre det på, fremfor å ha p-spiral satt inn eller fikle med p-ring...

Anonymous poster hash: 920cd...01a
Skrevet

Jeg har prøvd det og synes det var bedre enn å bruke p-piller, men det gav meg fremdeles bivirkninger slik p-pillene gjorde. Hos meg var dette nedsatt sexlyst og tørrhet. Jeg brukte Evra plaster. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd det og synes det var bedre enn å bruke p-piller, men det gav meg fremdeles bivirkninger slik p-pillene gjorde. Hos meg var dette nedsatt sexlyst og tørrhet. Jeg brukte Evra plaster. 

Takk for svar! godt å høre at du synes det var bedre enn pillen. Flere?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Evra plasteret fungerte veldig bra med tanke på bivirkninger. Jeg hadde ingen bivirkninger når jeg brukte det. Men jeg synes det satt dårlig og var vanskelig å plassere. Når jeg satte det på armen så begynte det å vri på seg så det ikke satt skikkelig, det samme på låret eller høyt oppe på rumpa. Det beste stedet jeg fant var på leggen, men synes ikke det var så pent når sommeren kom og man går i shorts og skjørt. 

Så jeg byttet pga vanskelig å plassere/faller av. Mtp på hormonene i plasteret var jeg kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: 773ec...032
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Evra plasteret fungerte veldig bra med tanke på bivirkninger. Jeg hadde ingen bivirkninger når jeg brukte det. Men jeg synes det satt dårlig og var vanskelig å plassere. Når jeg satte det på armen så begynte det å vri på seg så det ikke satt skikkelig, det samme på låret eller høyt oppe på rumpa. Det beste stedet jeg fant var på leggen, men synes ikke det var så pent når sommeren kom og man går i shorts og skjørt. 

Så jeg byttet pga vanskelig å plassere/faller av. Mtp på hormonene i plasteret var jeg kjempefornøyd!

Anonymous poster hash: 773ec...032

ok takk, bra å høre!!! dette med plasseringen høres jo ut som et lite problem så lenge man ikke plages rent hormonelt. har lest mer om dette nå og funnet ut at jeg har lyst til å teste dette.. enkelt å slutte med også om jeg ikke skulle tåle det, i motsetning til p-stav, f.eks. :)

Skrevet

Hvis du tenker å begynne å bruke Evra så kan jeg anbefale å bruke det på hoften. Jeg skiftet side hver uke da jeg skulle byttte plaster. Funket kjempebra :) 

• Liker 2
Skrevet

Og jeg har mitt akkurat innenfor trusen, nederst på magen. Skifter side hver uke. Er veldig fornøyd :)

AnonymBruker
Skrevet

Bruker plaster, men det kan nesten virke som jeg får en del sopp i underlivet av hormonene. Vurderer å bytte

Anonymous poster hash: 2939c...dc4

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker plaster, men det kan nesten virke som jeg får en del sopp i underlivet av hormonene. Vurderer å bytte

Anonymous poster hash: 2939c...dc4

Ok, kjipt. men bytte til hva? Hvis det er hormonene du tenker gjør det, må du evt vurdere hormonfri prevensjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...