AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Jeg sitter her og er ganske frustrert. Jeg elsker og ha det fint rundt meg både av renhet og interiør, og rydder flere ganger om dagen og vasker ofte. Noen ting går jeg over hver dag. Men, og dette er problemet. Både familie og venner synes det er skittent hos meg. Jeg har nå insett at så mange ikke kan ta feil og skjønner at det er meg som tar feil. Folk kan komme på besøk til meg rett etter at jeg har vasket og synes likevel det ikke er rent selvom jeg synes det. Jeg har allid trodd at jeg ihvertfall kunne gjøre hjemmet presentabelt, men tydeligvis ikke. Er det flere som har det sånn her? Anonymous poster hash: ff582...f41 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Hva vasker/gjør du rent med av kluter og vaskemidler? Det er vesentlig opplysning for å kunne hjelpe deg.... Snakker vi gulv, interiørflater og oppvask/kjøkkenting? Anonymous poster hash: fe2f4...a90 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Det kan da ikke være skittent om du vasker å gjør ditt beste. Filla er ikke brun/svart av skitt om du vasker bad, tar over vinduskarmene eller vasker gulvet? Hva er det de ser på, hva er det de sier er skittent? Det beste skal være microfiberkluter og vann, ellers kun domestos fresh i toalettet Alskens vaskemiddler legger bare igjen flere partikler Anonymous poster hash: 2689b...ed3
Nafiaa Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Jeg vasker med vanlig rengjøringsmiddel fra deligvarebutikk. Litt grønnsåpe på gulv,tørker støv med microfiber, kjøkkenspray til kjøkken osv. Også tørker jeg av bord og diverse med klut og vann. Bad vasker jeg med badprodukter og litt ajax osv. Jeg skjønner dette ikke selv, for når jeg er ferdig med å vaske tenker jeg at det ser supert ut. Greit nok jeg har en sønn som kan dra inn litt igjen på gulvene fort med kameratene sine. Men alikevel. De sier aldri noe konkret. Min mor er den som klager mest. Hun nevner småting her og der som støv jeg kan ha oversett eller en flekk jeg ikke har sett. Når jeg da har tatt det og spurt om det er noe mer, så sier hun bare alt ser fælt ut her. Jeg blir så såret for jeg kan virkelig ikke se det selv. Og når jeg spør om et litt mer konkret svar så sier hun at hun ikke orker å starte.
Gjest Bossa Nova Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Høres nesten ut som det er noe med moren din, og ikke rengjøringen. Hva er det som ser skittent ut da, selv om du har vasket?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Høres ut som du må si til din mor at du blir lei deg, fordi du vasker og holder rent/ryddig, så hun må nesten fortelle deg hva hun mener når hun sier at alt ser så fælt ut. Anonymous poster hash: 2689b...ed3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Gi moren din vaskebøtta og be henne gjøre det selv om det plager henne. Har gjort det med min mor, hun er nå sluttet å kommentere slikt Anonymous poster hash: 62986...b1c 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Har du sjekket synes ditt? Mange som ser dårlig klarer ikke å vaske godt nok og de ser det heller ikke selv:)Anonymous poster hash: 069a1...732 1
Papirfly Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Du må nesten be besøket ditt fortelle deg nøyaktig hvor det er skittent, så vet du hva du eventuelt kan vaske bedre. Hadde noen sagt noe sånt til meg, hadde jeg freaket ut og vasket ned hele leiligheten. Hadde satt pris på en konkretisering. Klarer de ikke å peke på noe eksakt som er skittent, så sitter det nok bare i hodene deres.
Nafiaa Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Min mor overdiver nok, det gjør hun, hun er den typen som alltid klager uansett hva jeg gjør. Igår møtte jeg hun inne på en klesbutikk og kunne hun ikke fatte og begripe hvordan jeg kunne dra på shopping med barn. Barn hadde ingenting på shopping og gjøre. Jeg var bare i den ene klesbutikken i maks 10 min liksom. Jeg trengte bare en genser. Men det må være noe i det med den vaskingen, for jeg fikk høre av en annen venninne at en vi begge kjenner hadde sagt at hun ikke syntes det var fint nok hos meg. Men veninnen min som fortalte dette var uenig, og syntes alltid det var flott hos meg. Så jeg forstår ikke. Men jeg har ikke vært å fått sjekket synet nei, mulig jeg burde det. Kanskje er det ting jeg virkelig ikke ser
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Fint nok hos deg/ ser så fælt ut - er det smak og behag det går på kanskje? Høres ut som moren din er meget kritisk Anonymous poster hash: 2689b...ed3
Gjest Bossa Nova Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Ofte tiltrekker en seg venninner som ligner moren vår. Jeg tenker da på hun som sa at noen dere kjenner ikke syntes det var fint nok hos deg. Den venninna burde ikke videreformidlet den beskjeden, for sånt sårer. Virker som om det er flere som har støv på hjernen i din krets. Man skal da kunne slappe av i sitt eget hjem, uten å måtte desinfisere det hver dag. Selv har jeg noen triks som gjør at det ser gullende rent ut, uten at det er det, når jeg ikke orker å ta storvask. Jeg pusser/gnir blanke flater, sånn som kraner og speil med en tørr microfiberklut, sånn at det skinner. Sveiper over med en støvkost, veldig enkelt. Så støvsuger jeg gulvet etter å ha vasket lett over det. Eventuelt sprayer jeg litt grønnsåpevann i hjørnene.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Ofte tiltrekker en seg venninner som ligner moren vår. Jeg tenker da på hun som sa at noen dere kjenner ikke syntes det var fint nok hos deg. Den venninna burde ikke videreformidlet den beskjeden, for sånt sårer. Virker som om det er flere som har støv på hjernen i din krets. Man skal da kunne slappe av i sitt eget hjem, uten å måtte desinfisere det hver dag. Selv har jeg noen triks som gjør at det ser gullende rent ut, uten at det er det, når jeg ikke orker å ta storvask. Jeg pusser/gnir blanke flater, sånn som kraner og speil med en tørr microfiberklut, sånn at det skinner. Sveiper over med en støvkost, veldig enkelt. Så støvsuger jeg gulvet etter å ha vasket lett over det. Eventuelt sprayer jeg litt grønnsåpevann i hjørnene. Støvsuger du etter gulvvask? Hvilke fordeler har det? (Ute etter litt tips)Anonymous poster hash: 3efd7...bc3 4
Gjest chisandra Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Jeg sitter her og er ganske frustrert. Jeg elsker og ha det fint rundt meg både av renhet og interiør, og rydder flere ganger om dagen og vasker ofte. Noen ting går jeg over hver dag. Men, og dette er problemet. Både familie og venner synes det er skittent hos meg. Jeg har nå insett at så mange ikke kan ta feil og skjønner at det er meg som tar feil. Folk kan komme på besøk til meg rett etter at jeg har vasket og synes likevel det ikke er rent selvom jeg synes det. Jeg har allid trodd at jeg ihvertfall kunne gjøre hjemmet presentabelt, men tydeligvis ikke. Er det flere som har det sånn her?Anonymous poster hash: ff582...f41 Ble mest opphengt i hva slags familie og venner du har, jeg. Ikke la de ta fra deg selvtilliten, ts.
Gjest Bossa Nova Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 ^^Ja, etter at det har tørket. Er ikke alt rusk og rask jeg får tatt med gulvvask, så støvsuger restene.
Florence Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Moren din har nok bare støv på hjernen og ting får aldri blitt reint nok. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Støvsug FØR du vasker. Da beholder du klut og vaskebøttevannet fritt for lo og støv. Her støvsuger vi dagen før vi vasker når vi vasker selv. Ellers bør du kaste ut grønnsåpen, den er ikke heldig for verken interiør eller gulv. Unntaket er dersom du har ubehandlet tre der du vasker? Bruk enten en liten desj Ajax eller Zalo i vann som er så varmt at duså vidt klarer å ha fingrene nedi og å bri klutene. Dette kan du bruke overalt der du vasker. Du får heller ikke "grønnsåpebelegg" ved Zalo/Ajax vasking. Kjøp deg en mikrofibermopp av god kvallitet og noen mikrokluter fra KID eller dagligvarebutikken. Blir det ikke bra etter denne omleggingen, får du si til moren din at hun får finne bøtte og vaskekost og lære deg å gjøre det etter hennes standard. PS. For noen dager siden var det en bruker på kg som skrev at gulvvasking var et instinkt vi var født med. Jeg er ikke født med innbygd vaskekunskap, kanskje flere heller ikke er det? Anonymous poster hash: fe2f4...a90 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 Hvordan ser leiligheten din ut med tanke på slitasje og diverse. Jeg har bodd det sted hvor gulvbelegget hadde flere hakk og huseieren hadde sølt små malingsflekker over alt. Uansett hvor mye jeg vasket så så det aldri rent ut. Veggene var sjoldete etter ting som hadde hengt på dem, og noen rennemerker som ikke lot seg fjerne (hadde mest sannsynlig trukket seg inn i malingen). Vasking og rydding var demotiverende, da det alltid var like "møkkete" uansett.Anonymous poster hash: 40dc2...50a 3
Amarone Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Ble mest opphengt i hva slags familie og venner du har, jeg. Ikke la de ta fra deg selvtilliten, ts. Dette. Litt sjokkert over oppdragelsen til folk som kommenterer slik om andres hjem - selv om det er din mor som kommenterer. Lever din mormor? Be henne om å ta en prat med din mor om alminnelig folkeskikk... For meg høres det ut som du vasker så mye at det umulig kan være særlig skittent. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå