Gjest Valhalla Skrevet 13. september 2004 #21 Skrevet 13. september 2004 Ja, for den maskuline ørefiken er liksom mer hensiktsmessig? Definitivt
Polly Ester Skrevet 14. september 2004 #22 Skrevet 14. september 2004 Definitivt Hvorfor er det mer hensiktsmessig? Hadde du fiket til en 13-åring som svarte deg litt frekt?
aline Skrevet 14. september 2004 #23 Skrevet 14. september 2004 Svaret ditt til ham viser jo klart at du ikke er "for gammel"! Det var umodent av ham å si som han sa, men han er 13, og selvsagt er 24 gammelt for en trettenåring!! det var det vel for oss alle!! at han var frekk nok, eller ubetenksom nok, til å slenge det i trynet på deg, kan være alt fra uhøflighet til testing av hva han kan gjøre før folk reagerer. Selv om en trettenåring ikke er ett barn, så er de fremdeles i en læreprosess. De tester og lærer hele tiden hvor grenser går, og hvordan de kan utnytte situasjoner. din reaksjon var umoden, og du har ikke den unnskyldningen! Du skal vel egentlig være mer voksen en barn? og din reaksjon var lik ett barns. Jeg kan også bli provosert av fjortissers oppførsel, men det er måten du hanskes din egen reaksjon på som lærer dem om du lar dem være frekke med deg eller ikke. Du lærte ham jo bare at du er like ille, og da er det vel ok da? Grønska gjør vel det mer rette, ler av det og godtar at ja, i forhold til ham så ER du faktisk det! enten det eller bare ignorere det.
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #24 Skrevet 16. september 2004 20 år,24 år eller som meg,44 år.Gammel er og blir en uansett for en 13 åring.Men en må kanskje være mamma til en 13 åring for og forstå. Joda,jeg har en pode på 13 år.OG han kommer med mye "rart".Når der er noe han ikke får eller får viljen sin.Da er det "du skjønnere,mamma er i overgangsalderen hun" eller "hun har problemer med hormonene hun mamman min". Nei jeg er ikke i overg.alderen det er det gamle kjerringer som får.har jeg alltisd sagt.Føler meg ikke som gammel heller jeg.SÅ dere på 20-30 år.TA det for et kompliment,dere er i de voksnes rekker med ikke "gammel" i ordets forstand.En 13 åring vil være "voksen",men du verden hvor små de er når de er alene med mamma,n sin.Trust Me.Du var nok litt kjapp med komentaren.En 13 åring kan fort legge dette på seg og utvikle problemer,de er i en vanskelig fase mellom barn/ungdoms stadiet OG de har hormoner i sving som oss "eldre".
*Lene* Skrevet 16. september 2004 #25 Skrevet 16. september 2004 Hadde dette skjedd meg, hadde jeg sannsynligvis bare ledd! Kommer jo litt an på hvordan gutten sa det da! Prøvde han å være morsom? Eller sa han det rett og slett bare for å være frekk!!!!
Søtpotita Skrevet 16. september 2004 #26 Skrevet 16. september 2004 Hadde dette skjedd meg, hadde jeg sannsynligvis bare ledd! Kommer jo litt an på hvordan gutten sa det da! Prøvde han å være morsom? Eller sa han det rett og slett bare for å være frekk!!!!
Ronja_80 Skrevet 16. september 2004 Forfatter #27 Skrevet 16. september 2004 Hadde dette skjedd meg, hadde jeg sannsynligvis bare ledd! Kommer jo litt an på hvordan gutten sa det da! Prøvde han å være morsom? Eller sa han det rett og slett bare for å være frekk!!!! Han var direkte frekk, og da mener jeg frekk. Med en ufordraglig stemme og ett ufordragelig ansikt. Men jeg skulle ikke ha sagt det jeg sa til en på 13, en voksen,ja, men ikke en på 13. Skulle heller satt brusen på plass uten å gi han, og sagt at han fikk lære litt manerer før han fikk noe å drikke av meg igjen. Jeg sa det jeg sa på en liksom omtenksom måte. Vet ikke... det falt meg så naturlig liksom å si det. I vennegjengen er jeg alltid fort ut av meg med en eller annen treffende kommentar (på spøk), og ingen kan gjøre meg stum. Skal tenke før jeg snakker neste gang en tenåring er frekk i kjeften med meg
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #28 Skrevet 17. september 2004 Uansett - er det virkelig SÅÅÅÅÅÅ sårende å bli kalt gammel? Jeg er ti år eldre enn deg, har aldri reagert på at barn (eller sekstenåringer på jobben!) syns jeg er aldrende. Jeg er jo det - alt over 20 er døden i bøtta når man er tenåring.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #29 Skrevet 17. september 2004 Du har helt rett, jeg prøvde ikke å lære han noe, men det har jeg heller ikke nevnt noe sted etter hva min hjerne husker Ser ikke på det som min oppgave å lære en fremmed 13 år gammel gutt folkevett. Fornærmet jeg? Nei aldeles ikke. Vet jo veldig godt at jeg ikke er gammel, og tråden var ment på en litt humoristisk måte liksom. Men jeg reagerte på at han var så frekk. Der står jeg og høflig finner brus til han og så er han bare frekk, gidder ikke si takk en gang. Men jeg burde så absolutt ikke sagt det jeg sa, burde heller satt brusen inn i kjøleskapet og sagt at han ikke fikk noe brus av meg før han lærte å oppføre seg. Men 13 åringer er vel kansje sånn, hva vet jeg? Kan jo ikke sammenligne med min 13 år gamle stesønn heller, for han er veloppdratt og snill, kansje noe utenom det vanlige. Vet bare at hadde han sagt noe slikt til hvem det måtte være, så hadde jeg falt død om av sjokk. Kari N:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå