AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Kommer tilfeldigvis over tidligere klasse"venner" på Facebook, og ser plutselig at den verste mobberen av de alle, som ødela barneskoleårene, og tilogmed på facebook, da det ble slutt med min samboer og jeg ble "singel" på facebook, skrev egen status og greier om at hun ikke ble overrasket oer det, akkurat... Altså, noen forandrer seg aldri... Hvordan i all verden blir sånne psykologer? Som, i en alder av 34 år, fortsatt driver med mobbing? GIr de seg aldri, klarer de ikke å la være? Jeg bare fatter det ikke. Blir rett og slett kvalm. Anonymous poster hash: c4605...77e 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Kommer tilfeldigvis over tidligere klasse"venner" på Facebook, og ser plutselig at den verste mobberen av de alle, som ødela barneskoleårene, og tilogmed på facebook, da det ble slutt med min samboer og jeg ble "singel" på facebook, skrev egen status og greier om at hun ikke ble overrasket oer det, akkurat... Altså, noen forandrer seg aldri... Hvordan i all verden blir sånne psykologer? Som, i en alder av 34 år, fortsatt driver med mobbing? GIr de seg aldri, klarer de ikke å la være? Jeg bare fatter det ikke. Blir rett og slett kvalm. Anonymous poster hash: c4605...77e Må legge til at jeg slettet henne rett etter den statusen, (var imot mine prinsipper å være facebookvenn med henne, men da hun absolutt skulle ha meg som facebookvenn den gangen, trodde jeg at hun var forandret. Neida, hun måtte bare ha noen å mobbe, på facebook også...) med det følge at flere av de som ikke var like mye med i mobbingen og utfrysingen, slettet meg som venn, er sikker på at hun sa til de at hun sletta meg. Barnslig ja, men så mange år etter, har jeg fortsatt de vonde minnene, og alle ryktene og utfrysningene som skjedde. Der er hun, familieliv, gift, to barn... Mens jeg ikke har klart på begynne å studere før nå, pga all angsten som fulgte etter all mobbingen, og hvor mye det ødela meg. Selv om mobbingen stoppet etter barne/ungdomsskolen... Sitter den fortsatt i, den stopper der, men den fortsetter for alltid på en annen måte, det vil alltid være der. Jeg bare fatter ikke at sånne tar fag som psykologi, psykologer hjelper ofte mobbeofre. Og så er hun en mobber selv... Sjokkert... Anonymous poster hash: c4605...77e 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Der er hun, familieliv, gift, to tre barn... Anonymous poster hash: c4605...77e Anonymous poster hash: c4605...77e
Gjest Dwight Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Har hatt det sånn tidligere selv. Bare at hun sitter i en studentorganisasjon nå og snakker høyt om hvor fælt mobbing er og at det alltid er mobberens feil. Skulle trodd hun hadde lært men det var ikke så mange år siden hun forsatt drev på.
Gjest Faerunpedia Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 En master i psykologi er ikke det samne som profesjonsstudiet. Profesjonsstudiet er klinisk rettet og gir tittelen psykolog, en master er mer teoretisk og forskningsrettet.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Har hatt det sånn tidligere selv. Bare at hun sitter i en studentorganisasjon nå og snakker høyt om hvor fælt mobbing er og at det alltid er mobberens feil. Skulle trodd hun hadde lært men det var ikke så mange år siden hun forsatt drev på. til deg, mobbing er noe av det verste å bli utsatt for som barn/ung... Jeg er overbevist om at disse totalt mangler selvinnsikt. At de ikke selv skjønner hvor fæle de er, og føler seg som overmennesker. Slik som de ødelegger livene til de som de mobber. At mobbingen de gjør, ikke teller. "Det var jo bare henne jeg mobbet, hun hadde jo ikke klart seg bra uansett"... Blir rett og slett kvalm av å se bildene av henne den dag i dag. Ikke at jeg gjør det titt og ofte, men vi har mange felles venner, hun har mange venner, mange som liker henne. Utrolig mange som ikke aner hva hun er i stand til å gjøre. Det at hun studerer master i psykologi, er som en vits, når man tenker på hvor mye hun har skadet andre. Anonymous poster hash: c4605...77e 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Høres ut som en psykopat.Fikk meg til å tenke på hun Lene som var med i Paradise Hotel.Hun var jo en mobber og et totalt ufordragelig menneske,men studerte også psykologi. Det er vel lite du får gjort med dette,men karma pleier jo å innhente slike mennesker på en aller annen måte.Ikke sikkert hun noengang blir psykolog da.Man må ha dessuten en skikkethetsvurdering for å jobbe som psykolog,ikke sikkert hun klarer det hvis pasienter klager på henne.Det er selvsagt også en mulighet for at hun har endret seg og bestemt seg for å bli et bedre menneske. Den verste mobberen fra min barne- og ungdommskole er blitt rocke"stjerne" i et band og var en av programlederne på nrk Sommerbåten for noen uker siden.Han var en grusom mobber som også utøvde vold.Hver gang jeg ser han på tv blir jeg småkvalm. Anonymous poster hash: 48798...ad2 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 En master i psykologi er ikke det samne som profesjonsstudiet. Profesjonsstudiet er klinisk rettet og gir tittelen psykolog, en master er mer teoretisk og forskningsrettet. Ok... Har ikke satt meg inn i studiet der. Går i dag profesjonsstudie selv, men ikke psykologi... Anonymous poster hash: c4605...77e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Jeg jobber i et yrke der jeg jobber med noen av de mest sårbare i samfunnet, og jeg vet om en tidligere mobber som jobber med det samme. En ting er nå når de faktisk har blitt voksen og forandret seg, men det har ikke denne personen. Alle som skal jobbe med utsatte gruppe blir vel vurdert om de er egnet til en slik stilling underveis i studiet. Men mtp. hvor mange slike studenter det finnes, og at det hører med sjeldenhetene at en blir erklært uegnet og kastet ut av studiet, er egentlig litt skummelt. Problemet med f.eks. en master i psykologi, er jo at det er status i det. Og det er jo ofte derfor noen mobber til å begynne med, å heve sin status. Så det er nesten som en slags videreføring av det. Anonymous poster hash: 98b82...fc8 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Jeg jobber i et yrke der jeg jobber med noen av de mest sårbare i samfunnet, og jeg vet om en tidligere mobber som jobber med det samme. En ting er nå når de faktisk har blitt voksen og forandret seg, men det har ikke denne personen. Alle som skal jobbe med utsatte gruppe blir vel vurdert om de er egnet til en slik stilling underveis i studiet. Men mtp. hvor mange slike studenter det finnes, og at det hører med sjeldenhetene at en blir erklært uegnet og kastet ut av studiet, er egentlig litt skummelt. Problemet med f.eks. en master i psykologi, er jo at det er status i det. Og det er jo ofte derfor noen mobber til å begynne med, å heve sin status. Så det er nesten som en slags videreføring av det. Anonymous poster hash: 98b82...fc8 Ja. Å være kunderådgiver i bank er liksom ikke "bra nok". Men folk får studere det de vil for meg, men mobbere som skal studere psykologi og kanskje ha med mennesker å gjøre i fremtiden, er en skremmende tanke... Anonymous poster hash: c4605...77e 1
Hapa Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Kommer tilfeldigvis over tidligere klasse"venner" på Facebook, og ser plutselig at den verste mobberen av de alle, som ødela barneskoleårene, og tilogmed på facebook, da det ble slutt med min samboer og jeg ble "singel" på facebook, skrev egen status og greier om at hun ikke ble overrasket oer det, akkurat... Altså, noen forandrer seg aldri... Hvordan i all verden blir sånne psykologer? Som, i en alder av 34 år, fortsatt driver med mobbing? GIr de seg aldri, klarer de ikke å la være? Jeg bare fatter det ikke. Blir rett og slett kvalm. Anonymous poster hash: c4605...77e I en stor amerikansk undersøkelse for noen år siden svarte nesten halvparten av psykologistudentene at de valgte denne studieretningen for å prøve å finne ut hva som feilet dem selv... Det sier jo litt... 11
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Heldigvis får hun ikke behandle mennesker med en master i psykologi, men jeg forstår deg ts. Anonymous poster hash: 7d947...989 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 I en stor amerikansk undersøkelse for noen år siden svarte nesten halvparten av psykologistudentene at de valgte denne studieretningen for å prøve å finne ut hva som feilet dem selv... Det sier jo litt... Link? Anonymous poster hash: 7d947...989
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 I en stor amerikansk undersøkelse for noen år siden svarte nesten halvparten av psykologistudentene at de valgte denne studieretningen for å prøve å finne ut hva som feilet dem selv... Det sier jo litt... Det feiler noe helt alvorlig, men tror hun er enormt flink til å skjule det... Anonymous poster hash: c4605...77e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Men, er det ikke sånn at master tilsvarer det som før het profesjonsstudiet da, eller tar jeg helt feil? Får ikke håpe at hun skal ha med sårbare mennesker å gjøre. Anonymous poster hash: c4605...77e
Invicta Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 (endret) De verste mobberne da jeg vokste opp er blitt lærere i barnehage og småskole. Det synes jeg er skremmende. Mulig folk kan forandre seg, men jeg har ikke helt trua... At folk med ulike psykiske lidelser tiltrekkes av psykologistudier, trodde jeg var velkjent. Samme som at folk med traumatisk barndom vil studere barnevern og ABB vil studer er statsvitenskap. Endret 8. august 2015 av Ann Christin 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Heldigvis får hun ikke behandle mennesker med en master i psykologi, men jeg forstår deg ts. Anonymous poster hash: 7d947...989 Hvor lenge er studiene for master i psykologi? Hvilke jobber får de etterpå? Kjenner til flere som har beg på psykologistudiet,med problemer i bagasjen. Hørte at 5 året går det mye på de selv,og at det viser seg at de ikke passer som psykolog....så kommer de seg videre ...for det er studert så lenge osv. En psykolog her i bygden,jobbet ned familieterapi. Hjemme mishandlet han kona på det grovesteAnonymous poster hash: cfe4c...f46
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Mine mobbere må jeg forholde meg til hver dag. I banken...på butikken...på gaten. Derfor jeg sitter som fange i eget hjem. For å beskytte meg selvAnonymous poster hash: cfe4c...f46
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Jeg var for øvrig selv til en psykolog for noen uker siden. Hun var rett og slett nedlatende og en besserwisser. Elendig holdning, ble helt overrasket over at hun faktisk var psykolog. Jeg satt og gren pga vanskelige ting i min livssituasjon akkurat nå, og hun bare kom med innvendinger på ting jeg sa som om jeg var helt dum. Skremmende. Nå tar ikke jeg meg nær av sånt heldigvis, men tenk på de stakkarene som virkelig sliter med seg selv. Hun virket rett og slett umoden og med en mangel på kommunikasjonsevner. Skal til ny vurdering om en uke, blir spennende å se om det blir samme damen. Da kommer jeg til å spørre om ikke det er meningen at psykologer skal være nøytrale og forståelsesfulle, og ikke svare på den måten. Gleder meg nesten litt til å se responsen på det hvis det er henne Anonymous poster hash: eee62...077 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 Mine mobbere må jeg forholde meg til hver dag. I banken...på butikken...på gaten. Derfor jeg sitter som fange i eget hjem. For å beskytte meg selvAnonymous poster hash: cfe4c...f46 Slik kan det jo ikke fortsette!Hvor gammel er du,og har du noen som kan hjelpe deg? Anonymous poster hash: 48798...ad2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå