Gå til innhold

Flytende parafin mot treg mage, spørsmål..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos legen tidligere uka her for jeg har vært forstoppet en god stund, det kjente han også på magen min..

Han anbefalte meg flytende parafin for å få tømt meg helt "for en ny start" :fnise:

Men han nevnte dette bruktes mest på barn, så var mildt, men effektivt.

Han sa jeg ville få en "eksplosiv start", så ba meg ta 30ml. Men han sa ikke hvor mange ganger om dagen, så jeg har tatt det en gang om dagen i 3 dager nå. Kan ikke si jeg er imponert.. Det er oljete i doskåla, så det kommer gjennom systemet, men.. Jeg tenkte det skulle komme mer til nå.

Jeg fant ikke dette på felleskatalogen, går det under annet navn?

Noen med erfaring? Eller skal jeg bare ringe legen igjen tro? :|

Anonymous poster hash: d7f62...0be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge flaska skal vaksne ta flytande parafin, 15 ml, ein til tre gonger om dagen. Flytande parafin er ikkje eit avføringsmiddel som microlax eller Duphalac. Poenget med flytande parafin er å få mjuka opp avføringa slik at den kjem ut (dvs bruk mot hard mage). Har du prøvd Microlax og Duphalac?

Gjest Seajewel
Skrevet

Flytende parafin? Som i nordsjøolje?

AnonymBruker
Skrevet

I følge flaska skal vaksne ta flytande parafin, 15 ml, ein til tre gonger om dagen. Flytande parafin er ikkje eit avføringsmiddel som microlax eller Duphalac. Poenget med flytande parafin er å få mjuka opp avføringa slik at den kjem ut (dvs bruk mot hard mage). Har du prøvd Microlax og Duphalac?

Var dette legen anbefalte meg da jeg forklarte at jeg var forstoppet og at magen min var hard da :/

Har prøvd det ja, uten noen virkning..

Skrevet

Det er 2-3 dagar før flytande parafin virkar, har du tatt 15 ml tre gongar dagleg i 3 dagar? For i såfall kan du kanskje ringe legen og be om noko meir potent ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er 2-3 dagar før flytande parafin virkar, har du tatt 15 ml tre gongar dagleg i 3 dagar? For i såfall kan du kanskje ringe legen og be om noko meir potent ;)

Tatt 30ml i 3 dager. (Han som sa 30 altså).

Spørs om jeg må det altså :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...