AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Kan ikke skjønne at det er lov å drive med slik indoktrinering av Ungdom. Slik jeg ser det, så skal ungdom få lov til å lære om politikk, ja. Men å sende ungene til slike ekkorom, hvor alle nikker og ingen stiller kritiske spørsmål til partiene. Det blir nærmest hjernevasking. Jeg går ikke etter et spesielt parti nå, men snakker om det prinsipielle. Anonymous poster hash: b99a4...2b1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Har du noen gang vært aktiv i et ungdomsparti? Da må jeg spørre i hvilket parti, for jeg har aldri opplevd et ungdomsparti der folk er enige om alt. Tvert i mot er det svært mye diskusjon på møtene. Flott ungdom lærer seg å respektere andres meninger og diskutere skikkelig Anonymous poster hash: 9bf8e...083 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Kan ikke skjønne at det er lov å drive med slik indoktrinering av Ungdom. Slik jeg ser det, så skal ungdom få lov til å lære om politikk, ja. Men å sende ungene til slike ekkorom, hvor alle nikker og ingen stiller kritiske spørsmål til partiene. Det blir nærmest hjernevasking. Jeg går ikke etter et spesielt parti nå, men snakker om det prinsipielle. Anonymous poster hash: b99a4...2b1 Ja, det at ungdom under 30 får bli med i et parti er udemokratisk. Anonymous poster hash: f5ca3...86b
Gothminister Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Kan ikke skjønne at det er lov å drive med slik indoktrinering av Ungdom. Slik jeg ser det, så skal ungdom få lov til å lære om politikk, ja. Men å sende ungene til slike ekkorom, hvor alle nikker og ingen stiller kritiske spørsmål til partiene. Det blir nærmest hjernevasking. Jeg går ikke etter et spesielt parti nå, men snakker om det prinsipielle. Anonymous poster hash: b99a4...2b1 På en måte kan jeg være enig med deg. Jeg var selv ungdomspolitiker og ja, man blir hjernevasket på en måte. Man møter de store og kjente politikerne og man blir imponert over deres kunnskap. Se bare i disse dager med alle AUF folka som i dag møter personligheter som Gro, Støre og Jens, klart det er stas. Men samtidig er det jo positivt at de unge engasjerer seg. Men det er absolutt noe og tenke over det du skriver.
Gothminister Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 . Flott ungdom lærer seg å respektere andres meninger og diskutere skikkeligAnonymous poster hash: 9bf8e...083 Vel den påstanden kan diskuteres. Jeg var selv i FpU i min ungdom. Vi respekterte ikke mye AUF, SU og andre. Jeg har også erfaring gjennom andre som var i AUF at respekten for andre er lik null. At vi diskuterte oss i mellom, ja det gjorde vi og uenigheten var stor av og til.
Severin Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Har selv vært aktiv i Fpu i min ungdom. Det var ikke noen snakk om indoktrinering eller hjernevask. Vi ble derimot oppfordret til å tenke selv, og diskutere saker oss imellom. Og når det gjaldt andre partier: vi behandler andre med respekt. I skoledebatter er det mye sirkus, noe det har for vane i å bli. Man skal tross alt engasjere ungdom som gjerne ikke er spesielt interessert i politikk. Noen har gått over streken, både på høyre og venstresiden, men det er ukultur uansett. Personlig hadde jeg god kontakt med en rekke ungdomspolitikere fra andre partier også da.
Gothminister Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Har selv vært aktiv i Fpu i min ungdom. Det var ikke noen snakk om indoktrinering eller hjernevask. Vi ble derimot oppfordret til å tenke selv, og diskutere saker oss imellom. Og når det gjaldt andre partier: vi behandler andre med respekt. I skoledebatter er det mye sirkus, noe det har for vane i å bli. Man skal tross alt engasjere ungdom som gjerne ikke er spesielt interessert i politikk. Noen har gått over streken, både på høyre og venstresiden, men det er ukultur uansett. Personlig hadde jeg god kontakt med en rekke ungdomspolitikere fra andre partier også da. Mulig ting har endret seg siden 80 tallet. Men om det er slik toleranse i ungdomspartiene. Hvorfor vises det ikke? Jeg tror på ingen måte at det er stor toleranse i AUF og SU spesielt. At man blant liberalistene i FpU finner toleranse, ja det ville vært naturlig. Men ikke blant de røde. Det skal jeg først se før jeg tror. Har ennå ikke møtt noen på den siden med stor toleranse.
Severin Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Mulig ting har endret seg siden 80 tallet. Men om det er slik toleranse i ungdomspartiene. Hvorfor vises det ikke? Jeg tror på ingen måte at det er stor toleranse i AUF og SU spesielt. At man blant liberalistene i FpU finner toleranse, ja det ville vært naturlig. Men ikke blant de røde. Det skal jeg først se før jeg tror. Har ennå ikke møtt noen på den siden med stor toleranse. Drittsekker finnes i alle partier. Jeg husker spesielt en fra Rød Ungdom som absolutt ikke kunne skille person og sak... men jeg var ikke den mest aktive i politikken i ungdommen.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Vel den påstanden kan diskuteres. Jeg var selv i FpU i min ungdom. Vi respekterte ikke mye AUF, SU og andre. Jeg har også erfaring gjennom andre som var i AUF at respekten for andre er lik null. At vi diskuterte oss i mellom, ja det gjorde vi og uenigheten var stor av og til. Veldig trist dere ikke respekterte andres meninger da. Men jeg har i alle fall vært aktiv i AUF i mange år og har naturlig nok ikke opplevd utelukkende respekt fra ungdom fra andre parti, men jeg har opplevd aller mest respekt og toleranse. Det var veldig fint å bli kjent med andre på tvers av parti, og det gjorde i alle fall at jeg fikk mer forståelse for hvorfor andre mente noe annet enn meg. Den aller verste erfaringen har jeg nok fra en fra FpU som oppførte seg som tidenes drittsekk en gang, men det tror jeg nok ikke er partiet sin feil. Makan til drittsekk har jeg aldri møtt før, men jeg kan absolutt ikke skylde på FpU for det der. De var ganske flau over han. Anonymous poster hash: 9bf8e...083 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Mulig ting har endret seg siden 80 tallet. Men om det er slik toleranse i ungdomspartiene. Hvorfor vises det ikke? Jeg tror på ingen måte at det er stor toleranse i AUF og SU spesielt. At man blant liberalistene i FpU finner toleranse, ja det ville vært naturlig. Men ikke blant de røde. Det skal jeg først se før jeg tror. Har ennå ikke møtt noen på den siden med stor toleranse. Da bør du kanskje opplyse deg selv litt mer! Det stemmer i alle fall absolutt ikke det du tror. Anonymous poster hash: 9bf8e...083 1
Ananas. Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Jeg synes ikke man burde kunne være medlem og aktiv deltager i ungdomspartier før man begynner på vgs., selv om mange får mye ut av det sosialt. Politisk engasjement blant de som er enda yngre er kjempeflott, og bør tas vare på, men ikke i regi av partiene.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Greit at de er med i ungdomspartier, men syns det burde være for ungdommen og. Sende 13 åringen på lei med voksne mannfolk. Når man bekker 20 burde de gå over i en mer voksen organisasjon. Anonymous poster hash: 069d9...d57 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Her om dagen var jeg en liten flytur til en annen del av landet. Med på flyet var 3 ungdomspolitikere. Maken til snørrhoven oppførsel er det lenge siden jeg har sett ! Bøllet i køen, kjørte albuene inn i siden på dem som stod foran i køen, presset seg foran en eldre dame med krykker, krevde å gå først, sperret passasjen på ankomstplyplass. Jeg måtte legge hånden på den enes skulder og si svært bestemt "Unnskyld, kan jeg få passere?" Anonymous poster hash: be8a8...8c3
Mann 42 Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 På en måte kan jeg være enig med deg. Jeg var selv ungdomspolitiker og ja, man blir hjernevasket på en måte. Man møter de store og kjente politikerne og man blir imponert over deres kunnskap. Se bare i disse dager med alle AUF folka som i dag møter personligheter som Gro, Støre og Jens, klart det er stas. Men samtidig er det jo positivt at de unge engasjerer seg. Men det er absolutt noe og tenke over det du skriver. Undomspartiene er ofte ganske kritiske til den politikken moderpartiene fører. 1
Mann 42 Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Her om dagen var jeg en liten flytur til en annen del av landet. Med på flyet var 3 ungdomspolitikere. Maken til snørrhoven oppførsel er det lenge siden jeg har sett ! Bøllet i køen, kjørte albuene inn i siden på dem som stod foran i køen, presset seg foran en eldre dame med krykker, krevde å gå først, sperret passasjen på ankomstplyplass. Jeg måtte legge hånden på den enes skulder og si svært bestemt "Unnskyld, kan jeg få passere?" Anonymous poster hash: be8a8...8c3 Anekdoter er som rævhull. Alle har ett og når de legges frem til beskuelse, så lukter det ofte vondt.
Gothminister Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Veldig trist dere ikke respekterte andres meninger da. Anonymous poster hash: 9bf8e...083 Det handler nok litt om hva man legger i å respektere andres meninger. I sammenkomst med andre, så «respekterte» vi den gang andres synspunkter. Men internt, da var det ofte annerledes. Slik vet jeg det også var i SU, pga. at jeg hadde den gang en kjæreste som var aktiv der.
Gothminister Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Undomspartiene er ofte ganske kritiske til den politikken moderpartiene fører. Ja den gang jeg var i FpU så var vi liberalister. Hagen styrte som kjent FrP og vi vet jo alle hva han mente om oss liberalister.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Det jeg har sett av Frp u..er skremmende holdninger. Om det skal være fremtidens politikere,så bør man være på vakt. Anonymous poster hash: ecfbe...b3c
AnonymBruker Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 Det jeg har sett av Frp u..er skremmende holdninger. Om det skal være fremtidens politikere,så bør man være på vakt.Anonymous poster hash: ecfbe...b3c Det finnes knapt oppegående politikere. Politikk er vel egentlig hobby på lik linje med tv-titting, fotball og shopping. Det er en interesser som gjerne ikke krever så mye av personen. Anonymous poster hash: 83bc3...aef
Gothminister Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Det jeg har sett av Frp u..er skremmende holdninger. Om det skal være fremtidens politikere,så bør man være på vakt.Anonymous poster hash: ecfbe...b3c Liberalister er for mange skremmende. Morsomt at liberale mennesker ennå skremmer Ola Dunk her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå