Gå til innhold

Kan han virkelig anmelde meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner ruser seg mye. For ikke lenge siden ble han og to kompiser stoppet av politiet, og anmeldt for bruk og besittelse av natkotika. Han mistet jobben pga narkotika og juging, også. Han fikk ny jobb, og jeg var redd han skulle ta livet av noen, da han er sjåfør. Derfor tipset jeg den nye arbeidsplassen. Han mistet jobben der, og påstår at de sparket ham pga det. Jeg vil vel tro at de først ba ham teste seg. De kan vel ikke gi noen spstken pga en telefon fra en ukjent? Han sier nå at han vil anmelde meg for trakasdering, eller noe. Vil de ta det seriøst? Jeg er møkredd nå... Vil ikke bli straffet med bot og fengsel.

Klart det er slemt å forårsake at noen mister jobben, men heller det enn å høre at han skadet noen.

Anonymous poster hash: bfb90...a9c

Videoannonse
Annonse
Gjest Magnifiq
Skrevet

Ingen ting å anmelde..

Og nei. Ingen arbeidsplasser gir folk fyken pga en anonym telefon. Det hadde jo virkelig tatt seg ut.

AnonymBruker
Skrevet

Da må han testes. Fant de noe,så kan de sparke han.

De kan ikke sparke pga en tlf alene.

Anonymous poster hash: 47f38...1e3

Skrevet

Ingen ting å anmelde..

Og nei. Ingen arbeidsplasser gir folk fyken pga en anonym telefon. Det hadde jo virkelig tatt seg ut.

Vel, om de velger følge opp, kreve en urinprøve, eller dokumentasjon på at han er ren, joda, sånn sett teller en anonym tlf om de velger ta den seriøst.

Og hadde de en sak, at han ble avskjediget på reelt grunnlag, mister den sparkede noen egentlig mulighet for å saksøke Ts. Blir nok mer oppfattet som en saklig bekrymringsmelding, både for han og andre befattet med han.

Men, manan kan faktisk saksøke noen her til lands for injurierende oppførsel. Regner ikke med at det blir noen sak her:)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Takk for svar. Jeg ville nok vært sikker om det var noen andre det gjaldt, men får helt hetta av dette. Sliter med å sove av redsel for politiet.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Vel, om de velger følge opp, kreve en urinprøve, eller dokumentasjon på at han er ren, joda, sånn sett teller en anonym tlf om de velger ta den seriøst.

Og hadde de en sak, at han ble avskjediget på reelt grunnlag, mister den sparkede noen egentlig mulighet for å saksøke Ts. Blir nok mer oppfattet som en saklig bekrymringsmelding, både for han og andre befattet med han.

Men, manan kan faktisk saksøke noen her til lands for injurierende oppførsel. Regner ikke med at det blir noen sak her:)

Men om de følger opp med prøver ol. Så er det jo ikke slik at de sparker han kun pga en telefon.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan jo saksøke for ingenting for tida. Derfor blir jeg nervøs. Har ikke råd til noen bot, og ikke lyst på fengsel.

Skrevet

Men om de følger opp med prøver ol. Så er det jo ikke slik at de sparker han kun pga en telefon.

Nei, det er selvfølgelig opp til arbeidsgiver å velge følge opp denne anonyme telefonen, eller ikke.

Men grunnlaget for at de i det hele tatt gjør det er jo nettoppp denne samtalen, og om det blir benyttet som utgangspunkt fra arbeidsgivers side, altså som begrunnelse for å følge opp i sin dialog med denne sparkede, så har jo nettopp denne sparkede en sak. 

Dvs, om han viste være ren. Da også en sak mot arbeidsgiver så klart.

Skrevet

Ja, man kan jo saksøke for ingenting for tida. Derfor blir jeg nervøs. Har ikke råd til noen bot, og ikke lyst på fengsel.

Tror ikke du har noe å bekymre deg for. Du kan bevise reell bekymring, og din advokat vi, gni seg i hendene over at du som kjenner denne mannen, ikke har kunnet nå inn til han på andre vis.

Han som faller dårlig ut uansett.

Og du får fri rettshjelp.

Men ærlig talt, dette blir garantert ikke noen sak. Om du blir truet av din kjente, bare le rått av det. Du gjorde nemlig det rette her. Jeg takker deg for det!

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Glemte å nevne at de mener fagforbundet sier at avskjedigelsen var helt lovlig, kun på grunnlag av telefonen. Men det må være sprøyt.

Skrevet

TS her. Glemte å nevne at de mener fagforbundet sier at avskjedigelsen var helt lovlig, kun på grunnlag av telefonen. Men det må være sprøyt.

Hvem er "de"?

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjenner ruser seg mye. For ikke lenge siden ble han og to kompiser stoppet av politiet, og anmeldt for bruk og besittelse av natkotika. Han mistet jobben pga narkotika og juging, også. Han fikk ny jobb, og jeg var redd han skulle ta livet av noen, da han er sjåfør. Derfor tipset jeg den nye arbeidsplassen. Han mistet jobben der, og påstår at de sparket ham pga det. Jeg vil vel tro at de først ba ham teste seg. De kan vel ikke gi noen spstken pga en telefon fra en ukjent? Han sier nå at han vil anmelde meg for trakasdering, eller noe. Vil de ta det seriøst? Jeg er møkredd nå... Vil ikke bli straffet med bot og fengsel.

Klart det er slemt å forårsake at noen mister jobben, men heller det enn å høre at han skadet noen.

Han kan sikkert PRØVE å anmelde denne situasjonen. Men hvorvidt politiet  faktisk gidder å prioritere dette, er selvfølgelig en helt annen sak. Men tanke på hvor mange (helt åpenbare) saker som politiet henlegger, så er det ikke sikkert at dem gidder å prioritere en eventuell anmeldelse i denne situasjonen her...

Anonymous poster hash: 8a86b...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at arbeidsplassen kontaktet politiet, at politiet fortalte hva som befinner seg på rullebladet til denne fyren og at han fikk sparken som et resultat av dette? 

Anonymous poster hash: aad59...882
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du har noe å bekymre deg for. Du kan bevise reell bekymring, og din advokat vi, gni seg i hendene over at du som kjenner denne mannen, ikke har kunnet nå inn til han på andre vis.

Han som faller dårlig ut uansett.

Og du får fri rettshjelp.

Men ærlig talt, dette blir garantert ikke noen sak. Om du blir truet av din kjente, bare le rått av det. Du gjorde nemlig det rette her. Jeg takker deg for det!

Han er uberegnelig, så man vet aldri hva han kan finne på. I tillegg kan han få de til å tro historier om meg som ikke er sanne.

Jeg har grunn til bekymringen min, ja. Jeg tolererer ikke at folk kjører i rusa tilstand.

Takk for hyggelige ord.

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er "de"?

Han har visst fått med foreldrene på dette. Men jeg aner ikke hvilken historie han har servert. Foreldrene nekter å innse hvor ute på kjøret han er. Han kan lure alle.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har sett litt for mange amerikanske serier jeg, TS.

Anonymous poster hash: 66855...048

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at arbeidsplassen kontaktet politiet, at politiet fortalte hva som befinner seg på rullebladet til denne fyren og at han fikk sparken som et resultat av dette?  Anonymous poster hash: aad59...882

Har politiet lov til å gi ut slike opplysninger til arb.giver?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du har sett litt for mange amerikanske serier jeg, TS.   Anonymous poster hash: 66855...048

Nei, så absolutt ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det tenkes at arbeidsplassen kontaktet politiet, at politiet fortalte hva som befinner seg på rullebladet til denne fyren og at han fikk sparken som et resultat av dette? 

Anonymous poster hash: aad59...882

Politiet kan vel ikke oppgi slik  informasjon til hvem som helst, sånn uten videre??

Anonymous poster hash: 8a86b...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Du får anmelde ham for trusler, da, og få politiet til å ilegge ham besøksforbud mot å oppsøke deg. 

Anonymous poster hash: 6a8f5...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...