Gå til innhold

Buss med hund i Bergen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bitteliten hundevalp som knapt nok opptar fanget mitt, skal jeg betale for den på bussen? Vet at man i teorien skal det, men har også fått høre av flere at de aldri betaler for sine hunder på bussen. Tenkte å bare ha med mynter til hunden og betale hvis jeg blir spurt, men da blir det vel dyrere? Eller? 

Anonymous poster hash: 1e2ba...b2c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du da blir stoppet uten billett kan du risikere å måtte betale 750 kr. Vi har også en svært liten hund, men vi kjøper barnebillett til hun hver gang.

Anonymous poster hash: 965d6...f3d

Gjest ulvepopcorn
Skrevet (endret)

Spør sjåføren? I byen jeg bor går små hunder gratis.

Endret av ulvepopcorn
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg safer og kjøper barnebillett. Har ikke råd til å betale bot nå. 

En annen ting, er det veldig farlig for hunden om jeg røyker mens han er der? Tenker selvsagt ikke å blåse røyken i ansiktet hans eller å røyke inne, men får liksom ikke sjansen til å ta meg en sigg uten at han er med i dag... Prøvde å google, men det kom bare opp masse om røyking inne og mye passiv røyking. Gjør det noe om han sitter på fanget mitt mens jeg tar en røyk i dag? Er en liten, kortsnutet rase.  :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting, er det veldig farlig for hunden om jeg røyker mens han er der? Tenker selvsagt ikke å blåse røyken i ansiktet hans eller å røyke inne, men får liksom ikke sjansen til å ta meg en sigg uten at han er med i dag... Prøvde å google, men det kom bare opp masse om røyking inne og mye passiv røyking. Gjør det noe om han sitter på fanget mitt mens jeg tar en røyk i dag? Er en liten, kortsnutet rase. :sjenert:

Det gjør noe med deg, i alle fall.

Anonymous poster hash: 9178c...565

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør noe med deg, i alle fall.

Anonymous poster hash: 9178c...565

Så klart, men det er mitt valg. Han kan ikke velge om han skal puste inn røyken eller ikke. Men tror jeg bare får gjøre det, og heller tåle de stygge blikkene jeg helt sikkert kommer til å få. Han tar neppe skade av det så lenge det kun er denne ene gangen og røyken blåser bort fra ham. 

Skrevet

En annen ting, er det veldig farlig for hunden om jeg røyker mens han er der? Tenker selvsagt ikke å blåse røyken i ansiktet hans eller å røyke inne, men får liksom ikke sjansen til å ta meg en sigg uten at han er med i dag... Prøvde å google, men det kom bare opp masse om røyking inne og mye passiv røyking. Gjør det noe om han sitter på fanget mitt mens jeg tar en røyk i dag? Er en liten, kortsnutet rase.  :sjenert:

Du kan vel kanskje sette ham ned på bakken mens du røyker?

Skrevet

Ja, kjæledyr lider også under passiv røyking (kreft, allergi og den slags), men dette er dessverre noe folk ikke tar hensyn til. Synes det er bra du tenker over dette, og ønsker å gjøre det du kan for å minimere skaden du påfører dyret.

Vær også obs på at sneiper er giftige, og en bitteliten hund/valp vil tåle dette mye dårligere enn en større hund/rase.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde det bare gjaldt hunder som er store, altså, ikke sånne man har i "vesken" :P

Anonymous poster hash: 35bc4...48e
Skrevet

Jeg har betalt for jack russell hunden til typen når jeg har tatt buss med den. Den får også plass på fanget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...