Gå til innhold

Så morgengretten at det grenser til psykopati

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er et monster om natta/morgenen. Han er grusom og kan si gjøre ting som jeg nesten ikke klarer å takle til tider. Om jeg ikke orker å "passe meg" så kan sinnet også gå utover mine ting, eller vegger.

Og her er greia da. Vi har barn som trenger oppmerksomhet om natta/morgenen. Før vi fikk barn var det lett, jeg bare unngikk å snakke til han om morgenen, og det var egentlig ikke noen utfordring, for jeg er ikke noe snakkesalig selv om morgenen heller. Nå derimot, er det tett før jeg ber om særboer eller noe sånt, så kan han komme hjem til oss når han et ferdig med å stå opp i helgene.

Han jobber borte fra mandag til torsdag, og jeg er hjemme med 2 åringen vår nå til hun begynner i barnehagen straks. Jeg er gravid på nytt og er i kjempe dårlig form med kvalme. Så jeg har kanskje mast mer om hjelp en tidligere, for nå har det eskalert.

Har lest litt rundt, og det kan se ut som at morgengrettne har noen form for kortisol mangel om morgen. Tror dere legen kan hjelpe noe med dette?

Jeg gidder ikke dette mer, noe MÅ skje.

Anonymous poster hash: 1e0bb...2e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva trodde du skulle endre seg ved å få barn?

Og hva sier han selv om problemet?

Vår løsning er at jeg står opp 15 minutter før alle andre for å få tiden jeg trenger for å våkne skikkelig I fred og ro.

Anonymous poster hash: b6efa...d8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva trodde du skulle endre seg ved å få barn?

Og hva sier han selv om problemet?

Vår løsning er at jeg står opp 15 minutter før alle andre for å få tiden jeg trenger for å våkne skikkelig I fred og ro.

Trodde ikke noe skulle endre seg, men han var jo ikke så forbanna ille da heller. Regnet med at han hadde baller nok til å skjerpe seg rundt barn hvertfall som normale folk. Og hadde han oppført seg nøyaktig som før så hadde ikke det vært så ille det heller.

15 min før? I helger da også?

AnonymBruker
Skrevet

Han må skjerpe seg, enkelt og greit.

Jeg skjønner ham godt og har masse sympati med trøtthet. Jeg hater også å stå opp om morgenen. Med flere småbarn er jeg forbanna trøtt og har sjelden sovet mer enn fem-seks timer om natta, godt oppstykket og avbrutt av grining. Jeg har ikke vært uthvilt på flere år.

Men det gir meg ingen rett til å være sur på verken barn eller mann. Så da skjerper jeg meg. Trøtt eller ikke trøtt, det er ingen som har rett til å terrorisere hele familien med dårlig humør. Enkelt og greit!

Anonymous poster hash: 05fd7...d6b
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Få ham til legen for å sjekke status på vitaminer og mineraler osv. Har to par i vennekretsen som var nær skilsmisse, og så viste det seg å være hhv jernmangel og D-vitaminmangel. Sistnevnte medførte myyye furting og dårlig humør.

Det er iallfall verdt et forsøk..

Anonymous poster hash: 09b55...1da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er man morgengretten så er man det.

Ta opp med mobil noen morgener.spill det av en dag til han.

Min var sånn. Knuste vekkerklokke flere morgener

Anonymous poster hash: 216f1...d91

AnonymBruker
Skrevet

Trodde ikke noe skulle endre seg, men han var jo ikke så forbanna ille da heller. Regnet med at han hadde baller nok til å skjerpe seg rundt barn hvertfall som normale folk. Og hadde han oppført seg nøyaktig som før så hadde ikke det vært så ille det heller.

15 min før? I helger da også?

Nå er mine tenåringer så helgene er det ikke noe problem å komme seg opp før dem.

I all den tid mannen er morgenfugl var det stort sett han som stod opp med dem I helgene.

Hvis han var borte og jeg måtte opp med dem var det vekkerklokke på for å få mine nødvendige 15 minutter.

Men igjen: hva sier han selv til problemet?

Skrevet

har sagt det tusen ganger før og sier det igjen, SLUTT Å MISBRUKE BEGREPET PSYKOPATI.

• Liker 1
Skrevet

har sagt det tusen ganger før og sier det igjen, SLUTT Å MISBRUKE BEGREPET PSYKOPATI.

psychopaths-psychopaths-everywhere.jpg

Skrevet

Never let your mood get in way of your manners!

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er et monster om natta/morgenen. Han er grusom og kan si gjøre ting som jeg nesten ikke klarer å takle til tider. Om jeg ikke orker å "passe meg" så kan sinnet også gå utover mine ting, eller vegger.

Eksempler på ting han sier?

Hva mener du med "å passe deg"?

Er det når du vekker han at han blir sint?

Hva mener du med å gå utover ting og vegger? Ødelegger han ting/vegger?

Jeg har forståelse for at folk kan være morgengretten, men det er ens eget ansvar at det ikke går utover andre.

Anonymous poster hash: a3077...67c

AnonymBruker
Skrevet

Gammel er denne mannen? Han må jo bare skjerpe seg.

Anonymous poster hash: bc83f...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...