Gå til innhold

Kooikerhund.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har i flere år ønsket meg Kooikerhund. Har lest endel om denne rasen, og har kommet fram til at dette er en hund jeg vil ha.

Lurer på om det er noen her med erfaringer fra Kooiker? Er det noen som har Kooiker?

Har sett på Kooikersidene i både Norge, Sverige og Danmark. Noen som har kjøpt sin Kooiker fra Sverige eller Danmark? 

Anonymous poster hash: e3bb2...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Lurer også på om det er vanlig å kjøpe hund fra utlandet. Tenker da på Sverige og Danmark. 

Anonymous poster hash: e3bb2...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ingen erfaring med kooikerhund, men jeg har kjøpt hund fra Sverig nå, og da var null problem. Bortsett fra at jeg måtte følge  reningslinjene nøye (noe som tas som en selvfølge). Finner du en god oppdretter hjelper hun/han deg med dette:)

Lykke til!

Anonymous poster hash: 05193...992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en 3 år gammel Kooikerhund. Kjøpt i Danmark. Men det var før de nye reglene om innførsel.. Nå må de være 4 mnd eller noe slikt før de kan innføres der fra. Det er mange gode oppdrettere i Sverige. Kooikeren er en herlig hund, men husk den krever en del sosialisering som valp. Den kan være litt engstelig ovenfor fremmede. Bor du i nærheten av Lillestrøm, skal vi ha en stand på Europa utstillingen første helgen i september. Der kan du nok få informasjon og sikkert hilse på noen kooikere, det er og besøkshjem rundt om i landet. Sjekk Norsk kooikerklub sine sider der er det en liste. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kooikerhannhund på 2 år. Han er fra Sverige. Det var veldig enkelt å ta med valpen over grense, det eneste man trenger er revens dvergbendelorm kur (som oppdretter gir for deg innen riktig tid), pass/chip/osv som også oppdretter gjør også betaler man moms på grensa.

Kooikeren i seg selv er en litt spesiell rase, og lurt å møte noen slik at man er klar over hva man kan få/får. En god kooiker er virkelig gull, men de kan fort også ende opp som det motsatte.

Gjerne send pm om du har flere spørsmål 😊 Ikke at det betyr at jeg har så mye erfaring, men jeg sitter i avlsrådet og har møtt en del kooikere de siste 3 årene😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...