Gjest Gia_ Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Hei! Er det noen som er litt kjent med å feriere i Thailand som kan komme med noen lure tips? Jeg og samboeren har veldig lyst å reise til Thailand i oktober, men klarer ikke å finne ut hvor. Jo mer vi googler, jo mer plasser finner vi og jo mer forvirra blir vi Vi har lyst å fly til Bangkok ihvertfall, da det ser ut som om det blir billigst med norwegian (SAS har flere destinasjoner i Thailand, men er dobbel pris ifh til norwegian som kun har Bangkok). Itillegg vil vi oppleve litt storby 2-3 dager, før vi reiser videre å nyter late dager på ei fin strand, gjerne med tilgang til diverse aktiviteter som er ''typisk Thailand''. Viktigst av alt er at det ikke er en typisk partyplass, veldig skittent og kloakklukt alle plasser utenom på hotellet (som jeg har lest at flere har opplevd, og fått ett dårlig inntrykk av Thailand), og at denne øyen(eller hva det blir) ikke er så veldig vanskelig å finne frem til fra Bangkok. Kan gjerne ta tog/buss/båt/fly, men usikker på hvordan ting der fungerer, og har lyst å finne noe som ikke er altfor langt borte, og vanskelig å komme seg til! Håper noen har noen bra tips slik at vi kan få en fin 2-2,5ukers ferie i Oktober i Thailand Alle tips er velkomne og mottas med takk
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Her har du to valg. Buss fra Bangkok til Ban Phe + ferge over til Koh Samed. 4t + 40 min. Eller buss fra BKK til Koh Chang + ferge. 6 t + 50 min. Begge øyene har flotte strender. Men koh chang tilbyr mer i forhold til øyhoppingsturer og jungeltrekking. Anonymous poster hash: 3c7f6...159 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Vi leide en minibuss som kjørte oss fra Bangkok til Koh Chang (og tilbake igjen etterpå). Veldig avslappende 😎Anonymous poster hash: 91599...a33 1
Lutten Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Hei, Jeg har aldri vært der selv, men nesten gang jeg og kjærsten min skal til Thailand skal vi til Koh Samet. Han har vært der før å sier at det er en fantastisk øy. Phuket har jeg vært og dit skal jeg aldri igjen, jeg likte konsepte på phiphi øyene men ikke strendene der( den ene stranden var det fult av longtail båter så der fikk man bade på 5*5 meter, og på den andre var det kjempe langgrunt. Altså virkelig langgrunt) Vi har reist med thaiairway og er stor fornøyd med de, du kan jeg sjekke prisen hos de før du bestiller med norwegian
Gjest Carmen87 Skrevet 16. august 2015 #6 Skrevet 16. august 2015 Koh samet er helt vidunderlig! Vi var der for et par år siden, 10 dager på koh samet først og så 2 dager i Bangkok før hjemreise. vi bodde på samed villa, et av de finere hotellene, men fortsatt ikke dyrt- eller resort-aktig. Da kan man bestille privat bil som henter deg på flyplassen, og privat båt som frakter deg direkte til hotellet for en veldig rimelig penge (syns hvertfall jeg). Ellers kan man gjøre det sykt billig ved å ta offentlig transport og bo i en bungalow ved stranden (tuks little hut f.eks). Ha en fantastisk tur uansett!
AnonymBruker Skrevet 16. august 2015 #7 Skrevet 16. august 2015 Har du sjekket ut Ao Nang?Anonymous poster hash: 1291d...61a
Gjest Gia_ Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Hei, takk så mye for svar 😊 vi har bestilt oss en treukers tur til Thailand nå. Først noen netter i Bangkok, så tar vi tog videre til Koh Samui, blir rundt en 11timers togtur, men får jo sett litt også da 😉 På hjemturen tenkte vi å ta fly fra Koh Samui til Bangkok før vi har enda noen netter i Bangkok!
Anneline80 Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Hei, takk så mye for svar 😊 vi har bestilt oss en treukers tur til Thailand nå. Først noen netter i Bangkok, så tar vi tog videre til Koh Samui, blir rundt en 11timers togtur, men får jo sett litt også da 😉 På hjemturen tenkte vi å ta fly fra Koh Samui til Bangkok før vi har enda noen netter i Bangkok! Da anbefaler jeg båt videre fra Koh Samui til Koh Tao - en mye mer sjarmerende øy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå