AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #1 Skrevet 6. august 2015 Skal til Oslo neste uke, og er ikke så kjent når det kommer til gode spiseplasser (restauranter, cafeer etc). Har dere noe å anbefale, som jeg burde få med meg? Anonymous poster hash: ea517...298
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #2 Skrevet 6. august 2015 Nodee, Dinner, Jewel of India, Plah, Hos Thea Anonymous poster hash: a5b97...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #3 Skrevet 6. august 2015 Hva vil du helst ha da? Er det noe du IKKE vil ha? Anonymous poster hash: d9ded...ad0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #4 Skrevet 6. august 2015 Det eneste stedet på Karl Johan som er verdt å spise på er Taqueria, og der er det skikkelig god mat. I Torggata (bl.a. Kråka) og Folketeaterpassasjen (bl.a. Burger Bar)er det flere gode steder. For lunsj vil jeg anbefale en av filialene til Nord evt Bacchus eller Blings. Og ta for all del turen til Mathallen! Denne restaurantguiden er god: Oslobys restaurantguide Anonymous poster hash: 3d870...466
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #5 Skrevet 6. august 2015 Hva vil du helst ha da? Er det noe du IKKE vil ha? Anonymous poster hash: d9ded...ad0 Mat jeg LIKER/ kan tenke meg å spise: salat, italiensk pizza, biff/godt kjøtt, tapas, burger etc. Tenkte også på crepes (hørt om creperie de mari, er det å anbefale?), belgiske vafler, makroner, sjokoladebakst, annen bakst, kake, is, frozen yoghurt osv. Mat jeg IKKE liker er asiatisk, som kinamat, thaimat osv.. Anonymous poster hash: ea517...298
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #6 Skrevet 6. august 2015 Olivia har god italiensk pizza. Har også hørt mye bra om pizzaene til Villa Paradiso. Villa Paradiso har en restaurant på Frogner, og en på Grünerløkka. Anonymous poster hash: d9ded...ad0
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #7 Skrevet 6. august 2015 Olivia har god italiensk pizza. Har også hørt mye bra om pizzaene til Villa Paradiso. Villa Paradiso har en restaurant på Frogner, og en på Grünerløkka. Anonymous poster hash: d9ded...ad0 Villa Paradiso er god, Hells kitchen og Lofthus samvirkelag er bedre Anonymous poster hash: 3d870...466 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2015 #8 Skrevet 6. august 2015 Tusen takk for svar Flere? Noen som har spist crepes i Oslo? Anonymous poster hash: ea517...298
Anglofil Skrevet 6. august 2015 #9 Skrevet 6. august 2015 Olivia og Villa Paradiso har god pizza. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Jeg synes de har god mat på IKEA. Anonymous poster hash: 021fe...ff6 1
Gjest Ishus Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Tusen takk for svar Flere? Noen som har spist crepes i Oslo? Anonymous poster hash: ea517...298 Creperie de Mari og les crepes d Elen (ved Mathallen) er begge veldig bra
AnonymBruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Hvis du vil spise greit uten å betale skjorta, så vil jeg anbefalle området rundt Torggata (og området rundt). Det er det mange "trendy" spisesteder, men prisene er jevnt bedre enn f.eks. området Vulkan/mathallen. Mine favoritter er: Lokk - Liten meny, men gourmetmat til veldig greie priser. Spesialiserer seg på supper, men de har som regel minst én annen rett også (de bytter meny hver mnd. så jeg vet ikke hva de har inne nå). Taco Republica er litt dyrere enn de fleste stedene i området, men så absolutt verdt det. De serverer ekte mexicansk mat og bruker gode råvarer. Ellers ligger det en Creperie de Mari der (jeg elsket de grove crepésene med brie!), Munches (burgere servert i gatemat-stil, men vesentlig oppgradert), Piscoteket (peruansk) og Arakataka (har ikke prøvd, men skal visst være himmelsk, tror det er noe dyrere der enn på stedene rundt). Hvis du er glad i tapas, så har Delicatessen og Escalon flere avdelinger. Jeg synes sistnevnte var bedre både på smak og pris, men jeg har ikke prøvd hele menyen, så det spørs jo sikkert hva man liker og bestiller. Anonymous poster hash: 0d988...ab3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå